ویتامین های مفید برای پوست

ویتامین های مفید برای پوست

خانه / تازه های سلامت / ویتامین های مفید برای پوست

خواص ویتامین

خواص ویتامین ها برای پوست : پوست وسیع‌ترین عضو از بدن است که ضروری است که در مقابل تابش اشعه‌‌‌‌‌های فرابنفش خورشید از آن حفاظت کرد. مهم ترین  توصیه‌ی پزشکان پوست این است که از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود و استاندارد استفاده کنید.

اهمیت آن را نمی دانید: صابون از بین بردن جای جوش

علاوه‌بر استفاده از کرم‌ها یا لوسیون های ضدآفتاب، ویتامین‌ها هم در حفظ سلامت و طراوت پوست و همچنین حفظ جوانی پوست نقش اساسی دارند. بهترین نوع ویتامین ها برای پوست شامل  ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل های غذایی وجود دارند که به صورت خوراکی مصرف می شود و هم در محصولات مراقب از پوست وجود دارند.

 ویتامین D

ویتامین D (دی) یکی از مهم ترین ویتامین ها برای سلامت پوست است. این ویتامین بیشتر از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود و برای همین به عنوان ویتامین جوانسازی پوست از آن یاد می شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D پس از  توسط کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و جهت کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن می روند. رنگ پوست ازجمله عواملی است که به می تواند به ویتامین D مربوط باشد. ویتامین D به درمان بیماری پسوریازیس (یک نوع بیماری پوستی مزمن خودایمنی) هم کمک می‌کند.

کرم مناسب پوست خود را بیابید: کرم مناسب پوست من چیست؟

ویتامین c

ویتامین C به‌ مقدار زیاد در لایه اِپیدِرم (لایه‌ی بیرونی پوست) و لایه دِرم (لایه‌ی داخلی پوست) وجود دارد. ویتامین C به‌دلیل برخورداری از خواصیت های آنتی اکسیدانی و در نتیجه ضدسرطانی‌ بودن و نیز نقشی که در تولید کلاژن دارد، در حفظ طراوت و سلامت پوست مفید است. از همین‌ جهت که ویتامین C از جمله محتویات اصلی محصولات ضد پیری زودرس به‌شمار می‌ آید. یکی دیگر از کاربرد های ویتامین C نیز در جوانسازی پوست با دارو گیاهی می باشد.

ویتامین E

ویتامین E مثل ویتامین C از آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می آید  و در مراقبت از پوست در مقابل اثرات بد و زیانبار نور آفتاب و اشعه فرابنفش نقش مهمی دارد به همین علت یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست به حساب می‌آید. ویتامین E خاصیت فوتوپروتِکشِن دارد. فوتوپروتکشن به توانایی بدن در کاهش صدمات احتمالی ناشی از تابیدن اشعه‌های فرابنفش خورشید گفته می‌شود. این توانایی به جلوگیری از بروز چین‌ و چروک ریز صورت و لکه‌های تیره روی صورت نیز کمک کننده است.

باید بدانید: درمان جوش صورت با دارو

ویتامین k

ویتامین K یکی دیگر از مهم ترین ویتامین ها برای پوست و ازجمله ویتامین‌های ضروری و مهم جهت تسهیل کار انعقاد خون است و به‌ همین‌ علت در درمان بهبود زخم‌ و کوفتگی و نیز رمان  نواحی جراحی‌شده نقش مهمی ایفا می‌کند. ویتامین K همچنین به درمان  علائم کشیدگی پوست، رگ‌‌های تارعنکبوتی، زخم‌ها، لکه‌های تیره و نیز بهتر شدن  حلقه تیره زیر چشم کمک می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان