داشتن موهای زیباتر در هوای سرد

داشتن موهای زیباتر در هوای سرد

خانه / تازه های سلامت / داشتن موهای زیباتر در هوای سرد

داشتن موهای زیبا

درست شامپو کردن موها و استفاده نکردن  از آب جوش

درست شانه زدن موها 

خودداری از حمام با زمان طولانی

 صحیح خشک کردن موها پ

آیا همیشه مواقعی که دوش می‌گیرید موهایتان بد حالت می شود؟ حالت بد موها بعد از دوش‌گرفتن اللخصوص در فصل پاییز شدت بیشتری دارد و می‌تواند حالت آزاردهنده‌ای ایجادکند. نکات زیر به شما در داشتن موهای شاداب تر و خوش حالت‌تر کمک می‌کند.

درست شامپو کردن موها

اکثر افراد معمولا از شامپو برای تمیز شدن طول مو استفاده می‌کنند. با این حال، پزشکان می‌گویند شامپو کردن پوست سر، ریشه‌ها و ساقه مو موثرتر است، زیرا آلودگی‌ها اکثرا در این نقاط جمع می شود.

استفاده بیش از حد از شامپو در انتهای موها می‌تواند سبب خشکی مو شود. شامپو را ابتدا روی پوست سر بریزید و این ناحیه را خوب شست‌و‌شو دهید و در اخر سراغ طول موها و انتهای آن بروید. ماساژ پوست سر به آهستگی و با حرکت دایره‌ای اروم رو به بالا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و اصطکاک کمتری را ایجاد می‌کند. زمان شامپو کردن را طولانی نکنید. شامپو زدن موها نباید بیشتر از زمان سه دقیقه طول بکشد.

دوری از اب داغ

اگر چه حمام آب داغ بویژه در فصل های سرد، می‌تواند باعث سرحال آمدن ما شود اما استفاده از آب داغ در حمام تاثیرات نامطلوبی هم بر پوست و مو دارد.

آب داغ با حذف چربی‌های ضروری مو باعث خشک شدن و گره افتادن در موها می‌شود.

کارشناسان همچنین می‌گویند کراتین ـ پروتئینی که به طور طبیعی در خود مو وجود دارد ـ براحتی تحت تاثیر آب داغ قرار می‌گیرد و باعث می‌شود موها مات و بی‌حالت شوند. آب ولرم گزینه بهتری برای شست‌و‌شوی مو است. همچنین شستن موها با آب سرد، سبب باز شدن منافذ پوست سر و مرطوب ماندن و شاداب شدن موها می‌شود.

درست برس زدن موها

برس زدن صحیح، اهمیت زیادی برای سلامت مو دارد. بهتر است به جای شانه از برس استفاده کنید. برس زدن باید از انتهای مو شروع شود و به سمت بالا ادامه پیداکند. بهتر است همیشه موها را از لایه زیر به سمت بیرون شانه بکشید.

خودداری از حمام طولانی

حمام‌های طولانی مدت بیشتر از آن که مفید باشند به سلامت موها آسیب می‌ رسانند. کارشناسان می‌گویند حمام‌هایی که بیشتر از ده دقیقه زمان می برد چربی‌های مفید مو را از بین برده و باعث خشکی موها می‌شود.

داشتن موهای زیبا

صحیح خشک کردن موها

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خشک کردن موها، مالیدن آنها به حوله است. مالیدن موها با حوله باعث کشیده شدن و اسیب ریشه و انتهای موها می‌شود. بهترین راه برای خشک شدن موها این است که با حوله ضربه‌های آرامی به موها زده شود. همچنین متخصصان می‌گویند بهتر است به‌جای خشک‌کردن مو با حوله، از یک پارچه کتانی نرم استفاده‌ شود. دلیلش این است که حوله همراه با آب، رطوبت را هم از موها می گیرد، اما پارچه کتانی بدون آن‌که رطوبت مو را کم کند آب اضافی آن را جذب می‌کند. کافی است پارچه کتانی را 20 دقیقه دور موهای خود بپیچید تا آب اضافی موها گرفته شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان