اثرات بلند مدت انواع نخها

اثرات بلند مدت انواع نخها

خانه / تازه های سلامت / اثرات بلند مدت انواع نخها

امروزه لیفت با نخ به عنوان غیر تهاجمی ترین روش محبوبیت زیادی پیدا کرده است در این بحث به مقاله بررسی شواهد بالینی برروی اثرات بلند مدت انواع نخها می پردازیم.
اهداف: نویسندگان این مقاله اثرات سه نوع نخ مورد استفاده در لیفت را برروی موشها به مدت 7 ماه بررسی کردند.
روش: در این مطالعه 18 موش از گونه ی ویستار نخ گذای شدند که این نخ ها 3 نوع بودند :
1- کاگ تک رشته ا ی قابل جذب
2- طلای خالص بدون کاگ
3- کاگ با روکش طلا
و این نخ ها زیر پوست حیوان در قسمت پشتی کار گذاشته شد.
یافته ها: بررسی های بافتی مشخص می کند که 1- واکنش های حاد بافتی به نخ های کاگ معمولی از نوع میو فیبر و بلاستی بوده 2- واکنش های دیرتر بافتی به نخ های طلا شامل بزرگ شدن سلول ها بود.
نخ های کاگ با روکش طلا ترکیبی از تغییرات هر دو نوع نخ را نشان داد که شامل: واکنش های سریع ضعیف، واکنش های دیرتر قوی و تشکیل کپسول با دوام بیشتر بود.
قابل توجه این که روکش طلا به تدریج از سطح نخ لیز می خورد و به نظر می آید که آزاد شدن این ذرات ریز طلا باعث پیشبرد واکنش های بافتی با ماندگاری طولانی تر هستند.
نتیجه: ترکیبی از نخ کاگ و نخ با روکش طلا برای اولین بار در این مطالعه بررسی شد و نتیجه نشان می دهد نخ های با روکش طلا بطور بالقوه اثر درمانی دارند.
لیفت با نخ به عنوان کم تهاجمی ترین روش مورد استفاده در پوست صورت و بافت های نرم بسیار محبوب شده است. ابتدا این تکنیک جهت متوقف کردن فعالیت در بافت هایی که تحملش را دارند استفاده شد، مثل بافت های گونه (meta fat pad) وگردن (platysma) این تکنیک حتی گاهی اوقات به صورت جراحی باز هم استفاده میشد. اخیراً انواع مختلف نخ با طراحی های گوناگون جهت دستیابی به اثرات قابل اطمینان تر و مفیدتر به بازار عرضه شده است که این مدل نخ ها باعث کمتر شرن اثرات تهاجمی تکنیک کارگزاری هم شده است.
یکی از انواع این نخ ها که بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می گیرد نخ های کاگ (یا خاردار) هستند. در این نخ ها برروی ساقه اصلی نخ شاخه هایی به صورت خار به بیرون آمده است. به نظر می آید که دوام هر نخ ناشی از نیروی مکانیکی و واکنش بافتی (تشکیل پوشش یا کپسول) اطراف نخ کار گذاشته شده می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان