تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه

خانه / تزریق ژل چانه

یک چانه خوش‌فرم و برجسته میتواند به توازن و زیبایی صورت کمک کند. از آنجایی که بیشتر ما ایرانی ها چانه ی گرد و کوچک داریم همیشه به دنبال روشی برای برجسته کردن چانه خود هستیم تا تناسب را در صورت خود برقرار کنیم و به صورت خود فرم قلبی بدهیم. تزریق ژل چانه به عنوان یک راهکار موثر در این زمینه است.

یکی از معیارهای زیبایی صورت، چانه برجسته می باشد؛ به طوریکه در چهره‌های زیبا وایده‌آل در یک نمای نیم‌رخ، خط عمودی که از کنار لب پایین شما کشیده می‌شود باید به چانه شما برسد. اگر نوک چانه عقب‌تر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقب‌تر از حالت ایده‌آل است و باید برای اصلاح آن دست به کار شد.

عمل جراحی پروتز چانه یکی از روش های حجمدهی و فرمدهی چانه است که با بی هوشی عمومی انجام می شود. در این روش برای فرم دهی چانه از پروتز های مختلفی با توجه سایز و اندازه چانه استفاده می شود که انتخاب هر یک از آنها با توجه به سلیقه شما و میزان برجسته سازی چانه متفاوت می باشد. پس از بی هوشی کامل برش کوچکی در داخل دهان و در حد فاصل فک پایین تا زیر چانه ایجاد می شود که پزشک از طریق آن پروتز را در محل مناسب قرار داده و آن را فیکس می کند. پس از پایان جراحی محل برش توسط بخیه بسته شده و روی چانه چسب ضد حساسیت زده می شود.

تزریق ژل چانه از دیگر روش هایی است که با آن میتوان فرم و حجم مناسب به چانه داد و به نمایان شدن آن از هر زاویه‌ای در صورت و ایجاد تناسب در چهره کمک کرد.

تزریق ژل چانه نه تنها در فرم دهی خود چانه کمک می کند؛ بلکه با حجمدهی مناسب باعث رفع خط خنده، کاهش افتادگی صورت و توازن صورت با لب و بینی می شود. برای مثال اگر دقت کرده باشید چانه ی کوچک باعث بزرگتر و افتاده تر دیده شدن بینی می شود.

همچنین افرادی که غبغب نسبتا شل و افتاده ای دارند با تزریق ژل چانه میتوانند تا حد زیادی غبغب خودرا بپوشانند که انجام این کار تجربه و تبحر خاص نیاز دارند.

علت تزریق ژل چانه چیست؟

در سال های گذشته تنها راه تغییر حالت چانه کاشت پروتز چانه بود که بسیار تهاجمی و پر خطر به شمار می رفت. همچنین ایجاد توازن و تعادل با سایر اجزای صورت بسیار دشوار بود.

این روش برای افرادی که نسبت  به داروی بی هوشی حساسیت داشته و از رفتن به اتاق عمل واهمه دارند یک روش پرخطر محسوب می شد، اما امروزه با تزریق ژل چانه تمامی این مشکلات حل شده و افراد با خیال راحت تر به اصلاح فرم چانه خود می پردازند.

تزریق ژل چانه باعث افزایش حجم و فرمدهی چانه و فک پایین میشود.افرادی که نگران تحلیل چانه و کاهش حجم در آن هستند و یا دارای چروک های خفیف تا متوسط ​​در چانه خود هستند نیز می توانند از تزریق ژل چانه بهره مند شوند.

تزریق ژل به چانه را میتوان از مهم ترین روش ها جهت مادلینگ و زاویه سازی صورت نام برد.

مادلینگ و زاویه سازی صورت چیست؟

منظور از مادلینگ همان زاویه سازی و ایجاد تناسب میان اجزای صورت با روشی کاملا غیرتهاجمی است که مناسب زنان و مردان در تمامی سنین می باشد.

مادلینگ صورت در سال های اخیر به عنوان یکی پرطرفدارترین روش های زیبایی و جوانسازی برای دستیابی به چهره ای خاص و جذاب شناخته میشود که با کمک تکنیک های مختلف، براساس نوع چهره و نیاز زیباجو باعث رسیدن به یک هارمونی در گونه ها، چانه و خط فک در صورت می شود.

برخلاف باور خیلی افراد تزریق ژل به ناحیه فک به تنهایی کافی نیست و ممکن است لازم باشد به دیگر نواحی چون گونه، پشت گونه و چانه نیز ژل تزریق کنید.

 

پیشنهاد مطالعه : لیفت بینی با نخ و لیفت با نخ 

تزریق ژل به چانه

تجربه تزریق ژل چانه در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

چه کسانی میتوانند تزریق ژل چانه را انجام دهند؟

تمام افرادی که دوست دارند خط فک خود را اصلاح کرده و چانه خود را تقویت کنند یا چین و چروک و خطوط اطراف چانه را برطرف کنند ممکن است کاندیداهای خوبی برای تزریق ژل چانه باشند اگر چه بهتر است افرادی که داروی خاصی مصرف میکنند، افرادی که بیماری دارند و زنان باردار قبل از تزریق ژل چانه با پزشک خود مشورت کنند.

همچنین کسانی که نسبت به ژل‌های پوستی حساسیت دارند می توانند با استفاده داروی مربوطه که توسط پزشک تجویز میشود بعد از تزریق حساسیت خودرا کنترل کنند و زیبایی را به چهره خود هدیه دهند.

قیمت تزریق ژل چانه

میزان دوز تزریقی برای هر بیمار بسته به فرم چانه متفاوت می باشد بنابراین برای تخمین هزینه تزریق ژل چانه باید ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و به هیچ وجه دیگران را ملاک خود قرار ندهید. همچنین ممکن است برخی زیباجویان به تعداد جلسات بیشتری برای فرم دهی چانه نیاز داشته باشند که این موضوع خود نیز در این زمینه موثر می باشد. در انتها نوع فیلر تزریقی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تخمین هزینه تزریق فیلر به چانه است که باعث می شود روند تزریق دچار تغییر شود.

بنابراین باید به خوبی تمامی این مسایل را تحت بررسی قرار دهید و برای آگاهی بیشتر در این زمینه و برای یک برآورد کلی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

 

عوارض جانبی تزریق ژل چانه

اگر تزریق ژل چانه در کلینیک و محیط مناسب و توسط پزشک متخصص انجام بگیرد عوارض جدی در پی نخواهد داشت و پس از تزریق شما میتوانید فعالیت های روزمره خودرا انجام دهید، زیرا با تغییر در ترکیب فیلرها و روی کار آمدن ژل های هیالورونیک اسید از آنجایی که این ماده با بدن سازگار و قابل جذب است، عارضه ای ایجاد نمی کند.

البته در برخی افراد بدلیل مکانیسم خاص بدن، فعالیت ها و خوراکی هایی که مصرف کرده اند ممکن است دچار کبودی و تورم شوند که با انجام برخی مراقبت ها در حداقل زمان از بین میروند که از عوارض تزریق ژل چانه محسوب نمی شود و امری اجتناب ناپذیر است.

 

کبودی: یکی از اتفاق هایی است که اکثریت افراد بدلیل ترس از ایجاد آن، از انجام بسیاری از روش های زیبایی اجتناب می‌کنند. اصلی ترین علت ایجاد کبودی مصرف برخی  داروها (مثل لووتروکسین، آسپرین و … ) است که باعث رقت خون شما می شود. در صورت عدم بروز مشکل، فرد میتواند از یک هفته قبل از جلسه با قطع داروی خود،  بروز این مشکلات را به حداقل برساند. لازم به ذکر است مصرف این چنین داروها هیچ تداخل در تزریق ژل ایجاد نمی کند و صرفا جهت آگاهی بیشتر شما ذکر شده است.

 

قرمز شدن و تورم: تورم و التهاب ناشی از تزریق فیلر، بسته به نوع پوست فرد و میزان کاری که روی صورت خود انجام داده اند متغیر است. معمولا 12 تا 24 ساعت ازبین خواهند رفت.

 

فیلر چانه

مراقبت های بعد از تزریق ژل چانه

اگرچه بعد از تزریق ژل چانه می توانید فورا به روال عادی زندگی خود بازگردید اما نیاز است برخی از موارد را رعایت کنید.

  • تا 24 ساعت حمام نرفته و از مصرف مواد آرایشی و شوینده بپرهیزید.
  • سه تا پنج روز اول از لمس و دستکاری محل تزریق خودداری کنید.
  • در صورت تزریق ژل از رفتن به سونا، سولار و حمام داغ پرهیز کنید.
  • از مصرف غذاهای ادویه دار، نمک، سوسیس، کالباس و غذاهای حساسیت زا خودداری نمائید زیرا این غذاها باعث ایجاد تورم و التهاب می شوند.
  • طی دو هفته اول به طور تقریبی روزانه 10-5 لیوان آب بنوشید.
  • بهتر است هنگام خروج از منزل برای محافظت پوست از تابش مستقیم نور خورشید حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • علاوه بر این از انجام فعالیت های ورزشی شدید و بدنی سنگین به مدت 24 الی 48 ساعت خودداری کنید.
  • در صورت ایجاد ورم جای هیچ گونه نگرانی نیست و این دلیلی بر ایجاد عفونت نمی باشد. هر گونه ورم نهایتاً طی چند روز رفع می شود که استفاده از کیسه ی یخ به آن کمک میکند. در صورت خارش از آنتی هیستامین استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از کبودی در 24 ساعت اولیه از کمپرس سرد، آناناس و قرص ویتامین سی استفاده شود.
  • امکان حساسیت به ژل در کمتر از 1 درصد افراد وجود دارد و امری اجتناب ناپذیر است.که در صورت بروز آن با پزشک خود در تماس باشید تا با درمان اختصاصی به رفع آن کمک شود. معمولا استفاده از داروی ضد حساسیت توصیه میشود.

مشاوره حضوری رایگان