مشکلات رایج پوست سر

مشکلات رایج پوست سر

خانه / تازه های سلامت / مشکلات رایج پوست سر

 

 پوست سر
خشکی پوست سر

 

مشکلات پوست سر چیست؟

مشکلات پوست سر می تواند شامل هر نوع بیماری در پوست سر، صورت و گردن باشد که علل گسترده ای در به وجود آمدن آن دخیل است. در اکثر مواقع به دلیل استفاده بیش از حد از محصولات بهداشتی و ارایشی مو مانند شامپوها و رنگ کردن موها این مشکلات ممکن است به وجود بیاید. که در این مواقع اکثر روش درمانها شامل توصیه به استفاده از محصولات بهداشتی مو استاندارد و کم کردن استفاده از محصولات شیمیایی در طول روز است.

نشانه های وجود مشکلات در پوست سر:

اول باید به این نکته اشاره کرد که وقتی از کلمه پوست سر بکار میرود منظور قسمت سر، گردن و صورت است که دارای مو است.

علائم بیماری پوستی می تواند شامل خارش پوست سر، نازک شدن، جوش، انواع تاول ها و ریزش مو است. این نشانه ها محدود به سن و جنسیت خاصی نیست. این نکته جالب است بدانید همه مشکلات پوست سر در اخر می تواند منجر به ریزش مو شود.

بهداشت پوست سر و مو:

پوست سر هم مثل هر جای دیگری از بدن نیاز به شستشو و بهداشت دارد چون پوست سر هم به خاطر در معرض آلودگی بودن و به دلیل چربی خود موها بسیار نیاز به مراقبت و شستشو دارد چون می تواند سبب ایجاد عفونت سر شود.

استفاده زیاد و مکرر از محصولات بهداشتی و ارایشی مانند انواع روغن ها و ژل مو اگر بخوبی شسته نشوند می تواند سبب ایجاد مشکلات پوستی شود.

ایجاد شوره سر:

شوره سر، معمولا به پوست های خشکی روی سر گفته می شود که به دلایلی متعددی مثل رعایت نکردن بهداشت پوست سر، محصولات بهداشتی غیر استاندارد، عفونت های قارچی، خشکی پوست سر و اگزما را بوجود آورد.

 

 خشکی پوست سر
خشکی پوست سر

ایجاد خشکی در پوست سر:

ایجاد خشکی پوست سر یکی از عمده مشکلاتی است که با بالا رفتن سن، زندگی در  آب  و هوای خشک، شستشوی زیاد مو و وسواس در این مورد می تواند ایجاد شود. بعضی از افراد اکثرا بصورت ژنتیکی مستعد خشکی پوست سر می باشد. خشکی پوست سر می تواند سبب خارش و عفونت شود.

عفونت های ایجاد شده در پوست سر:

عفونت تارهای مو بوسیله باکتری می تواند به وجود آید و در اوایل بصورت نقاط کوچک سفید مایل به زرد روی پوست سر ظاهر می شود.

ایجاد پسوزیاریس پوست سر:

پسوزیاریس، شرایطیمی باشد که سلولها سریع تر رشد می کند و سبب زبری پوست سر می شود البته در هرجای بدن می تواند ایجاد شود. هرچند علل پسوزیاریس هنوز کامل مشخص نیست، اما پزشکان اعتقاد دارند به سبب حمله سلولهای سیستم ایمنی به پوست ایجاد می شود.

ایجاد عفونتهای قارچی پوست سر:

این نیز نوعی عفونت قارچی است که به سبب حلقه های جوش مانند زود رس پوست سر به وجود می آید.

درمان مشکلات رایج پوستی سر:

برای درمان مشکلات رایج پوست سر، در ابتدا باید متخصص پوست، نوع مشکل و بیماری پوست سر را تشخیص دهد و سپس درمان مناسب را پیشنهاد کند. اما بطور کلی در بیماریهای پوستی سر پزشکان و محققان  پیشنهاد می کنند موهای سر را هر روز یا حداقل هر 2 روز یکبار با شوینده ملایم و استاندارد شستشو یدهید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان