تاثیر خوراکی ها بر زیبایی پوست

تاثیر خوراکی ها بر زیبایی پوست

خانه / تازه های سلامت / تاثیر خوراکی ها بر زیبایی پوست

زیبایی پوست : تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا پس از چند روز تعطیلی و مهمانی پی در پی پوست شما اندکی کِدر و چروکیده می‌شود؟ آیا تنها عامل پیر شدن پوست انسان افزایش سن‌ یا کم خوابی است؟ مواد غذایی چه تأثیری بر پوست انسان دارد؟

دانشمندان عقیده دارند یکی از عوامل بسیار مهم در پیر شدن پوست تغذیه است، در واقع برخی غذاها تأثیر بدی بر پوست، مو و طبیعتاً دندان انسان دارند.

مواد شیرین
مصرف بیش‌ از حد قند موجب آغاز فرآیند گلیکوریله شدن در بدن می‌شود، که یک نوع واکنش غیر آنزیمی قندها با پروتئین است. یکی از مهم‌ترین پیامدهای این فرآیند، خشکی و عدم خاصیت ارتجاعی پوست است.

گوشت سوخته
این ماده غذایی شامل هیدروکربن‌های پیش التهابی است، که می‌تواند علت شکسته شدن کلاژن‌های پوستی بشود. بنابراین حتی اگر گوشت برشته دوست دارید، سعی کنید قسمت‌های سیاه را از آن جدا کنید و سپس مصرف کنید.

غذاهای با شوری زیاد:
استفاده نکردن شما از نمک در آماده کردن غذا ، شور نبودن آن را تضمین نمی‌کند. بسیاری از غذاهای کنسرو شده با سدیم آماده می شود که می‌تواند علت حفظ آب در بدن به مدت طولانی شود که درنتیجه پوست فرد متورم و قرمز به نظر می‌رسد.

گوشت‌ فرآوری شده
سوسیس، کالباس و بیکن دارای سولفیت و سایر مواد نگه‌دارنده مضر هستند که موجب ملتهب شدن پوست و تسریع کردن روند پیری آن می‌شوند. هم‌چنین این گوشت‌ها سرشار از نمک هستند که به‌خودی‌ خود باعث متورم به نظر رسیدن پوست می‌شود.

غذاهای تند
غذاهای تند آکنه‌های روزاسه(آکنه‌های دوران بزرگ‌سالی) را افزایش میدهد و هم‌چنین باعث بروز اختلالاتی در دوران یائسگی می‌شوند. ازآنجایی‌که غذاهای تند رگ‌های خونی را منبسط می‌کنند، پوست زنان یائسه ممکن است کِدرتر و پیرتر به نظر برسد.

گوشت قرمز
گوشت‌های چرب موجب تولید رادیکال‌های آزاد در بدن شما می‌شود. این رادیکال‌ها دارای الکترون‌های جفت نشده هستند، باعث تخریب سلول‌های بدن و ترشح مواد سمی می‌شوند که آسیب های جبران‌ناپذیری به بافت‌های بدنی وارد می‌کند.

زیبایی پوست

نوشیدنی‌های انرژی‌زا
این نوشیدنی‌ها می تواند موجب ایجاد شور و هیجان کودکی در شما بشود، اما آن‌ها نه‌تنها دندان‌های شما را سالم خراب می کند . در واقع مینای دندانهای کسانی که عادت به مصرف این نوشیدنی‌ها دارند بسیار ضعیف است.

لیموناد
تمامی مرکبات می‌توانند بر مینای دندان اثرات زیان باری داشته باشند، اما لیموناد از سایر هم‌خانواده‌هایش قوی‌تر . آب‌لیمو، بیشترین میزان آسیب به دندان را سبب می‌شود، هم‌چنین شکر موجود در این نوشیدنی هم برای دندان و هم برای پوست ضرر دارد .

کافئین
یکی از آسیب‌های مواد کافئین دار، کم شدن آب بدن فرد است. درواقع کافئین باعث دفع آب بدن و درنتیجه خشک و شکننده شدن پوست هم می‌شود. بنابراین بهتر است روزانه بیشتر از دو فنجان قهوه میل نکنید.

چای سیاه
به لطف میزان بالای تانن در چای سیاه مصرف‌کنندگان این نوشیدنی از لکه‌های پوستی آزار می بینند. بااین‌حال ترکیب شیر با چای قدری از اثرات منفی آن می‌کاهد، اما نباید فراموش کرد اضافه کردن لیمو به چای باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان