زگیل پا چییست؟

زگیل پا چییست؟

خانه / تازه های سلامت / زگیل پا چییست؟

 

زگیل پا چیست ؟
زگیل تکثیر غیر سرطانی پوست به دلیل عفونت ویروسی در لایه فوقانی پوست با در غشاهای مخاطی است. ویروس هایی كه سبب تکثیر زگیل می‌شوند مربوط می شود به خانواده‌ای از ویروس هایی که نام آن ها پاپیلومای ویروس انسانی است.
به نقل از  سایت پزشکان بدون مرز ،  شکل ظاهری یك زگیل بستگی به محل به وجود آمدن آن دارد. زگیل ها اکثرا به رنگ پوست هستند  و در لمس زبر و ناصاف می باشند ولی گاهی هم ممکن است تیره یا صاف و هموار باشند. انواع مختلف از زگیل ها هستند كه عبارتند از: زگیل های صاف و یک دست، زگیلهای تناسلی، زگیل های به وجود آمده در كف پا
زگیل معمولی:
این نوع زگیل اکثرا اطراف ناخن ها، روی انگشتان و پشت دست زده می شوند. این نوع زگیل‌ها اکثرا در قسمت هایی كه در پوست خراشی به وجود آمده است ( مثلا به دلیل جویدن ناخن ها یا کشیده و كندن گوشه های ناخن) ایجاد می شود.

زگیل‌ های کف پا:
این زگیل ها كه اکثرا در كف پا به وجود می آیند و به تعداد زیاد و به صورت دسته ای ایجاد می شود، به این نوع زگیل ها ، زگیل های موزائیكی گفته می شود. بیشتر زگیل های ایجاد شده در كف پا ( برعکس زگیل های معمولی) به سمت خارج پوست برامدگی و برجستگی ندارند. زیرا فشار به وجود آمده در اثر راه رفتن روی كف پا، سبب صاف و پهن شدن این زگیل ها می شود و آن ها را به داخل پوست فشار می دهد.

در سطح این نوع از زگیل ها اكثرا نقاط سیاه رنگی دیده می‌شود كه این نقاط همان عروقی خونی هستند كه تغذیه آنها را برعهده گرفته است.
زگیل های موجود در كف پا ممكن است دردآور باشند مانند اینكه سنگی در كفش باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان