بازار زیبائی و زیبایی بازاری

بازار زیبائی و زیبایی بازاری

خانه / تازه های سلامت / بازار زیبائی و زیبایی بازاری

من شخصا اعتقاد دارم هر پزشکی قصد بهترین خدمت به بیمارش را دارد. ولی آنچه در خدمات طب زیبائی باعث می شود راهبرد پزشکان متفاوت شود و بیمار حداکثر پاسخ مناسب را نگیرد به چند نکته بر می گردد.
اول اینکه یک مرکز آموزش متمرکز و معتبر جهت آموزش پزشکان در رشته زیبایی در کشور وجود ندارد لذا پزشکان ناچارند یا به خلاقیتها و مطالعات و تجربیات شخصی اتکا کنند و یا به اطلاعات گاها ناقص و گاه بازاری فروشندگان مواد مصرفی و تجهیزات اعتماد کنند.

متاسفانه رشته زیبایی جزو دروس تخصصی رشته پزشکی در دوره دانشگاه نیست و بیشتر تمرکز روی بیماریها و درمان طبی است. حتی اگر این رشته در دانشگاه تدریس می شد آنقدر به سرعت تکنولوژی در حال پیشرفت است که فرد بعد از فارغ التحصیلی هر روز با تحولات جدیدی آشنا می شد که در زمان تحصیل وجود نمی داشت.

چگونه یک پزشک مناسب زیبایی انتخاب کنیم؟

لذا مهمترین عامل انتخاب یک پزشک مناسب حجم مراجعین و تجربه بالای شخصی اوست. در بحث زیبایی دو استعداد مهم دیگر ضروری است که با مدرک و درس خواندن قابل حصول نیست اول استعداد هنری و با سلیقه بودن پزشک و دوم شم فنی و تکنیکی قوی در پزشک که بتواند به بهترین نحو از ابزار استفاده کند و با خلاقیت بهترین کاربرد را مثلا برای ژل و داربست نخی پیدا کند.

یکی از عواملی که پزشکان کم تجربه را گمراه می کند اطلاعات تبلیغی و غلو آمیز فروشندگان تجهیزات پزشکی است. مثلا دیروز یک فروشنده نخ به من مراجعه کرده بود و می گفت نخ کاگ برند ما به قدری قوی است که هر طرف صورت کارگذاری دو نخ کافی است و جای چند نخ را می گیرد.

من که این برند را می شناختم و آزمایش کرده بودم با وی برخورد کردم که چرا این اطلاعات اشتباه را به پزشکان می دهی و آنها را گمراه می کنید. این باعث خراب شدن نام نخ هم خواهد شد.

بسیار شنیده ام که پیش فلان پزشک رفته ام و هر طرف دو نخ کاگ گذاشته است و فرد نتیجه نگرفته است. و یا نخ کاگ را با نخ ساده ترکیب کرده اند تا هزینه پایین تر بیاید و بیمار نتیجه مطلوب نگرفته است.

گاهی هم عدم اطلاع پزشک و بیمار از طول درمان باعث بد بینی بیمار می شود. من شخصا قبلا درباره کبودی و احتمال تورم به بیمار هشدار می دهم تا اگر مراسم مهمی دارد به تعویق بیاندازد. درباره نتیجه هم به بیمار می گویم در هرکسی بنا به سن و جنس پوست از ضعیف تا قوی خواهد بود و تکرار و هزینه های احتمالی که بیمار در آینده با آن روبرو است در نظر بگیرد.

گاهی بیمار شرایط پوستی مناسبی ندارد و با یک پس انداز مراجعه می کند و انتظار دارد با یک یا دو هزینه تحول اساسی اتفاق بیوفتد. پزشک باید هشدار لازم را به فرد بدهد و بخصوص برای قشر کم درآمد بر اساس حاشیه هزینه ای که فرد می تواند در کنار هزینه های کمر شکن زندگی صرف زیبایی خود کند. راههای کم هزینه بر و طولانی تر را به بیمار معرفی کند. شاید کم هزینه ترین و موثرترین راه پیشگیری در سنین پائین یعنی دهه سوم زندگی است.

به هر حال باید انتظارات بیمار و دردسرهای احتمالی هرکاری به وی گوشزد شود تا فرد همیشه به پزشکش اعتماد داشته باشد و خود را با خیال راحت به پزشک بسپارد.

پیشنهاد مطالعه:همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر

پزشک زیبایی را چگونه انتخاب کنیم؟

 

چگونه بهترین تکینیک را برای زیبایی انتخاب کنیم؟

تحجر پزشکی و تکنیکی نیز یکی دیگر از دلایل اظهار نظرهای متفاوت در پزشکان است. مثلا کسی که تزریق چربی می کند و یا مسلط به جراحی صورت است فقط به مزایای تکنیک خود تکیه دارد و سایر روشها مثل نخ را مدام زیر سوال می برد ، حال اینکه اینگونه افراد تجربه کافی از این رشته ندارند و حاشیه امن رشته خود را با صحبتها و اظهار نظرهای غیر واقعی و گاها اغراق آمیز بیان می کنند و بیماران هم با توجه به مدرک تخصصی و یا فوق تخصصی فرد دچار تردید در استفاده از تکنولوژی های جدید و مدرن دنیا می شود.

مثلا تورم و طول درمان و غیر قرینگی در تزریق چربی بسیار زیادتر از لیفت با نخ است و اصولا تزریق چربی پرکننده صورت است و جای لیفت و کشش صورت به بالا را نمی گیرد . و یا استرس جراحی خیلی بیشتر از نخ است با این تفاوت که نخ قابل ترمیم و تکرار است ولی جراحی نیست.

لذا لیفت با نخ که کار اصلی آن پرورش پوست و سفتی آن در طول زمان با تکرار است ابزار بسیار مفیدی در دست جراح است و از همین رو جراحان پلاستیک در آمریکا و سایر کشورها نخ را ابداع کردند تا بعد از جراحی پوستی که مجددا می افتد و یا درجاتی غیر قرینگی دارد را با نخ اصلاح کنند.چنان که در کلینیک هم هفتگی مراجعینی داریم که بعد از جراحی پلاستیک جهت بهبود و تقویت لیفت خود مرتبا نخ گذاری می کنند.

آیا نخ های لیفت ممکن است عفونت کنند؟

خب پاسخ ساده آن این است که پس از نخ گذاری چند روز آنتی بیوتیک تجویز می گردد و یا اگر نخ پاره شود صورت غیر قرینه نمی شود که با توجه به تعداد نخ زیاد و کمک کننده به سایر و میزان کشش کم هر نخ اصلا این حرف عجیب است و اصلا اگر بیمار هم باور کند پاسخ ساده آن اضافه کردن یک نخ دیگر بجای آن است.

اصولا نخ در فاز جذب شدن جدا جدا می شود و توسط رشته های کلاژنی احاطه می گردد و در صورتی که در سطح نزدیک پوست تکه نخی قرار داشت یا جذب می شود و یا به راحتی بیرون می آید که احتمال این رخ داد بسیار کم است و تعداد نخهای دیگر در لیفت دوبل یا وی آی پی به حدی زیاد است که تاثیری ندارد. از مزایای دیگر لیفت با نخ (لیفت بینی با نخ) هم دفعات ترمیم است که در هر جلسه سعی در قرینه سازی لیفت و رفع نقاط ضعف داربست نخی می پردازیم.

برای انجام اقدامات زیبایی به کلینک زیبایی مراجعه کنیم یا مطب؟

مزیت کلینیک بر مطب زیبایی این است که شرایط استاندارد در اتاق عمل استریل سرپایی جهت انجام امور پوست وجود دارد و با توجه به امکانات گسترده کلینیک به یک راه محدود اصرار نمی شود و بهترین گزینه درمانی با توجه به توانایی تیم پزشکی با قابلیتهای بیشتر و مکمل ، بجای درمان فردی در مطب وجود دارد.

با توجه به عدم اجازه خرید تجهیزات و دستگاه های پیشرفته در مطب ، کلینیک همیشه بهترین گزینه را در دسترس دارد و مثلا بجای میکرونیدلینگ دستگاه آر اف فرکشنال را توصیه می کند که بسیار موثرتر است.
زیباجویان عزیز از این که مطلب به درازا کشید عذر می خواهم هدف توانا کردن شما در ارزیابی و باور صحیح و واقعی از این رشته است تا بتوانید بهترین پزشک و مرکز را در شهر خود انتخاب کنید و میزان توقع شما متناسب با قدرت تکنولوژی و وضعیت پوست شما باشد.

در آخر تاکید من این است در هر سنی هستید اقدام کنید تا سال بعد بهتر از امسال باشید و یا لااقل از امسال پیر تر نشوید و به پزشک خود اعتماد کنید. و یک تجربه بد شما و یا دوست شما از یک تکنیک ، چشم شما را بر واقعیت و مزایای تکنیک از جمله کاربرد ژل و بوتاکس و لیزر در پیشگیری از چروک و افتادگی نبندد.
دست حق نگهدار شما گلهای عزیزم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان