علت پوسته پوسته شدن صورت

علت پوسته پوسته شدن صورت

خانه / تازه های سلامت / علت پوسته پوسته شدن صورت

پوسته شدن صورت از آن دسته عارضه‌‌های پوست است که در کنار ایجاد ناراحتی پوستی، به عنوان یکی از دلایل بروز استرس در فرد نیز به شمار می‌آید. متاسفانه باید گفت در حال حاضر درمان قطعی برای این عارضه پوستی ناخوشایند نیست و فردی که به این بیماری مبتلا است باید پیگیری های لازم را به‌طور همیشگی و مستمر انجام دهد.

پوسته شدن صورت

درمان های لازم برای صورت‌های مبتلا به پوسته
استفاده از شامپو ضد پوسته بر روی صورت استفاده از شامپوهای ضد شوره بر روی قسمت‌‌‌‌هایی از پوست صورت که شوره می زند یکی از راه‌حل‌هایی است که برای برطرف نمودن شوره صورت پیشنهاد می‌شود، لازم به ذکر است که در استفاده از شامپو ضد شوره بر روی صورت باید توجه لازم را داشت که این شامپو به داخل چشم، بینی و دهان شما وارد نشود. لوسیون‌های مرطوب‌کننده پوست نیز گزینه مناسبی برای محافظت پوست صورت در مقابل پوسته به حساب می‌آید.

رفع پوسته شدن صورت
رفع پوسته شدن صورت عارضه رایج و متداولی است و با این حساب از دوستان و آشنایان خود که به این عارضه پوستی مبتلا هستند نیز می‌توانید راهنمایی و مشاوره بگیرید. جالب است بدانید پوسته صورت،‌ عارضه‌ای موروثی است و در نتیجه احتمال مبتلا بودن چند نفر در یک خانواده به این عارضه وجود دارد، به این ترتیب تجربه‌‌های اعضای فامیل هم می‌تواند راهنمای شما برای بر طرف کردن پوسته صورت باشد. برای انجام فرم دهی بینی بدون جراحی به این مقاله مراجعه کنید.

پوسته شدن صورت

اگر هم بر حسب اتفاق تنها یک نفر از خانواده شما از پوسته پوسته شدن صورت رنج می‌برید، برای درمان این عارضه از پزشک متخصص پوست کمک و نسخه بگیرید. نکته‌ای که در این‌جا مهم است این نکته است که شوره صورت، یا سایر عارضه‌های پوستی را جدی بگیرید چرا که ممکن است این عارضه‌ بیانگر وجود بیماری‌های جدی‌تری در بدن شما باشد. تشخیص این امر کار آسانی نیست و تنها از عهده پزشک متخصص برمی‌آید. با تزریق ژل و بوتاکس زیبایی خود را تکمیل کنید.

نجات یافتن از خشکی پوست هم به برطرف کردن شوره صورت کمک می‌کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از ترکیبات لایه‌بردار پوست که سلول‌های مرده را از بین می‌برند کمک بگیرید. در این میان اگر ابرو یا پوست پلک‌های شما نیز پوسته پوسته می‌شوند، در حین لایه‌برداری حتما چشم‌های خود را ببندید. اگر هم در ناحیه رویش سبیل شاهد شوره پوست هستید، در فرآیند لایه‌برداری باید دهان خود را ببندید. برای از بین بردن پوست خشک این نواحی حساس، از یک مسواک نرم هم می‌توانید استفاده کنید.

تمیز نگه داشتن پوست صورت هم یکی دیگر از راه‌‌های خلاصی از شر پوسته پوسته های صورت است. بد نیست برای شستن پوست ناحیه ابرو و چشم‌ها از شامپوهای کودکان که چشم را نمی‌سوزانند استفاده کنید. همان‌‌گونه که اشاره شد، بیشتر شامپوهای ضد شوره سر را برای برطرف کردن شوره‌های صورت نیز می‌توان استفاده کرد. متاسفانه شوره پوست صورت از آن دسته عارضه‌های مزمنی است که به این راحتی‌ها از شر آن نمیتوان خلاص شد و در صورت توقف درمان، شاهد بازگشت شوره صورت خواهیم بود.

روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع پوسته شدن صورت
روغن درخت چای یکی از بهترین درمان‌‌ها برای شوره پوست استدر کنار شیوه‌های شیمیایی که برای درمان شوره پوست صورت به آنها اشاره کردیم، روش‌های خانگی طبیعی هم برای مقابله با این عارضه پوستی وجود دارد که بد نیست به این موارد هم اشاره کنیم. روغن درخت چای یکی از بهترین درمان‌‌ها برای شوره پوست ما است، این روغن را به راحتی می‌توانید با لوسیون‌های پوستی یا شامپوها ترکیب کنید. در بین درمان‌های طبیعی پوسته پوسته شدن صورت، به سرکه هم باید اشاره کرد، سرکه در درمان‌‌های مختلف قارچی موثر است و گفته می‌شود که میزان pH پوست و مو را به تعادل می رساند.
پوسته شدن صورت

مراقبت‌های بعد از لایه‌برداری
استفاده از لوسیون های حاوی آلوئه ورا :
به این نکته توجه کنید که پس از استفاده از این شیوه‌های طبیعی و شیمیایی حتما پس از شستن پوست، از لوسیون‌‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در این شرایط پوست صورت بسیار حساس می‌شود و در استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده حتی باید دقت کنید تا محصولی انتخاب شود که مناسب پوست‌های حساس باشد. در این زمینه‌ لوسیون‌هایی با ترکیب آلوئه‌ورا یا کره‌کاکائو انتخاب‌های مناسبی برای پوست حساس هستند. برای زیبایی صورت خود میتوانید از خدمات لیفت با نخ کلینیک پوست آرمان الهیه نیز استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان