اضافه وزن کودکان

اضافه وزن کودکان

خانه / تازه های سلامت / اضافه وزن کودکان

اضافه وزن کودکان : تحقیقات جدید نشان می دهد فشارخون بالا در طول بارداری ممکن است کودکان را مستعد چاقی و اضافه وزن نماید.

پزشکان دادههای بیش از ۸۸ هزار جفت مادر-فرزند را در چین مورد برسی قرار دادند. فشار خون مادران در طول بارداری هر سه ماه اندازه گیری شد. سپس وزن کودکان هم بین سنین ۴ و ۷ سالگی در نظر گرفته شد.

پزشکان پی بردند در مقایسه با کودکانی که مادرشان در طول بارداری فشارخون نرمال داشتند، کودکان با مادران دارای فشار خون بالا در طول دومین سه ماهه بارداری، ۴۹ درصد بیشتر دچار چاقی یا اضافه وزن بودند. ریسک چاقی در دوران کودکی برای اطفال دارای مادران دچار فشارخون بالا در سومین سه ماهه بارداری نیز ۱۴ درصد بیشتر بود.

محقق ارشد از دانشگاه چینگدائو چین و دانشگاه کمبریج بریتانیا، در این باره می گوید: «مطالعه ما برای اولین بار ثابت می کند که در بین زنان باردار، بالا بودن فشارخون با ریسک بیشتر چاقی و اضافه وزن در کودکان شان مرتبط است.»

در ادامه می افزاید:
ریسک چاقی و اضافه وزن همچنین برای اطفال زنانی که فشارخون هم ندارند وجود دارد، اما برای زنان باردار دارای فشارخون به مراتب بیشتر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان