شایع ترین علت موهای چرب

شایع ترین علت موهای چرب

خانه / تازه های سلامت / شایع ترین علت موهای چرب

اینکه موهایتان را هر هفته ۳ تا ۴ مرتبه بشویید و باز هم چرب به نظر برسند غیرقابل تحمل است. بدون شک داشتن موهای چرب یکی از مشکلاتی است که قبل از حل کردن آن باید علت را ریشه یابی کرد.

موهای چرب، بیشتر مشکل افراد با موهای صاف است. وقتی که مو، چرب می‌شود، به کف سر می‌چسبد و روغنی و کثیف به نظر می‌رسد. چربی از غددی در پایه‌ی مو ترشح می‌شود. ترشح چربی لازم است، زیرا از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. همچنین باعث درخشندگی موها می‌شود، ولی در افرادی که موهای چرب دارند، ترشح چربی بیش از حد است.

علت زود چرب شدن موهای سر

برخی عادت های نادرست باعث افزایش ترشح سبوم (چربی طبیعی) در ناحیه ی پوست سر و موهای چرب می شود. ۵ مورد از این موارد به شرح زیر هستند:

تریکوتیلومانیا

تریکوتیلومانیا به معنای دستکاری غیرارادی، وسواسی و بیش از اندازه موها است. اگر شما هم عادت دارید که زیاد به موهایتان دست می زنید، بهتر است بدانید که موهایتان زودتر از حد معمول چرب خواهند شد، چون تمام چربی ها و آلودگی های انباشته شده در دست ها را به موهایتان منتقل می کنید. به همین راحتی!

شستشوی زیاد موها

شستشوی روزانه و زیاد موها چربی طبیعی پوست سر را از بین برده و باعث تحریک آن می شود. در نتیجه پوست سر مجبور به تولید سبوم (چربی) بیشتر می شود. بهترین کار برای افراد با موهای چرب این است که موها را دو تا سه مرتبه در هفته شامپو بزنید.

استفاده از نرم کننده ی مو

بهتر است از محصولات ملایم استفاده کنید و آنها را فقط به نوک و ساقه ی موها بزنید، نه به ریشه ی آنها، چون زیاده روی در استفاده از این محصولات باعث چرب شدن موها می شوند. در نهایت نیز موها را با آب فراوان شستشو دهید تا باقیمانده ی نرم کننده ها برطرف شوند. در غیر این صورت باعث خفه شدن موها و آسیب های جدی به آنها خواهند شد.

سشوار و اتو مو

براشینگ زیاد

براشینگ یا همان سشوار زدن موها اگر به صورت مکرر و افراطی باشد و همچنین استفاده از اتوی مو و غیره نیز باعث چرب شدن زودهنگام موها می شوند، چون استفاده از این ابزارها باعث افزایش ترشح سبوم می شوند. سشوار زدن طولانی مدت تولید چربی را تحریک می کند.

برس ها و شانه ها

هیچ وقت از تمیزی برس ها و شانه ها غافل نشوید، چون برس ها محل تجمع باقیمانده ی محصولات مخصوص مو مانند ژل و غیره، چربی و گردوخاک هستند و تمام این ترکیبات با شانه کردن موها، مستقیما به آنها منتقل می شوند. این مسئله نیز باعث کثیفی و چرب شدن زودهنگام موها می شود. توصیه می کنیم زود به زود برس ها و شانه ها را تمیز کرده و شستشو دهید.

آیا چربی مو باعث ریزش می شود؟

اغلب آدم‌ها به دلیل تغییر هورمونی بعد از بلوغ غدد چربی پوست سرشان بزرگتر شده و بالطبع ترشح چربی نیز افزایش می‌یابد و باید گفت ۸۰ درصد افراد پوست و موهای چرب دارند. به جز استفاده از شامپوهای مخصوص موی چرب و شست و شوی بیشتر، راه دیگری برای درمان موی چرب تاکنون دیده نشده است ولی نباید فراموش کرد که موهای چرب ربطی به ریزش مو ندارد و اینکه افراد فکر می‌کنند موهای چرب زمینه‌ساز ریزش موست باور غلطی است.

بهترین شامپو برای موهای چرب

از جمله مهم‌ترین کارهایی که باید برای موهای چرب انجام دهید، انتخاب شامپوی مناسب است تا چربی موها و پوست سر را متعادل کند. شامپوهای زیادی برای موهای چرب در نظر گرفته شده است و هرکس می تواند با امتحان آن ها شامپویی را که با موی سرش سازگاری بیشتری دارد انتخاب نماید. ما در این جا به معرفی چند شامپو می پردازیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان