علل ایجاد جوش های چیست و راهکارهای درمان آن

علل ایجاد جوش های چیست و راهکارهای درمان آن

خانه / تازه های سلامت / علل ایجاد جوش های چیست و راهکارهای درمان آن

علل ایجاد جوش: جوش‌های سرسیاه به دلیل چربی بودن پوست به وجود می‌آیند و معمولا در مردان شیوع بیش تری دارد و این نوع جوش‌ها در سنین مثل سنین بلوغ نیز به دلیل تغییرات هورمونی بوجود می‌آیند. روش‌های درمانی خوراكی، موضعی و فیزیكی را از راه‌های درمان جوش‌های سرسیاه می دانند. بهترین راه درمان این جوش‌ها تخلیه آن ها بوسیله پزشك است. البته کلاژن سازی پوست هم به تنهایی میتواند در این راه به شما کمک کند.

علل ایجاد این جوش های سرسیاه چیست وراهکارهای درمان آن چیست ؟

به منظور تخلیه فیزیکی در ابتدا صورت را با آب گرم و صابون شستشو دهید و 5دقیقه با آب گرم صورت را کمپرس نمایید تا کومدونها نرم تر شوند و سپس با وسیله ای به نام تیر کومدون یا سر لوله خود کار با فشار منظم و یک دست با دست محتویات آن را خالی نمایید و در صورتی که محتویات سفت هستند توسط پزشک با سر سوزن یا پیستوری شماره 11نوک کومدونها را برداشته وبا روش فوق انرا تخلیه میکنند.

عوامل ایجاد جوش های سر سیاه :
یبوست، كم خونی، تغذیه نادرست و استرس می توانند باشند

اگر می خواهید جوان بمانید: 3 گیاه ضد پیری را بشناسید

از مصرف كردن مواد با قند بالا و چرب خودداری كنند و در رژیم غذایی روزانه از آب، سبزی و میوه های تازه به جای شیرینی، شكلات و غذاهای سرخ شده و با ادویه زیاد استفاده كنند.
ویتامین های مثل C, E, B, A در درمان كردن جوش تأثیر بسزایی دارد این ویتامین ها را در سبزی ها، میوه ها، سبوس غلات و جگر می توان یافت.

جوش صورت را با نوك ناخن تان تحریك نکنید و آن را بیرون نکشید. قشایی كه روی جوش ها را پوشانده محافظ پوست است و نمی گذارد آلودگی ها وارد پوست شما شود. این قشر اگر برداشته شود جوش عفونی می شود و حتی پس از بهبود جوش هم جای آن در صورت می ماند.

با صابون های ضدعفونی كننده پوست تان را تمیز نگه دارید و روی جوشها را پاك كنید تا از گسترش آن جلوگیری کنید. این روش برای درمان دمل چرکی نیز به کار می رود.
برای اینكه پوستان خیلی جوش نزد باید چربی ها را از سطح پوست خود پاك كنید. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاك كنید بهتر است برای اینكه همه پوستتان را تمیز كنید و هم دانه های سرسیاه را پاک کنید، از صابونهای ضدعفونی كننده کمک بگیرید.

اگر می خواهید پوست صورتتان صاف و یکدست باشد باید به كمك پوست سر و موهایتان بروید زیرا ارتباط مستقیم و نزدیکی میان این دو هست. اگر موهایتان شوره دارد و یا بیش از اندازه چرب می شود از سركه سیب یا آب لیموترش استفاده كنید.

هر وقت می خواهید به پاك سازی پوست و سرتان مشغول شوید به یاد داشته باشید كه باید اول از همه دستتان عاری از هرگونه میكروب و آلودگی باشد.

مطالب مرتبط: درمان جوش صورت بعد از اصلاح

وجود عفونت در بدن موجب بروز جوش می شود به این علت به سلامت دندان ها توجه كنید.
داشتن آرامش اعصاب باعث می شود كه پوست تان صاف باشد.
ورزش هم کمک کننده است ..

از خوردن آجیل، سس، ادویه، غذاهای سرخ شده، نوشابه های گازدار، شكلات، كاكائو، بستنی، شیرینی، پنیرهای چرب، قهوه و چای داغ پرهیز كنید زیرا این مواد باعث افزایش جوش در صورت شما خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان