ویژگی یک کلاه آفتابی مناسب

ویژگی یک کلاه آفتابی مناسب

خانه / تازه های سلامت / ویژگی یک کلاه آفتابی مناسب

کلاه افتابی مناسب

 

کلاه افتابی مناسب: استفاده از کلاه یا نقاب  آفتاب گیر برای جلوگیری از تابیدن نور آفتاب به پوست صورت عادت بسیار خوب و پسندیده ای است تا از شر اشعه های مضر آفتاب در امان باشیم.

ویژگی یک کلاه آفتابی مناسب

رنگ کلاه

هنگام خریدن کلاه، باید به رنگ آن توجه کافی داشته باشیم کلاه‌هایی که رنگ اصلی آن‌ها روشن است، گزینه بهتری به حساب می آید.

اندازه کلاه مورد استفاده

برای خریدن کلاه باید به اندازه آن‌توجه کافی داشته باشیم، چون کلاه‌های تنگ می‌توانند باعث سردرد نیز بشوند. کلاه‌هایی که قابلیت تنظیم شدن دارند بهتر از انواع کلاه های دیگر هستند و آن دسته از کلاه‌هایی که با دکمه اندازه سر فرد می‌شوند، بهتر از انوع چسبی  آن ها هستند، چون کلاه های چسبی بعد از مدتی قابلیت چسبندگی خود را از دست داده . اندازه لبه کلاه می‌تواند متفاوت باشد، هر چه لبه کلاه بزرگ‌تر باشد، قدرت حفاظت  آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب بیشتر می شود. کلاه‌هایی با لبه کوچک‌تر هم به فروش می‌رسند، که بیشتر مخصوص ورزش کارها هستند و برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند برای ساعت‌های زیادی در معرض آفتاب باشند، مناسب نیستند.

جنس مناسب کلاه

کلاه‌ها به ۲ صورت در بازار فروخته می‌شوند یا روباز هستند یا روی آن‌ها بسته  می باشد. کلاه‌های روباز، به‌دلیل گردش هوا روی سر و عرق‌کردن کمتر سر ، انتخاب مناسب تری محسوب می‌شوند. اما اگر تمایل دارید که حتما کلاه بسته خریدرای کنید، سراغ آن دسته از کلاه‌هایی بروید که روی آن‌ها توری قرار دارد و هوا در آن‌ها گردش دارد. کلاه‌هایی که در بازار فروخته می شود، بیشتر جنس آن ها کتان و برزنت (ضدآب) هستند که کلاه‌های جنس کتانی برای تابستان و فصول گرم، گزینه مناسب تری به‌ حساب می‌آیند.

کلاه افتابی مناسب

کلاه‌هایی با قیمت بالا

بعضی از کلاه‌ها با قیمت بالایی به فروش می رسد که دلیل این امر بیشتر به مارک روی کلاه برمی‌گردد. البته این نکته را نباید فراموش کنیم  که این دسته از کلاه‌ها وقتی روس سر گذاشته می شود  بهتر قرار می‌گیرند و تعداد زیادی  از آن‌ها را می‌توان داخل ماشین‌لباسشویی برای شستشو قرار داد. کلاه‌های مارک دار، اگر اصل باشند نسبت به سایر کلاه‌های آفتاب‌گیر ماندگاری آن ها بیش تر است. برخی از کلاه‌های آفتاب‌گیر که با قیمت بالاتری فروخته می شود، با فناوری نانو تولید می شود و مانع از جمع شدن باکتری، بوی عرق و… می‌شوند.

سایه ای که این کلاه روی پوست صورت ، گوش ها و حتی گردن می اندازد ، می تواند تا حد قابل قبولی عوارض تابش مستقیم نور آفتاب به صورت ، گوش ها و گردن را کاهش دهد. البته همیشه به خاطر داشته باشید که استفاده از وسایل فیزیکی هنگام خارج شدن از منزل در روز های آفتابی و گرم سال به هیچ عنوان به معنای این نیست که می شود  مصرف ضد آفتاب های مناسب پوستتان را کنار بزارید. استفاده از کرم های ضد آفتاب در تمام فصل های سال به خصوص تابستان به تمام افراد توصیه می شود.

بهتر است ضد آفتاب را از حدود ۲۰ دقیقه پیش از خروج از منزل روی پوست تمام بخش هایی از بدن که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند ، بزنید. مثلا خانم ها باید پوست صورت و پشت دست های خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانند. آقایان و  کودکان نیز علاوه بر دست و صورت ، ضد آفتاب های مناسب را برای محافظت از پوست نازک گردن و گوش هایشان به این قسمت ها هم بمالند.

برای بالا بردن میزان اثربخشی کرم های ضد آفتاب ، آن ها را هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار روی پوستتان بزنید. در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره ای داشته کنیم که تابیدن مستقیم اشعه افتاب  به قسمت های مختلف پوست عامل اصلی ابتلا به خیلی از انواع لکه های روی پوست و سرطان پوست می باشد که می توان با استفاده از کلاه های تابستانی و کرم های ضد آفتاب از ابتلا به چنین معضلاتی تا حد زیادی جلوگیری کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان