اساس مراقبت از پوست

اساس مراقبت از پوست

خانه / تازه های سلامت / اساس مراقبت از پوست

اساس مراقبت پوست

کلیدهایی  که باید در محافظت از پوست خود به آن ها توجه زیادی کنیم

اساس مراقبت پوست : سلامت پوست دارای اهمیت بسیاری می باشد اما متاسفانه برخی از خانم ها یا آقایان  به آن توجه زیادی نمی کنند .البته طبق آمارهای ارائه شده  معمولا خانم‌ها نسبت به آقایان تا اندازه ای بیشتر به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند. کلینیک تخصصی پوست آرمان الهیه در نظر دارد با ارائه‌ی مقاله های بسیار مهم و پر کاربردی درباره‌ی پوست اهمیت آن را بیش از پیش اشکار کند.

 آرمان الهیه با توضیحات لازم و به صورت گام به گام شما را با این طبقه‌بندی‌ها آشنا خواهد کرد. فقط کافی است این مطلب را به صورت کامل بخوانید. در ادامه به بررسی لایه‌های پوستی و طبقه‌بندی پوست‌ها بر اساس رنگ آن‌ها و معرفی چند ماسک طبیعی برای مراقبت از پوست خواهیم پرداخت.همچنین به شما پیشنهاد می کنیم تا .جوانسازی صورت با طب سنتی را نیز امتحان کنید تا شاهد بهترین نتایج باشید


لایه‌های پوست

پوست بر خلاف فکر  اکثر مردم که آن را صرفا لایه‌ی بیرونی از  بدن می‌دانند، دارای وظایف پر اهمیتی است. پوست مایعات بدن را در محدوده‌های خاص از  خود نگه می‌دارد، از بافت زیرین در مقابل مواد پر ضرر و پرتوها محافظت می‌کند، به تولید ویتامین هایی مانند D و تنظیم درجه حرارت بدن نیز کمک شایانی می‌کند.

پوست متشکل از سه لایه‌ی اصلی و مهم  است:

اپیدرم، درم و بافت‌های زیر جلدی.

لایه‌ی اپیدرم لایه ای نازک و بدون عروق است.

لایه‌ی درم خون رسانی لایه‌ی اپیدرم را عهده دار است و حاوی عروق فراوانی می باشد.

لایه‌ی زیر جلدی هم حاوی چربی، باقی مانده‌ی فولیکول‌های مو  و غدد عرق است. فولیکول نام ارگانی در بدن می باشد  که مو تولید می‌کند.

نوع و جنس مو با توجه به نوع و حالت فولیکول‌های هر شخص تفاوت دارد

چقدر ویتامین E را می شناسید: فواید و ضررهای مصرف ویتامین E برای پوست


انواع پوست

بر حسب میزان سبوم و چربی پوست، چهار نوع پوست داریم:

پوست نرمال

مقدار سبوم آن حدودا 250 الی 500 میکروگرم در سانتیمتر مربع می باشد. در این نوع پوست فعالیت غدد چربی حالت طبیعی تری دارد و پوست تا حد زیادی صاف است. همچنین منافذ سطح پوست بیش از حد باز نیستند و صابون به آن ها اسیب نمی زند.

پوست های چرب

ترشح غدد چربی بیشتر است نسبت به  نوع پوست نرمال. علت های  چربی زیاد پوست شامل تغذیه بد ، زمینه‌ی ارثی، فعالیت غدد داخلی،  هیجان‌های زندگی، مصرف بعضی از آنتی بیوتیک‌ها و ضد انعقادها. افرادی که دارای این نوع پوست هستند با اینکه دیرتر پوست آن ها چروک می‌شود اما قابلیت جوش زدن زیادی می توانند داشته باشند.

پوست های مختلط

که معمولا این مشکل مربوط به پوست صورت است. برای مثال پیشانی و بینی پرچرب و براق هستند و گونه‌ها ، اطراف دهان و اطراف چشم خشک است.

پوست های خشک

معمولا نازک و کشیده شده است. نسبت به حرارت بسیار حساس تر هستند و به سهولت با صابون تحریک می‌شود. پوست خشک همچنین نسبت به نور آفتاب و باد حساسیت دارد. مقدار سبوم این تیپ پوست کمتر از 250 میکروگرم در سانتیمتر مربع می تواند باشد. میزان خشک بودن پوست می‌تواند به عواملی مثل ژنتیک، هورمون‌های جنسی ، تحریکات عصبی، و مقدار چربی غذا وابسته باشد.


نکاتی پر اهمیت در بررسی های پوستی

در بررسی و معاینه‌ی پوست چندین نکته حیاتی و مهم هستند که ابتدا باید آن‌ها را بدانیم.رطوبت، رنگ پوست،  دما و جنس (زبری یا نرمی پوست) نکات پر اهمیتی هستند که مهم است در موردشان صحبت شود. همچنین لازم .به ذکر است که بهترین روش برای ج.انسازی همه انواع پوست ها جوانسازی پوست با لیزر می باشد

رنگ

 از رنگ پوست می‌توانید به اطلاعات مهمی برسیم. رنگ پریدگی پوست نشان دهنده  کم شدن سرخی پوست است و می‌توان از آن به این نتیجه رسید فرد دچار کم‌خونی شده است. رنگ تیره یا آبی پوست معمولا در بیماری‌های قلبی و ریوی دیده می‌شود. زردی پوست نشان دهنده مشکل کبد یا از بین رفتن گلبول‌های قرمز در خون می باشد.

رطوبت

علت خشکی پوست می‌تواند نشان دهنده کم کاری غده‌ی تیروئید هم باشد. مرطوب بودن بیش از حد و ریزش عرق در پرکاری تیروئید به چشم می خورد. همچنین چربی پوست می‌تواند سبب آکنه یا جوش صورت هم بشود.

دما

تب می‌تواند نشان دهنده  پرکاری تیروئید باشد که باعث بالا رفتن بیش از حد نرمال دمای بدن می‌شودهمچنین زمانی که تیروئید دچار کم کاری باشد پوست خشک و سرد است.

جنس

زبری پوست در کم کاری تیروئید به چشم می خورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان