سخنی با شما

سخنی با شما

خانه / تازه های سلامت / سخنی با شما

کلینیک زیبایی
شبکه های اجتماعی اعتیاد آور شده است. دریایی از اطلاعات در آن است . در حوزه زیبایی اطلاعات بسیار متنوع است و چون در این حوزه جزو دروس استاندارد پزشکی نیست هر پزشکی بر اساس برداشت و تجربیات کم و زیاد خود اظهار نظر می کند. لذا گاهی در فلان کانال مطالبی می بینم که مسجل است این همکار اصلا شناخت کافی و تجربه ای نسبت به این قضیه ندارد. گاهی متاسفانه چون تجهیزات کامل و گران قیمت در مطب یا کلینیک زیبایی نیست بیمار به سوی کارهای دستی مثل مزوتراپی و پی آر پی سوق داده می شود. لیزر و دستگاه ار اف فرکشنال و هایفو مختص کلینیک است و تزریق چربی نیز حتما فرد مناسب خود را می خواهد و برای همه مناسب نیست. در مورد نخ و لیفت که دیگر ما به عنوان یک قطب مدعی در کشور هستیم افراط و تفریط زیادی می بینم. یک پزشک موفق نباید بیشتر از واقعیت به بیمار امید دهد زیرا بسیاری با زحمت مقداری پول اندوخته کرده اند و باید بدانند بعضی از کارها یکبار هزینه نیست و از قبل مطمئن شوند که از عهده سایر جلسات درمانی بر می آیند.
بسیاری از پزشکان کم تجربه درباره ماندگاری ژل و نخ اطلاعات اشتباه دارند چون همانطور که گفتم خودشان جسته و گریخته و از منابع متفاوت ناچارند اطلاعات کسب کنند و اگر برداشت اشتباه داشته باشند اطلاعات اشتباه در اختیار بیمار قرار می دهند بخصوص در کانالها. مثلا لیفت بینی با نخ و لیفت ابرو با نخ جهت پایداری مهارت و خلاقیت بالا می خواهد و روشهای توصیه شده شرکت‌های تولید نخ هم روی پوست ایرانی ثبات ندارد. پس اگر فردی از این زاویه وارد نخ شود چون موفق نشده سایرین را نفی می کند و بیمار هم گیج می شود. در لیفت ابرو حتی بسیاری قادر نیستند بعد از نخ گذاری ابرو را بالا بکشند. و روش آن هم جایی ذکر نشده و تجربه و خلاقیت جهت لیفت ابرو بسیار مهم است و اگر بیمار چند مراجع اول پزشک کم تجربه باشند نتیجه ای نمی گیرند.
بسیاری حتی نمی دانند نخ لیفت ثانویه ای دارد که بسیار وابسته به تعداد بالای نخ در لیفت اولیه و ترمیمها است. پس لیفت با نخ را فرآیندی یکباره و غیر دائمی می پندارند. در صورتی که یک منطق ساده می گوید نخ قابل جذب، پوست را سفت می کند و به مرور با ترمیم منظم بصورت همیشگی پوست را بالا نگاه می دارد. برای مثل تزریق سه یا چهار مرحله ژل در لب یا خط خنده نه چندان عمیق ، سالها می ماند چون تبدیل به فیبر و کلاژن شده است. نگاه عمیق و طولانی مدت از ارکان طب کاسماتیک و زیبایی است.
هر کس حتی اگر یک بار اقدام به لیفت با تعداد نخ مناسب کند حتی اگر ترمیم هم نکند بعد از افت لیفت اولیه از ماه هفتم تا سال اول شاهد لیفت به خاطر طنابهای فیبری و کلاژنی در پوست خواهد بود که اثر سفتی آن تا سه سال می ماند. حال اگر این فرد ترمیم مرتب کند این سالها باهم جمع شده و مدت ماندگاری لیفت نا محدود می گردد.البته این لیفت با یکی دوتا یا سه تا نخ در صورت محقق نمی شود و اتلاف منابع بیمار است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان