افزایش قد یا تبلیغات دروغین

افزایش قد یا تبلیغات دروغین

خانه / تازه های سلامت / افزایش قد یا تبلیغات دروغین

افزایش قد
یکی از نگرانی های پدر و مادر ها افزایش قد و رسیدن به قد مطلوب فرزندانشان می باشد، که برخی از پدر و مادر ها برای افزایش قد فرزند خود اقدام به استفاده از روش هایی می کنند که باعث بروز عوارض در سلامتی می شود.
یک جراح ارتوپد اظهار دارد : عمل جراحی ارتوپدی به دلیل افزایش قد عوارض بسیار زیادی دارد، به همین دلیل چنین جراحی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
دکتر علیرضا یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: افراد بسیاری از اندازه قد خود رضایت ندارند و برای افزایش قد خود به روش‌های متفاوتی مانند مصرف انواع قرص‌های افزایش قد یا کفش‌های مخصوص رو می آورند و زمانی که پاسخ مناسب را نمی گیرند حتی امکان دارد به دنبال عمل جراحی به منظور افزیش قد خود باشند.
همچنین وی افزود: واقعیت این است که زمانی که صفحه رشد بسته شده که چند سالی بعد از بلوغ جسمی اتفاق می‌افتد، دیگر امکان افزایش قد برای شما وجود ندارد. روش‌هایی مثل مصرف انواع دارو، کفش‌های مخصوص و دیگر مواردی که در تبلیغات ماهواره‌ای نشان داده می شود کاملا ریشه غیرعلمی و غیر معتبر دارد.
یزدانی همچنین ادامه داد:در واقع جراحی منجر به افزایش قد در مواردی مانندزمانی که فرد دچار یکسان بودن طول اندام است ضرورت دارد. اگر در بخش اندام تحتانی، یک سمت از سمت مقابل کوتاه تر باشد، صدمات آینده در تمام مفاصل، اندام‌های تحتانی و ستون فقرات ممکن است ایجاد شود. به منظور جلوگیری از این صدمات، چنانچه اختلاف طول دو سمت اندام کم باشد از کفی مخصوص و اگر اختلاف زیادتر باشد بهتر از روش‌های جراحی استفاده شود.
وی افزود: تعداد زیادی هستند که به منظور افزایش قد و تغییرات ظاهری خود به دنبال چنین جراحی می روند و کمتر پیش می آید برخی از پزشکان این عمل را برای متقاضیان آن انجام می‌دهند. تکنیک و وسایل استفاده شده در این عمل خیلی پیچیده نیست اما عوارض این جراحی ممکن است بسیار زیاد باشد و به همین علت به منظور افزایش قد ظاهری، جراحی ارتوپدی خیلی توصیه نمی‌شود.

این جراح ارتوپد درباره تکنیک افزایش قد همچنین گفت: در این عمل استخوان مربوطه شکسته می‌شود و وسیله‌ای داخل حفره استخوانی کار گذاشته می‌شود. این وسیله به مرور افزایش طول پیدا می‌کند و استخوان را هم همراه با خود رشد می‌دهد و بعد از مدتی این فرایند قطع می‌شود. گاهی وقت ها از پیوند استخوانی نیز برای این جراحی استفاده می‌شود و در همین باب می‌توان به میزان‌ مختلفی طول اندام تحتانی را افزایش داد.
وی بیان کرد: خطرناک ترین عوارض این عمل جراحی، جوش نخوردن استخوان، جوش خوردن ناقص و عفونت بافت استخوان می باشد. به همین علت از نظر اصول علمی جراحی به منظور اصلاح قد به لحاظ زیبایی به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود همچنین بعد از زمان بسته شدن صفحه رشد استفاده از انواع مختلفی از قرص و کفش‌های مخصوص به منظور افزایش قد بی فایده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان