نکات مهم مراقبت از پوست صورت

نکات مهم مراقبت از پوست صورت

خانه / تازه های سلامت / نکات مهم مراقبت از پوست صورت

مراقبت پوست صورت

 

مراقبت پوست صورت: هر خانمی دوست دارد تا صورتي زيبا و پوستي شاداب و خوب داشته ‏باشد. اغلب ما با سرعت آرايش مي‏کنيم اما نکته های  مهم مراقبت از پوست را در نظر نمیگیریم. شما مي‏توانيد با استفاده از يک سري نکته ها ی ساده، به زيبايي برسید.

1.تغذيه صحيح:  براي داشتن پوست سالم، هميشه در نتيجه کاربرد صحیح وسايل آرايشي و حفظ يک رژيم غذايي درست با استفاده مرتب از سبزيجات تازه، ميوه‏ هاي تازه، غلات، ماهي و غذاهايي که از لحاظ ويتامين B, A, , C E و آنتي ‏اکسيدان سرشار هستند، سلامت مي‌ماند. مصرف زیاد اين ويتامين‏ها، به جوانی پوست، ترميم، توليد کلاژن، مرطوب نگه داشتن و سالم ماندن پوست کمک بسیاری مي‏کند. تا آنجا که امکان دارد از غذاهاي طبيعي استفاده‏ کنيد و از غذاهاي آماده و فرآوري شده استفاده نکنید.

2.مراقبت‏هاي اساسي از پوست صورت و بدن : مراقبت اساسي‏ و مرتب از پوست براي هر خانمي در زمان صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکیل می شود؛ تميز نگه داشتن پوست، مرطوب شودن پوست و استفاده از شيرپاک ‏کن‏ ها.حتي اگر وقت کافي نداريد، تميز‏کردن و مرطوب نگه‏داشتن پوستتان خيلي اهمیت دارد.

3.رژيم صحیح: در رابطه با رژيم‏هاي غذايي مرکب و در ارتباط با مراقبت پوست، کارهاي زيادي قابل انجام است ، همچون لايه‌برداري پوست بيروني و برداشتن سلول‌هاي کهنه و رويش سلول‌هاي نو. اين فرآيند مي‏تواند با ماساژ صورت با دست يا به کاربردن حلال‏هاي الکلي ساخته شده از اسيدهاي ميوه صورت گیرد. ماسک‏هايي که دارای ويتامين و مواد مغذی هستند، مي‌توانند در ازدرمان و پیشگیری  چروک های ریز صورت، پوسته پوسته شدن پوست‏هاي کم آب، التهابات و قرمزی پوست و درمان پوست‏هايي که بي‏حال و فرسوده به نظر می رسند موثر‏ باشند. پوست شما نرم ‏تر و صاف تر می شود   و احساس خواهيد ‏کرد جوان‌تر شده ‏ايد. سرم ‏ها، مواد ترکيبي خوبی  هستند که در معمولا محصولات زيبايي از آنها استفاده مي‏شود. موادی با غلظت بالا  درون اين سرم‏ها قرار داده شده که مي‏تواند به صورت فشرده، سريع‌تر و بیش تر به پوست نفوذ کند. سرم‏ها قادر هستند  برخي از مشکلات پوستي را مثل مشکلات کم‏ آبي پوست (دهیدراته بودن پوست ) و کدر و بي‌حال بودن آن را از بین برد.

4.ضدآفتاب ها: گفتن درباره اهميت و خواص کرم‏هاي ضدآفتاب نياز به تکرار دوباره ندارد! علت اينکه کرم‏هاي ضدآفتاب پر اهمیت  هستند، اين است که مهم ترین  عامل پيري و آسيب پوست به «در معرض نور خورشيد و اشعه فرابنفش قرار گرفتن» مربوط مي‏شود! محافظت از پوست در مقابل نور خورشيد، مهم‌ترين کار برای مراقبت از پوست است که به طور روزانه بايد مورد توجه قرار‏گيرد. در معرض نور خورشيد و اشعه فرابنفش قرار گرفتن، موجب چروک های ریز و زیاد صورت و ايجاد لکه ‏هاي رنگي برجسته مي‌شود که به واسطه آسيبي که به غشاي مياني پوست می رسد، به وجود مي‏آيند. آسيب‏هاي ناشي از نور خورشيد حتی قادر است  باعث سرطان‌هاي پوستي هم بشود.

مراقبت پوست صورت

5.آرايش درست : بهترين روش براي بهبود در وضعيت آرايشيمان، به کار بردن  مواد زيرساز آرايشي است که مي‏تواند پوست مرطوب شما را صاف و هموار کند. يک پوست مرطوب مي‏تواند چهره شما را به طور واقعي عالي نشان دهد. هر آرايشگري این را می داند  که بسيار مهم است با يک پاک کننده نرم، کار آرايش روي صورت را آغاز کنيد. از يک دستمال يا پارچه نرم خوب، براي زيرسازي پوست يا پوشاندن لکه‌ها يا ایرادات ديگر ناخوشايند روي پوست، استفاده کنيد. اين اهمیت دارد که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود همیشه استفاده كنيد. مراقبت مناسب از پوست، از شناختن نوع پوستتان  اغاز می شود. 5 نوع پوست وجود دارد: خشک، نرمال، چرب، حساس و پوست مختلط.

مراقبت پوست صورت

قبل از خريد هر نوع از محصولات آرايشي بايد‏  این را در نظر داشته باشید  که دقيقا نوع پوست شما چگونه است. اين به شما کمک بسیاری خواهد‏ کرد که مناسب ترین  محصولات بهداشتي مناسب پوست خود را خریداری کنید. سپس رنگ مناسب برای پوست خود را انتخاب کنيد. زيرسازي پوست با رنگ‌هاي نامرتبط به رنگ پوست اصلی ، پوستتان را ناسالم و خسته نمایان میکند. هيچ زمانی نبايد مواد زيرسازي پوست را به گونه‏ا بزنید  که به نظر برسد ماسک به صورت زده ‏ايد. يک ترکيب مناسب قادر است  باعث تقويت پوستتان بشود به طوري که به نظر همه طبيعي برسد. براي اينکه مشخص شود استفاده از چه نوع رنگي براي زيرسازي پوستتان بهتر است، نخست آن را روي خطوط فک خود تست کنيد. رنگ مناسب، آن رنگی است که روي پوست محو بشود. برای دانستن روش های مختلف جوانسازی پوست این مقاله را مشاهده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان