چرا پوست کم آب می شود؟

چرا پوست کم آب می شود؟

خانه / تازه های سلامت / چرا پوست کم آب می شود؟

پوست دهیدراته یا همان کم آب در اکثر مواقع  با پوست خشک جابه جا  گرفته می شود. پوست کم آب معمولا بخاطر استفاده نادرست از محصولات مراقبت از پوست نامناسب که حاوی مواد تحریک کننده هایی مانند الکل هستند ایجاد می شود. پوست کم آب با پوست خشک تفاوت زیادی دارد. در افرادی که پوست خشک دارند ایه های بیرونی بر اثر یک سری مشکلات  مانند اگزما و یا آسیب های که نور خورشید به پوست می رساند صدمه می بینند که البته به کمک جوانسازی پوست در طب سنتی به راحتی درمان می شود. نقطه مقابل  پوست خشک که خشک و پوسته پوسته می شود، پوست کم آب (دهیدراته) چربی نرمال و حتی زیاد از هم  تولید می کند. اگر فکر می کنید که لایه های زیرین از سطح پوستتان خشک و لایه سطح آن چرب است پس پوست شما دچار کم آبی شده است. این نوع از پوست ها به وضعیت آب و هوایی و فصلی بستگی دارند و همچنین عادات روزمره شما مانند شنا کردن زیاد در استخر دارای کلر و مدام سونا رفتن هم در این امر دخیل است.

پوست خشک معمولا چربی تولید نمی کند و حتی امکان دارد که با تغییرات آب و هوایی بدتر هم بشود. یک راه آسان برای تمایز پوست خشک از دهیدراته این است که پوست خشک یک نوع از انواع مختلف پوست است این در حالی است که پوست کم آب (دهیدراته) یک ناراحتی و مشکل پوستی است که در هر نوع پوستی امکان دارد اتفاق بیافتد حتی ممکن است پوست شما چرب باشد اما مشکل کم آبی را داشته باشد. برای حل این مشکل جوانسازی صورت با طب سنتی پیشنهاد می شود.

استفاده غیر درست از محصولات و کرم های مراقبت از پوست و آرایشی 

علت کم آب شدن پوست می تواند زیاد باشد اما اغلب به دلیل  استفاده از محصولات زبر و خشن و دارای تحریک کننده به وجود می آید. همچنین می تواند به علت استفاده از محصولات بیش از اندازه  قوی در حجم زیاد و به دفعات زیاد باشد. برای نمونه پوست شما ممکن است که نتواند استفاده در یک زمان از لایه بردارهای BHA و AHA و یا استفاده از رتینوئید و ویتامین سی خیلی قوی به صورت همزمان را در طول روز تحمل کند، و نتیجه آن این است که پوست به شدت کم آب می شود و لایه سطحی پوست سرشار از چربی است.

باید بخوانید: جوانسازی پوست صورت

این شرایط می تواند در هر فردی متفاوت باشد، بنابراین باید در مراقبت از پوست خود دقت کنید و ببینید که چه واکنشی در زمانی که از این مواد استفاده می شود نشان می دهد و بر این اساس روش درمانی را در نظر بگیرید. مواد تحریک کننده مانند الکل دناتوره سطح پوست را خشک و کدر می کنند و سبب کم آبی پوست می شوند و همچنین سبب افزایش چربی در منافذ باز پوست و ایجاد جوش های سرسیاه هم می شود. کسانی که درگیر جوش صورت هستند با این موضوع آشنایی کامل را دارند به همین علت که به صورت مدام از مواد قابض برای کمتر شدن چربی سطح پوست و محصولات ضد جوش استفاده می کنند که همان سبب خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوستشان می شود. این موضوع تقصیر شما نیست بلکه محصولات ضد جوشی هستند که علاوه بر اینکه باعث بهبود پوست نمی شوند باعث بدتر شدن پوست هم می شوند.

پوست کم آب
پوست کم آب

محصولات برای درمان جوش را با تحقیق انتخاب کنید تا دچار پوست کم آب (دهیدراته) و کدر نشوید

مطالعات نشان می دهند کرم های حاوی سالیسیلیک اسید و بنزول پراکسید مواد موثره ضد جوش هستند. به هر حال اگر دچار کم آبی پوست شده اید مهم است که بدانید پوستتان به این مواد چه واکنشی نشان داده. باید بدانید که چه مدت باید از محصولات ضد جوش استفاده کنید و یا ببینید که پوستتان با کدام یک از این مواد سازگارتر است برای مثال جواب دهی سالسیلیک اسید برای بعضی افراد  خیلی خوب است.

برای جلوگیری از دهیدراته شدن پوست برنامه مراقبت از پوستتان را مدیریت کنید!

حتی اگر بهترین و معروف ترین برند محصول ضد جوش را داشته باشید اما بیش از اندازه که از  آن استفاده کنید سبب کم آبی و چرب شدن پوست می شود و سبب می شود احساس کنید که پوستتان در زیر چرب و در سطح خشک می باشد. راه حل خوب این است که شما ببینید پوستتان چه واکنشی به درمان های ترکیبی می دهد. برای مثال بعضی ها از رتینوئید یک بار در هر روز استفاده می کنند؛ بعضی دیگر یک روز در میان رتینوئید و روز بعد از بنزول پر اکسید استفاده می کنند. لایه بردار سالیسیلیک اسید را نیز می شود هر روز استفاده کرد؛ البته بعد از زمانی که از تونر استفاده کردید و قبل از هر محصول مراقبت از پوست دیگری که استفاده می کنید.

پوست دچار مشکل کم آبی نیازی به مرطوب کننده ندارد!

واقعیت  امر این است که نیازی چندانی به استفاده از مرطوب کننده نیست مخصوصا به شکل کرم و لوسیون. اگر بعضی نواحی روی صورتتون چرب و جوش دار باشید این کار سبب بسته شدن منافذ و بدتر شدن پوست هم می شود. اما برای رفع کم آبی پوست از کرم ها و محصولات  آب رسان سبک که دارای  آنتی اکسیدان، مواد ترمیم کننده پوست و مواد ضد التهابی هستند استفاده کنید. این محصولات فقط با نام مرطوب کننده ارائه نمی شوند بلکه امکان دارد  که تونر باشد یا سرم و یا دیگر محصولات درمانی که دارای مواد نرم کننده و آب رسان باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان