تاثیرات بد فست فود بر کودکان

تاثیرات بد فست فود بر کودکان

خانه / تازه های سلامت / تاثیرات بد فست فود بر کودکان

تاثیر بد فست فود

تاثیرات بد فست فود بر کودکان : غذاهای حاضری اللخصوص فست فود تاثیر بدی روی سلامتی افراد و کودکان دارد و این تاثیر بد به این خاطر است که این گونه غذاها با چاقی و دیابت و بسیاری از بیماری ها ارتباط تنگاتنگی دارند.

اضافه وزن:

طبق گزارش آکادمی کودکان و نوجوانان امریکا، به طور میانگین 24 درصد از کودکان و نوجوانان امریکایی چاق هستند. کودکان زمانی چاق محسوب می شوند که وزنشان ۲۰ درصد بیشتر از وزن طبیعی براساس سن و قد است. زمانی که کالری دریافتی ما بیشتر از کالری باشد که سوزانده می شود چاقی به وجود می آید. طبق گفته مجله طب اطفال امریکا، فست فودها میزان کالری و درصد چربی بالایی دارند.

تاثیر بد فست فود

 

بیماری قلبی

از آنجایی که میزان چربی موجود در فست فود ها زیاد است می توان خیلی از مشکلات کلسترول، سکته، بیماری قلبی، چاقی و … را به گردن فست فودها انداخت. افراد چاق مستعد ابتلا به فشار خون هستند، و بدتر از آن اینکه این شرایط خطرناک بدون نشانه است و در صورت عدم پیگیری و درمان می تواند منجر به بیماری شود.

کلسترول  که دلیل اصلی آن تجمع چربی در شریان ها است، در صورت بی توجهی منجر به سکته می شود.

دیابت

دیابت یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در افراد دارای این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و  انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. مصرف زیاد قند و مواد قندی عاملی موثر در پیشرفت دیابت است. فست فودها دارای درصد بالایی از قند بوده که خیلی بیشتر از میزان مصرف روزانه مجاز  برای یک وعده غذایی است. حدودا ۵۹ درصد از فست فودهایی که کودکان به آن ها علاقه دارند استانداردهای غذایی CSPI را برآورده نکرده و خطر ابتلا به دیابت را در کودکان افزایش می دهد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان