مبارزه با رشد باکتری ها و بیماری های مو

مبارزه با رشد باکتری ها و بیماری های مو

خانه / تازه های سلامت / مبارزه با رشد باکتری ها و بیماری های مو

بیماری های مو

همه ما ممکن است اخر شب ها این میل را داشته باشیم که دوش بگیریم. علاوه بر دوش، مو های خود را شسته و حتی آن را با حوله خشک کنیم!!! اما گاهی خشک کردن مو دیرتر انجام می شود. به نظر یک کار عالی می آمد، اما حالا و بعد از بیرون آمدن از حمام، احساس خستگی زیاد مانع خشک شدن مو می شود.

بر روی تخت خود نشسته و حوله ای به دور سرتان می پیچید و راجع به گزینه های خود فکر می کنید: اما تنها نتیجه ای که حاصل می شود این است که به آرامی و از خستگی بر روی تخت افتاده و به خواب عمیق می روید.

۱- بالش خیس شما یک زمین عالی برای پرورش انواع باکتری ها است.

متاسفم که این را می گویم، اما درست است. زمانی که با موی خیس می خوابید، تمام این رطوبت را به بالش خود منتقل میکنید و این رطوبت، تعداد زیادی از باکتری های مضر را پرورش می دهد.
سرماخوردگی: علت این سرما خوردگی رطوبت واقعی در مو های شما نیست؛ مگر اینکه دمای هوای اتاق شما پایین و سرد باشد. خطر اصلی در بالش آلوده به باکتری است که در حال حاضر بینی، دهان و چشمان شما بر روی آن و در مقابل باکتری ها قرار گرفته است؛ یک خوش آمدگویی برای ویروس ها و باکتری هاست.
عفونت باکتریایی: قرار گرفتن پوست شما در برابر باکتری های مرطوب، شما را نسبت به تعدادی از عفونت ها آسیب پذیر می کند، که شایع ترین آنها رشد گسترده و پراکنده شوره سر و قارچ سلولی پوست سر می باشد.
بهداشت و ظاهر مو: یکپارچگی مو و پوست شما می تواند به این اشتباه به ظاهر بی خطر تبدیل شود. اگر مو های شما در بهترین شرایط قرار نداشته باشند، ممکن است صاف و بی حالت به نظر برسند. علاوه براین پوست شما می تواند به راحتی دچار آسیب و مشکل شود. قرار گرفتن در معرض باکتری ها، می تواند منجر به کاهش کلی سطح سلامت پوست شود. این نیز می تواند به خشکی، آکنه و تعدادی از تحریکات پوستی یا عفونت های پوستی منجر شود.

۲- آیا یک سوم از خواب تمام عمر خود را با باکتریها می گذرانید؟

برای یک لحظه درنظر بگیرید: یک فرد به طور متوسط ۸ ساعت خواب در طول دارد؛ این میشود ۵۶ ساعت در هفته و ۲۹۱۲ ساعت در سال. بیائید آن را درمورد خودتان حساب کنید؛ اگر شما ۷۵ سال سن دارید، درواقع ۲۱۸۴۰۰ ساعت بر روی بالش خود خوابیده اید.

وقتی از این دید به آن نگاهی بیندازید و ببینید چند ساعت درمعرض باکتریها قرار داشتید، پس به طور جدی درمعرض و برابر آنها بوده اید. نه تنها نباید به باکتری ها فرصتی برای پرورش بدهید، بلکه باید با آنها مبارزه نیز بکنید. یک روش معمول آن شستن مرتب بالش خود و مبارزه کردن با باکتری ها می باشد.
۳- چرا خوابیدن با مو های خیس اینقدر وسوسه کننده است؟
شما ممکن است احساس کنید: “خوب من که بیش تر مواقع این کار را انجام نمی دهم”… اما یک یا دوبار در هفته نیز برای ایجاد شدن مشکل، کافی است. دلایل بسیار رایج و قابل فهمی برای اینکه شما می خواهید با مو های خیس بخوابید وجود دارند:
– از صبح زود کارهای زیادی داشته اید. بعد از یک روز طولانی، همه چیزی که می خواهید این است که کاملا خود را بشوئید و خودتان را در رختخواب رها کنید.

بعد از یک حمام گرم و دوش آرام، آخرین چیزی که می خواهید قبل از به خواب رفتن به آن فکر کنید، خشک کردن مو هایتان است. این کار زیادی به نظر می رسد. پس به جای آن فقط به این فکر میکنید که: آخر شب مو هایم را خشک می کنم.
– میل به خواب در شما قوی تر است.

تصمیم داشتید بعد از حمام، فقط سشوار را چند دقیقه روی مو های خود بگیرید؛ اما خیلی زمان می برد. شاید قصد آن را داشتید، اما در حال حاضر میل به خواب، توانایی این کار را از شما سلب میکند. درنتیجه با موهای نیمه مرطوب به رختخواب می روید.
– شما نمی خواهید مو هایتان را با سشوار بکشید. شما ترجیح می دهید به مو های خود با گرمای زیادی که از سشوار داغ بیرون می آید، آسیب نزنید. درنتیجه خوابیدن، به نظر انتخاب بهتری می رسد. اگر درحال تلاش برای نجات و سلامت مو های خود هستید، بدانید که این راهکار جواب منفی داشته و در نهایت باعث کاهش مو های شما می شد.
۴- روش خود را تغییر دهید.
فقط در صورتی که روش خود را تغییر دهید، فقط می توانید شرایط خود را عوض کنید. تعدادی از کارها وجود دارند که شما می توانید به برنامه خود اضافه کنید، بنابراین دیگر دوباره با مو های مرطوب نخواهید خوابید.

همچنین روش هایی وجود دارند که شما می توانید برای حفظ بالش خود از جذب رطوبت مو هایتان، انجام دهید، چون هر بار که بخواهید با مو های خیس بخوابید، با مشکلات ناشی از آن برخورد خواهید کرد.
۵- موهای خود را صبح زود بشوئید.

پیشنهاد مطالعه: بیماری های شایع پوستی

بیماری های مو

دراین صورت می توانید موهای خود را در طول روز خشک کنید و هرگز انگیزه ای برای شست و شو و خشک کردن آن در اواخر شب ندارید. همچنین دارای فواید بزرگی است که فقط درصورت دوش صبحگاهی به آنها می رسد.

بهتر است بگوئیم در ابتدا دوش صبحگاهی یک راهکار عالی برای شروع روزی با احساس طراوت و شادابی است، بدن شما خود را از شر برخی سمومی که در پوست پنهان شده ، نجات می دهد و یک فرم و شکل تمیز و واضح و خوب برای شروع روز به شما می بخشید.
۶- طرز فکر خود را عوض کنید.
موثرترین راهکار این است که باید زودتر از حمام بیرون بیایید، چون وقت زیادی برای سشوار کشیدن ندارید؛ پس از آنجا که این راه ساده به نظر می آید، تمایل دارید تا مو های خود را بیشتر خشک کرده یا کامل خشک کنید.
۷- یک حوله خشک و تمیز روی بالش خود بکشید.
گاهی اوقات این اتفاق می افتد. شما انسان هستید، خسته می شوید، موهای شما خیس است و می خواهید بخوابید. برای حفظ بالش خود از نفوذ رطوبت و پرورش میلیون ها باکتری، فقط کافی است یک حوله خشک و تمیز برای جذب بیشتر رطوبت بر روی بالش خود بکشید.

البته بهتر است همیشه سعی کنید تا موهای خود را خوب خشک کنید، اما وقتی به هر دلیلی نمی توانید این کار را بکنید، تمرین کنید تا برخی صدمات احتمالی را با خوابیدن بر روی یک حوله خشک، کنترل کنید. این یکی به نظر بسیار خوب و راحت است؛ مگر نه؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان