کلیدهای طلایی برای جوانسازی پوست

کلیدهای طلایی برای جوانسازی پوست

خانه / تازه های سلامت / کلیدهای طلایی برای جوانسازی پوست

پوست و صورت یکی از مهم ترین مسائل و اصلی ترین دغدغه های افراد به ویژه خانم ها است. بهتر است به جای استفاده از دارو ها و مواد شیمیایی آرایشی از رژیم های غذایی مناسب برای داشتن پوستی سالم استفاده کنید. تغذیه نقش مهمی در جلوگیری از روند پیری بازی می کند و می تواند در پیشگیری از آثار مخرب اشعه ماورای بنفش بر پوست اولین عامل بروز خطوط و چروک موثر باشد. پوست شما در سلامت ظاهری شما بسیار اهمیت دارد اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید پوستتان شل، خشک و سخت می شود و جوش ها در آن نمایان می گردد. به محض اینکه رژیم غذایی تان را اصلاح کنید پوستتان دوباره درخشان و با طراوت می شود. مواد مغذی خاص می توانند مانع از آسیب های عوامل محیطی شوند، آبرسان بوده و عملکرد سلول های پوست را دقیق نگه دارند. بازسازی پوست سه تا چهار هفته طول می کشد اگر می خواهید این زمان کوتاه تر شده و زودتر به پوستی با طراوت دست یابید از پوست مراقبت کرده و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

تعادل و تنوع غذایی:

منظور از رعایت یك رژیم متعادل، دریافت كافی كلیه مواد مغذی مورد نیاز است تا فرد دچار سوء تغذیه پروتئین و كمبود ویتامین و املاح نشود. داشتن رژیم غذایی متنوع و متعادل نقش مهمی را در داشتن پوستی زیبا بازی می کند.
رژیم متعادل شامل:
– 6 تا 11 واحد از نان و غلات
– 3 تا 5 واحد از سبزیجات
– 2 تا 4 واحد از میوه ها
– 2 تا 3 واحد از گوشت یا جانشین هایش (ماهی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و دانه ها)
– 2 واحد از شیر و محصولات لبنی

پوستتان را مرطوب نگه دارید:

بدن شما برای حفظ آب به منظور فعالیت های مهم بدن از جمله جریان خون رطوبت زیادی از پوست را کم می کند. اگر تبخیر آب در بدن شما زیاد باشد چهره تان زرد شده و چین و چروک ها به وضوح در آن نمایان می گردد. 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید. قهوه و نوشابه منابع خوبی برای تامین مایعات نیستند زیرا حاوی كافئین هستند كه یك ماده دیورتیك ( ادرار آور ) است و موجب دفع آب بصورت ادرار می شود. توجه به این نکته ضروری است که 2 تا 3 ساعت قبل از خواب آب زیادی ننوشید زیرا ممكن است موجب افزایش ورم صبحگاهی و كشیدگی بیش از اندازه پوست شد.آب و چای سبز برای داشتن پوستی شفاف مفید است، دائما یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و بعد ازظهرها همراه با یک عصرانه خوب از چای سبز لذت ببرید.
آنتی اکسیدان های طبیعی مصرف کنید :
هیچ جانشینی بهتر از مصرف غذاهای طبیعی برای دریافت آنتی اکسیدان نیست. اما اگر چنین غذاهایی در دسترس ندارید بهتر است مکمل های آنتی اکسیدان را مصرف نمایید. تا کمبود آن را در بدنتان جبران کنید. مصرف میوه های آبی و بنفش جزو بهترین غذاها برای پوستتان می باشند. آلو قرمز تمشک و توت و آلبالو به شما کمک می کنند که پوستی شادابتر و جوانتر داشته باشید.

شیوه پخت غذا را اصلاح کنید:

گرم كردن غذا به دفعات، مواد مغذی و آنتی اكسیدان های موجود در غذا را كاهش و رادیكال های آزاد را افزایش می دهد. در نتیجه این روند عامل اصلی پیری پوست است. باید مدت زمان پخت مواد غذایی را كاهش دهید و از سرخ كردن زیاد غذاها و پختن آنها با مقادیر فراوان روغن و چربی بپرهیزید. بهترین روش پخت، پختن غذا با مواد غذایی كاملاً تازه در مدت كم و مصرف سریع آن است. روش های جوانسازی پوست در این مقاله موجود میباشد.

نکات کلیدی دیگر:

ضد آفتاب بزنید:

بهترین راه برای حفظ پوست از چروک، لک و تیرگی، مالیدن ضدآفتابی با حداقل SPF ۳۰ است. هر روز به اندازه یک قاشق غذاخوری روی پوستتان ضدآفتاب بزنید، سپس از منزل خارج شوید. به هنگام برگشت هم ضدآفتاب خود را تجدید کنید. در واقع باید هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب زد.
خواب و استراحت مناسب داشته باشید:
کم خوابی موجب استرس و بدتر شدن همه ناراحتی های پوستی از جمله آکنه و اگزما می شود. خواب زمانی است که بدن آسیب های وارده را ترمیم می کند و خراب کردن این فرآیند موجب کند شدن برگشت سلولی می شود. و رسیدن خون به پوست را کاهش می دهد و پوستتان خراب می شود.

از لوازم آرایشی آلوده استفاده نکنید:

استفاده از لوازم آرایشی آلوده موجب بسته شدن دریچه های پوست و آلوده شدن آنها به باکتری می شود.

از صحبت کردن مداوم با تلفن خودداری کنید:

چسباندن چانه یا گونه به گوشی تلفن می تواند منجر به جوش های پوستی شود، حتی اگر گوشی شما تمیز و بدون باکتری باشد. چسباندن گوشی به پوست صورت موجب اصطکاک و انسداد و گرم شدن می شود و جوش بوجود می آورد.

صورتتان را بشویید:

آغشته کردن پوست صورت به مواد آرایشی در طول یک روز کامل و نشستن آن به هنگام شب، موجب پر شدن دریچه های پوست و ایجاد جوش و آکنه می شود. وقتی می خوابید دمای بدنتان کمی افزایش می یابد و هرچه روی پوستتان است می تواند کمی جذب شود. پس باید چیزهای خوبی روی پوستتان بمالید.

مراقب چشم هایتان باشید:

نه تنها پوست دور چشم بسیار نازک تر از پوست قسمت های دیگر بدن است، بلکه قربانی مشکلات بیشتری هم هست. هر بار که مالیدن چشم موجب پاره شدن رگ های خونی می شود و منجر به تیرگی، گرفتگی و ضخامت پوست دور چشم می شود.

ورزش کنید:

نرمش موجب افزایش گردش خون به سمت پوست و درخشان شدن پوست می شود. همچنین تنش و استرس را کاهش داده و پوست بهتری برای شما به ارمغان می آورد. وقتی استرس دارید، سطح کورتیزول شما افزایش می یابد و روی پوستتان آکنه و وخامت های پوستی دیگری پدید می آورد. پس از نرمش و تمرین حتماً پوستتان را بشویید.

از برزه کردن پوست خودداری کنید:

مواد برنزه ساز ممکن است ضرر زیادی نداشته باشند، ولی آفتاب مستقیم گرفتن موجب ضخامت پوست و تولید ملانین (تیره کننده پوست) می شود. هر رنگدانه ای که از اشعه UVA یا UVB تغییر می کند موجب پیری زودرس و افزایش احتمال سرطان پوست می شود. به هنگام برنزه کردن حتماً از ضدآفتاب با حداقل SPF ۳۰ استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان