با این شیوه ها پوست خود را جوان تر کنید

با این شیوه ها پوست خود را جوان تر کنید

خانه / تازه های سلامت / با این شیوه ها پوست خود را جوان تر کنید

پوست جوان

درمان چروک های پوست: برای جوان‌تر شدن پوست نیازی به مواد شیمیایی نیست ، کافی است چند تکنیک راحت به برنامه روزانه‌تان بیافزایید.
بخش بسیار زیادی از پولتان را برای خرید کرم‌های شیمیایی هزینه کرده‌اید و از حجامت گرفته تا گیاهخواری را هم تجربه کرده‌اید، اما بی فایده بوده فکر می‌کنید.

جوش‌ها و چروک‌های روی پوست‌تان از هیچ راهی از بین نمی رود و خشکی پوست قرار نیست درمان شود؟؟ منفی فکر نکنید.
نیازی نیست از همین امروز رژیم غذایی‌تان را دگرگون کنید و هر شب انبوهی از کرم و لوسیون را روی پوست‌تان بمالید؛ شما می‌توانید تغییراتی که پوست‌تان نیازمند آن است را آرام‌آرام و در ۱۴ روز به زندگی‌تان وارد کنید.

بدون شک تمام مشکلات پوستی شما در این دو هفته برطرف نمی‌شود اما برنامه ما می‌تواند در شکل‌گیری عادات موثر در حفظ سلامت پوست و ماندگار شدن این عادات مانند کلاژن سازی پوست در زندگی‌تان تاثیرگذار باشد.
درمان خانگی جوش‌ها

زدن آکنه و جوش‌های ناخوانده هیچ گاه تمامی ندارد، حتی وقتی از سن بلوغ هم گذشتید .حق دارید. ورق خوردن تقویم، تغییرات هورمونی، استرس، روزنه های مسدود شده پوست و حتی ژنتیک می‌تواند جوش‌ها را به همراه همیشگی زندگی‌ شما تبدیل کند.
لیست خرید شما
• پاک‌کننده دارای گوگرد
• مرطوب‌کننده فاقد چربی
• سرم حاوی ویتامین A
• کپسول روغن ماهی
• ماسک خاک رس

جوانی پوست
این راهکار را پیش بگیرید:
روز اول از 15 روز : برجستگی های روی پوست‌تان را لمس نکنید. تحریک کردن جوش‌ها نه‌تنها کمکی به از بین رفتن‌شان نمی‌کند، بلکه ظاهر آزار دهنده‌تری را هم برایشان می‌سازد.
روز دوم و سوم: آزمایش خود را به یک متخصص زنان نشان دهید نشان دهید. شاید مشکلات هورمونی برای پوست‌تان مشکل‌ساز شده باشد.

حتما بخوانید: کرم از یبن بردن جای جوش

به دنبال جوانسازی هستید: با این شیوه ها پوست خود را جوان تر کنید

روز چهارم: اگر وضعیت هورمونی‌تان رو به راه بود، باید نگاهی به رژیم غذایی‌تان بیندازید. کربوهیدرات‌های غیر ضروری و قندهای فرآوری شده را بی‌خیال شوید تا التهاب پوست‌تان کم شود .
روز پنجم: حالا که کندن جوش‌ها از سرتان پریده، کمی به تمیز شدن صورتتان فکر کنید. شب‌ها صورت‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی گوگرد که ضدعفونی کننده و ضدالتهاب باشد پاک کنید و صبح‌ها به جای صابون زدن به پوست آن را با آب خالی بشویید تا پوستتون خشک‌ نشود. برای تهیه پاک‌کننده‌ها می‌توانید بسته بهبودجه خودتان تصمیم بگیرید. می توانید از پاک کننده های ایرانی هم استفاده کنید.
روز ششم: به جای سابیدن پوست‌تان با حوله بعد از شستنش آن را با یک دستمال یکبار مصرف خشک کنید تا باکتری‌ها به پوستتان حمله نکنند.
روز هفتم: یک لوسیون بدون چربی که حاوی گیاهان دارویی است به برنامه مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید. درست است که در حال مبارزه با چربی‌های پوست‌تان هستید اما نباید اجازه بدهید پوستتان کاملا خشک شود.
روز هشتم تا دهم: یک شب در میان به اندازه یک نخود از پماد ویتامین A را روی تمام صورت‌تان بمالید. ممکن است در ابتدا پوست‌تان تحریک شود و این آزاردهنده به نظر برسد اما این یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با چین و چروک برای صاحبان پوست‌های خشک است.
روز یازدهم: برای سم‌زدایی از پوست‌تان و بدنتان، خوردن سبزیجات تیره را شروع کنید و هر روز حداقل ۵۱۰ میلی‌گرم روغن ماهی هم در رژیم‌تان بگنجانید. برای دفع سموم از پوست‌تان به امگاها نیاز دارید. پس مصرف روغن ماهی را فراموش نکنید یا اینکه از داروخانه قرص روغن ماهی بخرید.
روز دوازدهم: این روزها بازار ماسک‌های پوست داغ است اما بهتر است در مقابل وسوسه خرید این ماسک‌های خوش رنگ و لعاب مقاومت کنید و تنها با خرید یک ماسک خاک رس از فروشگاه بیرون بیایید. این ماسک دوای پوست‌های آکنه‌ای و جوش‌های سرسیاه است. پس هر جوشی که سر می‌زند را با کمک یک نوک انگشت از این ماسک خشک کنید.
روز سیزدهم: اگر چربی پوست‌تان دلیل بروز جوش‌هاست، بهتر است یک بار دیگر برچسب روی لوازم آرایش‌تان را بخوانید و از چرب نبودن‌شان اطمینان حاصل کنید.
روز چهاردهم: درست است که آلودگی پوست می‌تواند شما را جوش‌جوشی کند، اما فکر نکنید شستن لحظه به لحظه پوست کمکی به حذف آکنه‌ها می‌کند. شستن بیش از حد محل آکنه‌ها، جوش‌ها را حساس‌ می‌کند و باعث ترشح مواد درون‌شان و پخش رو پوست می شود.

درمان های خانگی خشکی پوست

اگر پوست‌تان خشک و خشن است و نیمی از سال صورت‌تان قرمز و ترک‌خورده است ؟ شاید فکر کنید این مشکل در طبیعت بدن‌تان جا خوش کرده و با هیچ راهی درمان نمی شود، اما با تغییر عادت‌های‌تان در این دو هفته بخش اصلی مشکل شما رفع می‌شود.
لیست خرید شما:
• پاک‌کننده های چرب پوست
• کرم‌ مرطوب کننده
• روغن چرب‌کننده
• بخور سرد
• آواوکادو، ماست و عسل
• کرم های حاوی ویتامین E
• سرم پوست حاوی آنتی‌اکسیدان
• دستکش آشپزخانه
• ماسک چای سبز
• ماسک چرب‌کننده
از این راه بروید:
روز اول: ژل‌های شست‌وشوی صورت و اسکراب‌ها را کنار بگذارید. پوست حساس شما با این پاک‌کننده‌های قوی آسیب می بیند. به جای آنها از پاک‌کننده چرب صورت استفاده کنید یا اینکه تنها با آب صورت‌تان را بشویید.
روز دوم: دوش آب ولرم بگیرید. آب داغ چربی‌های طبیعی پوست‌تان را از بین می برد.
روز سوم: صبح‌تان را با کرم زدن بعد از شست‌وشوی صورت آغاز کنید. شب‌ها از یک روغن طبیعی مناسب با پوست‌تان برای چرب کردن آن استفاده کنید. زیاده‌روی در هیچ کاری درست نیست.
روز چهارم: برای تغذیه خوب پوست‌تان از نصف آواوکادو، یکی یا دو قاشق ماست و مقدار کمی عسل برای خودتان ماسک درست کنید و آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید.
روز پنجم: در محیط اتاق‌تان یک دستگاه بخور سرد بگذارید تا به پوست‌تان در طول خواب کمی آب برسد.
روز ششم: اگر پوستی خشک دارید فکر استفاده از کولر گازی را از سر بیرون کنید. کولرهای آبی از خشک‌تر شدن پوست‌تان جلوگیری می‌کنند.
روز هفتم: اگر درمان شامل لایه‌برداری را آغاز کرده‌اید، باید انتظار خشک‌تر شدن پوست‌تان را هم داشته باشید. برای شمایی که پوستی خشک دارید لایه‌برداری‌های سریع بدترین راه است.
روز هشتم: ارتباط پوست با مواد شیمیایی می‌تواند خشکی آن را چند برابر کند. پس بدون دستکش آشپزخانه سراغ ظرف ها نروید.
روز نهم: از کرم‌های دارای ویتامین E کمک بگیرید تا پوست‌تان به‌خاطر خشکی محیط آسیب نبیند.
روز دهم تا سیزدهم: استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان را قبل از چرب یا مرطوب کردن پوست‌تان فراموش نکنید. ماسک‌های چای سبز هم در این روزها می‌توانند به پوست شما کمک کنند.
روز چهاردهم: حالا که به پوست‌تان آب‌رسانی کرده‌اید، هفته‌ای یکبار هم از ماسک‌های چرب‌کننده کمک بگیرید.
اگر عجول هستید…
تمی توانید به کلینیک های پوست برای استفاده از هیدرودرمی و آب رسانی به پوست استفاده کنید.
درمان های خانگی چروک ها

اگر پای چروک‌ها به پوست شما هم باز شده و در هر گوشه صورتتان خطهایی را می‌بینید که تا همین نبود. باید پیش از پیدا شدن این چروک‌ها فکری به حال پوست خود می‌کردید، با این وجود هنوز هم می‌توانید کارهایی را برای از بین بردن یا کم کردنشان انجام دهید.
لیست خرید شما:

سرم جوانسازی پوست
• سرم ویتامین A
• سرم ویتامین C
• شیر پاک کن
• ضد آفتاب با SPF ۳۰
• کرم یا سرم حاوی رتینول
از این راه بروید:
روز اول: تا می‌توانید آب بخورید. البته این توصیه تنها به کار شمایی که پوست پر چروکی دارید، نمی‌آید و می‌تواند خیلی از مشکلات دیگر را درمان کند؛ اما چند لیوان آب بیشتر در روز واقعا می‌تواند در کم کردن چروک‌ها معجزه کند.

روز دوم: آفتاب می‌تواند پوست شما را خراب کند. توصیه جدیدی نیست اما چون هنوز خیلی از افراد آن را جدی نمی‌گیرند مجبور به تکرار کردنش می‌شویم. برای جلوگیری از چروک شدن پوست، باز شدن منافذ آن و پر از لکه و آکنه شدنش، استفاده از ضد آفتابی که SPF ۳۰ یا بالاتر دارد، یکی از اولین شروط است.
روز سوم: قبلا هم این توصیه را از ما و دیگران شنیده‌اید، اما باید دوباره برای‌تان یاد آوری کنیم که موثرترین درمان برای چین و چروک‌ها کمک گرفتن از ویتامین A است اما در چنین درمانی حداقل ۳۰ روز زمان برای دیدن اولین نتایج لازم است. در ۱۰ روز اول درمان به اندازه یک نخود از سرم ویتامین A را یک شب در میان روی پوست‌تان بمالید و بعد از ۱۰ روز استفاده از سرم را به هر شب تغییر دهید.
روز چهارم: حواس‌تان به خوابیدن‌تان باشد. اگر شب‌ها روی یک طرف صورت‌تان می‌خوابید، احتمال اینکه چروک‌ها را در آن سمت بیشتر ببینید بیشتر است؛ پس برای کمتر کردن سرعت چروک شدن پوست‌تان خوابیدن به پشت را عادت کنید. اگر هم به کم خواب بودن‌تان افتخار می‌کنید یا اینکه به جای ۸-۷ ساعت در شب خوابیدن، روزها را برای خواب انتخاب می‌کنید، باید منتظر چروک شدن پوست‌تان هم بمانید. اگر می‌خواهید درمان‌ها روی پوست‌تان قطعا جواب دهد یا لااقل اوضاع از این بدتر نشود، ساعت خواب‌تان را تنظیم کنید و خواب روزانه را جایگزین خوابیدن شب نکنید.
روز پنجم تا دهم: هر صبح با سرم ویتامین C به استقبال پوست‌تان بروید تا پوست‌تان را از حمله رادیکال‌های آزاد در امان نگه دارید. مشکلاتی که محیط زندگی‌تان برای پوست شما ایجاد می‌کند، دلیل اصلی چروک شدنش است، پس به بهانه دیر رسیدن به محل کارتان از استفاده این سرم‌ها غافل نشوید.
روز یازدهم: پوستی که مستعد خشکی و چروک است را نباید با محلول‌هایی که خاصیت روغن‌زدایی دارند تمیز کنید. شیرپاک‌کن بهترین وسیله برای تمیز کردن پوست‌هایی است که مستعد چروک شدن است. پس محلول‌های الکل‌دار را استفاده نکنید.
روز دوازدهم: برای کم کردن سن پوست‌تان از کرم‌های ضد چروکی که رتینول دارند استفاده کنید. خوشبختانه برندهای داخلی لوازم آرایشی و بهداشتی هم در تولید این کرم‌ها موفق بوده‌اند. پس آنها را تهیه کنید و به دستور نوشته شده روی بروشورشان توجه کنید.
روز سیزدهم: نرمش‌های پوستی که آرام‌آرام پوست صورت‌تان را به سمت بالا هدایت می‌کنند، در درازمدت می‌توانند از پیدا شدن یا تشدید این چروک‌ها جلوگیری کنند، اما در کنار انجام این نرمش‌ها باید هنگام مرطوب کردن پوست یا استفاده از کرم‌های آرایشی، محصول مورد نظر را از پایین به بالا به پوست بمالید.
روز چهاردهم: چاق و لاغر شدن‌های مداوم بدن می‌تواند پوست شما را شل و پر چروک کند. پس حتی به بهانه زیباتر به نظر رسیدن، مدام وزن‌تان را تغییر ندهید.
اگر عجول هستید …
چروک ها یک روزه به وجود نیامدند که یک روز از بین بروند. اگر عجله دارید و می‌خواهید در کمترین زمان چروک‌های پوست‌تان از بین برود، می‌توانید به تزریق بوتاکس رو بیاورید اما باید با چهره نسبتا مصنوعی بعد از این تزریق کنار بیاید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان