شش راه زیبایی و درخشندگی پوست در فصل تابستان

شش راه زیبایی و درخشندگی پوست در فصل تابستان

خانه / تازه های سلامت / شش راه زیبایی و درخشندگی پوست در فصل تابستان


درخشندگی پوست: شستشوی پوست با شوینده‌های حاوی گلیکولیک می‌تواند چربی زائد را از بین ببرد، مانع از تجمع سلول‌های مُرده پوست شود و درخشندگی و نرمی به پوست بدهد.
همه پوست درخشان و شفافی را می خواهند، اما عوامل متعددی می‌توانند برخلاف این خواسته مهم عمل کنند. مانند: کم‌آبی بدن، استرس، کمبود خواب، لایه‌برداری زیاد، رژیم غذایی بد و البته گرمای هوا و رطوبت. در فصل گرم تابستان، گرمای هوا در اکثر مناطق جهان بالا هست و میزان رطوبت هم در بعضی از این مناطق به حد بسیار بالایی می‌رسد. همین فعل و انفعالات عادی در طبیعت باعث می‌شوند که پوست شما دائما چرب و پُر از عرق دیده شود. راه‌هایی هم برای حفظ زیبایی پوست و درخشندگی آن در فصل تابستان وجود دارند.

نوشیدن آب زیاد

حتی اگر تمام تلاش خودتان را بکنید تا صورت‌تان را نسبتا بدون عرق نگه دارید، باز هم نمی‌توانید مانع عرق‌ریزی در تابستان شوید. این روند می‌تواند به کم‌آبی بدن منجر شود و درنهایت حالت کدر و بی‌روحی به پوست صورت بدهد. نوشیدن آب به مقدار زیاد می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. وقتی که سلول‌های پوستی از نظر آب مورد نیاز تامین باشند و لایه‌های مُرده بیرونی هم نسبتا جدا شده باشند، پوست شما تازه و شاداب به نظر می‌رسد. به‌علاوه، حفظ آب مورد نیاز بدن، لایه‌های دفاعی پوست را پایدار نگه می‌دارد و رطوبت پوست را هم حفظ می‌کند.

خوردن مغزهای خام و سبزی‌ها

خوردن مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ مانند گردو، بذر کتان و ماهی سالمون، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ درخشندگی پوست در تابستان است. البته باید مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده و حاوی قندهای افزودنی را هم کنار بگذارید یا استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید، چون این خوراکی‌ها می‌توانند به چرب‌تر شدن پوست و شکل‌گیری جوش‌های مختلف کمک کند. سبزی‌هایی با برگ سبز مانند اسفناج و کلم نیز حاوی ویتامین A و E هستند که اهمیت ویژه‌ای دارند. این مواد مغذی، سه فایده مهم برای بدن دارد: افزایش تولید کلاژن، کاهش چین‌ و چروک‌های پوستی و تقویت گردش خون در پوست. این ویژگی‌ها در کنار هم می‌توانند طراوت و درخشش بهتری به پوست صورت بدهند.

پاک‌سازی و لایه‌برداری

رطوبت می‌تواند پوست را به تعریق بیشتر و تولید چربی بیشتر وادار کند، اما این مساله نباید شما را از شستن صورت منصرف کند. پاک‌سازی پوست با شوینده‌های حاوی گلیکولیک می‌تواند چربی اضافی را از بین ببرد، مانع از تجمع سلول‌های پوستی مُرده شود و درخشندگی و نرمی ویژه‌ای به پوست بدهد.

مرطوب‌سازی پوست

مرطوب‌کننده‌های پوست، این توانایی را دارند که لایه محافظتی خاصی روی پوست ایجاد کنند و اجازه دفع آب بدن را ندهند. استفاده از مرطوب‌کننده‌های مرغوب و دارای فرمولاسیون حرفه‌ای می‌تواند میزان آب پوست را افزایش بدهد و درخشش و شادابی پوست را بیشتر کند.

استفاده درست از هایلایترها

یکی از ترفندهای خوب برای افزایش درخشندگی و طراوت پوست در تابستان، استفاده بهینه از هایلایترها است. با این‌حال، زیاده‌روی در استفاده از این محصولات می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین، فقط از این محصولات برای استخوان روی گونه‌ها و قسمت‌های مربوط به پُل بینی استفاده کنید. استفاده از پرایمرهای آرایشی هم ترفند موثر دیگری است که جلوه خاصی به صورت می‌دهد و ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

استفاده از اسپری هیدراسیون

اگر برای اجرایی کردن مراحل بالا، زمان کم دارید، از اسپری هیدراسیون استفاده کنید. اسپری‌های هیدراسیون و رزماری هم کاربرد ساده‌ای دارند و هم سریعا قابل استفاده هستند. این اسپری‌ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهند و آب مورد نیاز پوست را خیلی سریع تامین می‌کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان