آشنایی با مراقبت بعد از فیلر لب

آشنایی با مراقبت بعد از فیلر لب

خانه / تازه های سلامت / آشنایی با مراقبت بعد از فیلر لب

مراقبت بعد از فیلر لب را جدی بگیرید!

فیلر لب نیز مانند دیگر روش های درمانی که به منظور بازگشت زیبایی به چهره انجام می شوند، در صورتی که تحت مراقبت قرار نگرفته و نکات لازم در رابطه با آن رعایت نگردد، علاوه بر این که رضایت مندی فرد را به دنبال نخواهد داشت، حتی ممکن است عواقب جبران ناپذیری را ایجاد نموده و وضع کنونی را بدتر کند! بنابراین به منظور جلوگیری از این اتفاقات ناگوار، مراقبت بعد از فیلر لب تا زمانی که این روش با بهبودی کامل پایان پذیرد، بسیار حائز اهمیت است.

بی شک تمام افرادی که به منظور حجیم سازی لب و نیز رفع نواقص و ناهماهنگی های موجود در آن به استفاده از فیلر لب روی می آورند، انتظار دارند بهترین نتیجه ممکن را در چهره خود ببینند. این افراد باید توجه داشته باشند که رسیدن به نتیجه دلخواه در گرو رعایت دقیق نکات و مراقبت بعد از فیلر لب می باشد.

استفاده از مواد آرایشی گوناگون بر روی موضعی که ژل در آن تزریق شده است، یکی از مهم ترین موارد مراقبت بعد از فیلر لب است که تا 24 ساعت ممنوع می باشد. در این بازه زمانی از هرگونه فعالیت ورزشی شدید نظیر ایروبیک خودداری نموده و تا حد توان در معرض نور خورشید و یا گرمای شدید قرار نگیرید. گرما موجب تغییر شکل ساختار فیلر لب شده و بد فرمی آن را به دنبال خواهد داشت. قطع مصرف الکل و دخانیات برای مدت زمان 120 ساعت نیز از دیگر نمونه های مراقبت بعد از تزریق ژل لب می باشد.

یکی دیگر از مهم ترین موارد مراقبت بعد از فیلر لب، پرهیز از دستکاری و ماساژ و نیز اعمال فشار به لب ها حداقل به مدت سه روز می باشد. دستکاری و اعمال فشار موجب پخش شدن ژل تزریقی شده و این امر موجب می شود که نتیجه دلخواه حاصل نگردد.

همچنین فرد باید به مدت 72 ساعت از خوردن غذاهایی نظیر ساندویچ که دارای بافت سفت هستند و نیازمند گاز زدن می باشند، اجتناب کند. ژل های استاندارد مورد استفاده در این روش واکنشی را در بدن ایجاد نکرده و تنها گاهی اوقات موضع مورد نظر در صورت فرد استفاده کننده دچار کبودی، قرمزی، تورم و سفتی می شود. گفتنی است که این امر کاملا طبیعی بوده و چنین عوارضی به مرور زمان از بین می روند.

مراقبت بعد از فیلر لب

یکی دیگر از مهم ترین نمونه های مراقبت بعد از فیلر لب به کارگیری کمپرس یخ در اولین روز بعد از تزریق فیلر می باشد. کمپرس یخ باید هر دو ساعت یک بار انجام شده و هر بار دو الی ده دقیقه ادامه داشته باشد. این کار را در روزهای بعد نیز انجام دهید. به این صورت که یک الی دو بار در روز یخ را بدون اعمال هیچ گونه فشاری بر روی لب خود کمپرس کنید.

لازم است فردی که فیلر لب تزریق نموده است، رعایت نکات بهداشتی پس از این عمل را به عنوان موارد مراقبت بعد از فیلر لب جدی بگیرد. در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است عواقبی نظیر عفونت رخ داده و سلامت فرد تهدید گردد.

مطالب مرتبط: آشنایی با تفاوت فیلر لب با ژل لب

خوابیدن به پشت از دیگر موارد مراقبت بعد از فیلر لب می باشد. در صورتی که فرد به پهلو و یا به شکم بخوابد، ژل تزریق شده در لب های او حرکت کرده و این موضوع ممکن است باعث ایجاد فرم نامطلوب در لب گردد.

در مراقبت بعد از فیلر لب سعی کنید به مدت هفت الی ده روز از خوردن داروهای زیر خودداری نمایید. زیرا این دسته از داروها کبودی موضع مورد نظر را بعد از تزریق ژل به دنبال خواهند داشت. این داروها عبارتند از:

جدی گرفتن نکات و مراقبت بعد از فیلر لب، علاوه بر حفظ سلامتی فرد، تاثیر بسیار چشمگیری در موفقیت عمل و بازگشت زیبایی لب ها خواهد داشت.

مراقبت بعد از فیلر لب

در صورت مشاهده چه مواردی به پزشک مراجعه کنیم؟

ایجاد ورم و کبودی یکی از عوارض فیلر لب می باشد که ممکن است بلافاصله پس از اتمام تزریق نمایان نگردد. گاهی ممکن است این کبودی ها روز بعد ظاهر شده و موجبات ترس  وحشت فرد را فراهم سازد. خوب است بدانید که ظهور این کبودی ها پس از تزریق ژل طبیعی است. اگرچه مقدار تورم ایجاد شده و کبودی ممکن است در افراد گوناگون متفاوت باشد، اما پس از گذشت چند روز و نهایتا دو هفته به طور کامل از بین خواهد رفت.

سعی کنید در این مدت از آناناس، قرص ویتامین c و کمپرس یخ استفاده کنید تا این ورم و کبودی ها بهبود یابند. اما اگر وضعیت پس از گذشت این مدت تغییری نکرد، بلافاصله به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

در برخی موراد مشاهده می شود که ژل تزریقی در لب فرد گلوله گلوله می گردد. اگر چه این امر کمی ناراحت کننده به نظر می رسد، اما بروز آن تا دو هفته بعد از تزریق فیلر در لب عادی است. اگر بعد از گذشت 14 روز بهبودی در این روند مشاهده نکردید، حتما پزشک معالجتان را در جریان مشکل خود قرار دهید.

واکنش های غیر طبیعی و نیز بروز حساسیت و قرمزی در موضع مورد نظر از دیگر موارد نگران کننده ای است که باید حتما با پزشک در میان گذاشته شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان