راهکارهای ساده جهت رفع سیاهی دور چشم

راهکارهای ساده جهت رفع سیاهی دور چشم

خانه / تازه های سلامت / راهکارهای ساده جهت رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم: یک حمام آب سرد و یک فنجان قهوه شما را بعد از یک شب بی­خوابی آرام می­کند. اما حلقه­ های تیرۀ زیر چشمتان به جهان اعلام می­ کند که شما خسته هستید. گاهی این حلقه های سیاه زیر چشم میتوانند شما را مسن تر نشان بدهند.

شما ممکن است صبح و یا در پایان یک روز طولانی متوجه حلقه ­ها سیاه دور چشم شوید اما پزشک علت آن را از زیاد شدن رنگ دانه­ های پوستی می­ داند. هر چند این تیرگی­ ها در بزرگسالان بیشتر است اما کودکان نیز دچار این حلقه ­های تیره می­ شوند.

وقتی شما خسته هستید پوست شما خسته و پژمرده می ­شود و باعث می­ شود زیر چشم تیرگی ایجاد شود و رگ ­های خونی تیره زیر پوست چشم نمایان شوند. پوست نازک اطراف چشم بسیار حساس است. بی خوابی می­ تواند در زیر چشم مایعات را جمع کند و سایۀ تیرۀ زیر پلک ایجاد شود.

راه حل درمان:

اگر از بی خوابی های طولانی مدت رنج می­ برید با یک پزشک مشورت کنید. شاید او بتواند راه حلی ارائه دهد. اگر مشکل حلقه ­های تیره زیر چشم گاهی برای شما اتفاق می افتد کافی است با کمپرس سرد هنگام بیدار شدن پف را بخوابانید و از کرم حاوی کافئین برای انقباض رگ ­های خونی استفاده کنید. استفاده از کرم رتینول هنگام خواب باعث تولید کلاژن و جلوگیری از نازک شدن پوست می شود.

سیاهی دور چشم

اگر شما تا به حال یک شب بیخوابی نکشیده اید و حالا یک حلقۀ تیره زیر چشم دارید برای پنهان کردن سریع آن می­ توانید از کرم پودر استفاده کنید

اگرچه کمبود خواب می ­تواند باعث تشدید حلقه ­های تیره دور چشم شود. اما بی­خوابی شایع­ترین علت گودی ­های زیر چشم است. اگر شما خواب کافی دارید و همچنان حلقه ­های تیره وجود دارند. شاید مبتلا به آلرژی ، اگزما، گرفتگی بینی، پیگمانتاسیون نامنظم یا علت­ های ژنتیکی هستید. حتماً به یک متخصص مراجعه شود تا علت سیاهی دور چشم مشخص شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان