ضرورت توجه به سلامت غذاهای سرخ کردنی

ضرورت توجه به سلامت غذاهای سرخ کردنی

خانه / تازه های سلامت / ضرورت توجه به سلامت غذاهای سرخ کردنی

کارشناس اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، در مورد عوامل ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده در روغن و بهینه کردن شرایط تهیه غذاهای فست فود توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس وحیده شایگان، گفت: امروزه یکی از مهمترین دغدغه خانواده ها، تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه نوجوانان و جوانان است به گونه ای که بسیاری از وعده های غذایی با صرف غذاهای رستورانی و فست فودها تامین می شود.

وی افزود: در دهه اخیر تعداد واحدهای تولید فرآورده های غذایی که غذا را در حضور مشتری در روغن سرخ کردنی تهیه و عرضه می کنند، بسیار زیاد شده است. سرعت در تهیه و طعم و مزه و بعضا قیمت مناسب اینگونه مواد غذایی از شاخص ها و مزیت های اصلی و مورد توجه مصرف کنندگان است. لذا با توجه به گستردگی قشر مصرف کننده با قاطعیت می توان گفت سلامتی و ایمنی اینگونه فرآورده غذایی یک الزام است.

شایگان در ادامه با بیان این مطلب که ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده در روغن به عوامل مختلفی بستگی دارد، گفت: کیفیت و مقاومت و مناسب بودن روغن مورد استفاده برای مصرف سرخ کردنی، دفعات استفاده از روغن و همچنین دما و زمان سرخ کردن، باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: هر چقدر دما بالاتر و زمان سرخ کردن طولانی تر باشد ترکیبات شیمیایی حاصل از تجزیه شیمیایی و اکسیداتیو روغن مصرفی از جمله انواع رادیکال های آزاد، پلیمرها، ترکیبات قطبی و… بیشتری در حین فرآیند تشکیل خواهد شد.

این کارشناس مواد غذایی، به نوع و ماهیت ماده سرخ شونده به عنوان یکی دیگر از عوامل ایمنی غذاهای سرخ کردنی اشاره کرد و افزود: طراحی دستگاه سرخ کن باید بگونه ای باشد که ترکیبات زیانباری حاصل از تجزیه حرارتی را که به تدریج در طول عمل سرخ کردن تشکیل می شود، خارج نماید.
حبیب احسنی پور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان