همه چیز درباره تزریق چربی

همه چیز درباره تزریق چربی

خانه / تازه های سلامت / همه چیز درباره تزریق چربی


همه چیز درباره تزریق چربی:
روند پیری با کاهش ضخامت پوست و کاهش الاستیسیته پوست بدنبال کاهش کلاژن و هیالورونیک اسید و الاستین موجود در پوست صورت میگیرد کم کم بافت زیر پو‌ستی کاهش یافته و چروکها در نواحی مختلف صورت پدیدار میشوند

این چروکها میتواند در نواحی از جمله روی پلکها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ دهد و برای رفع آن ها می توانید از روش هایی مانند تزریق ژل گونه استفاده کنیم. تا زمانی که این چروکها عمیق نشده باشند ، می‌توان در برخی از نواحی مشکل را تا حدودی با بوتاکس حل کرد ، اما زمانی که چروکها تبدیل به چین شده یا به اصطلاح علمی آتروفی چربی هیپودرم اتفاق می‌افتد، دیگر از بوتاکس کاری برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که از جمله بهترین پرکننده ها، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده می‌شود. در واقع چربی نوعی فیلتر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد.

بغیر از برطرف کردن چروکهای عمیق میتوان از این روش در سایر بخشهای دیگر جوانسازی نیز استفاده کرد از جمله:

1-پر کردن مناطق لاغر فرو رفته صورت مثل گونه و زیر چشم
2-برجسته سازی گونه ها و چانه
3-برجسته سازی باسن
4-پر کردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها
5-بزرگ کردن سینه ها و باز سازی سینه
6-جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست

بهترین محل هایی که میتوان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت است و منطقه ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمیشود. برای این منظور نواحی رانها،زیر شکم،پهلوها،کنار زانو چربی مقاومتری دارند ولی عموما قسمت خارجی ران و باسن بهترین مناطق هستند.

تزریق چربی در چند جلسه صورت می گیرد ؟

تزریق چربی میبایست 4-2 بار تکرار شود تا نتایج کاملا مطلوبی ایجاد شود؛ برای اینکار میتوان هر بار از چربی تازه کشیده شده استفاده کرد و یا اینکه چربی را فریز کرده و ماه های بعدی از همان چربی استفاده نمود.

مزیت های روش تزریق چربی:

چون چربی از بدن خود فرد گرفته می شود فلذا احتمال بروز واکنش آلرژی صفر بوده و شخص تقریبا تحت هیچ شرایطی دچار عارضه پس زدگی نمیشود؛ همچنین دوام و ماندگاری این روش بسیار بالا بوده و امکان جابجایی و حرکت در زیر پوست ندارد.

عوارض تزریق چربی چیست؟

معمولا یک الی دو هفته تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد. گاه ادم، کبودی، نامنظمی و حتی گاهی تجمع کوچکی از چربی اتفاق می‌افتد که اکثر این عوارض بدون اقدام خاصی از بین می‌رود.

اقدامات لازم بعد از تزریق چربی چیست؟

مصرف آنتی بیوتیک برای چند روز اول پس از عمل توصیه می شود.همچنین توصیه می شود از وارد کردن هر گونه فشار از قبیل خوابیدن روی صورت یا دست زدن به محل تزریق به مدت هفت تا ده روز خودداری شود چرا که ممکن است چربی تکان بخورد.ضمنا لازم است از فعالیت های سنگین و ورزش شدید و خم شدن تا چند هفته پرهیز شود.بعلاوه در چند هفته اول تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب و نیز استفاده از سونای خشک و بخار و حمام طولانی مدت پرهیز شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان