شستشو  پوست

شستشو پوست

خانه / تازه های سلامت / شستشو پوست

 

شستشو پوست
شستشو پوست

تمیز و پاک کردن پوست بخش مهمی از کارهای روزمره در طول زندگی است. اما ایا می دانستید چگونه با روشی راحت در منزل پوست را تمیز و پاکیزه کنیم؟ پوست ما نیاز به روش های درمانی خاصی ندارد  فقط کافی است هفته ای یکبار حتما صورت خودمان را تمیز کنیم تا روشن تر، شاداب تر و درخشان شود.

 

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که بدون شستن آرایش صورت به رختخواب می‌روید، بدانید که اشتباه بزرگی  خیانت را به پوست صورت‌تان تحمیل میکنید و احتمالا دیر یا زود عوارض آن را می بینید  چرا که در صورتی که  مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بماند، در  روزنه‌های پوستی جذب شده و می‌تواند سلامت پوست‌تان را از بین ببرد. پاک کردن آرایش به پوست این زمان را می‌دهد تا نفس بکشد، بنابراین باید یک پاک‌کننده آرایشی مناسب خریداری کنید. برای تهیه این پاک‌کننده‌ مناسب نیازی نیست حتما پول زیادی استفاده  کنید بلکه می‌توانید خودتان با مواد طبیعی که در منزل هست یک پاک‌کننده مناسب تهیه کنید ؛ پاک‌کننده‌ای که نه تنها آلودگی‌ها و آرایش‌ها را از روی پوستتان پاک می‌کند بلکه به دلیل مواد مغذی موجود در آن پوست را هم به خوبی تغذیه و شاداب می‌کند.

درصورتی هم که اصلا یا خیلی کم آرایش می‌کنید، باز هم لازم است که در پایان هر روز، صورت‌تان را با یک پاک‌کننده ملایم و صابونی تمیز کنید تا باقی مانده گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست شما شسته شود این کار از چرب شدن پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری می‌کند. تمیز کردن مرتب پوست آن را براق، شاداب  و سالم می‌کند.

هم ماسک نرم‌‌کننده، هم پاک‌کننده

اگر پوست شما  خشک است حتما بعد از هر بار شستوشو صورت  احساس کشیدگی می‌کنید در این مواقع شست و شو صورت با صابون بدترین کاری است که می‌توانید برای تمیز کردن پوستتان انجام دهید. توصیه می‌ شود به جای صابون با یک لوسیون پاک‌کننده ملایم تر و کرمی شکل آلودگی‌ها و آرایش را از صورت بشورید.

مواد لازم برای تهیه ماسک :

همه مواد را خوب مخلوط کنید و حسابی به هم بزنید تا کاملا یک دست شود و حالت کرمی شکل بگیرد. برای استفاده از این پاک‌کننده حدود یک‌چهارم آن را کف دست بریزید و آرام روی پوست صورت و گردن، پلک‌ها و مژه‌ها به مدت يك دقیقه ماساژ دهید. حالا یک لیف خیلی نرم یا پارچه‌ای حوله‌ای بردارید آن را زیر آب ولرم؛ گرفته و روی صورت بکشید تا تمام آرایش‌ها و آلودگی‌ها از صورت شما  پاک شود، گرما سبب می‌شود تمام کثیفی‌ها و مواد آرایشی به خوبی از روی پوست شسته شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان