جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

خانه / جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

در این مقاله راجع به روش آر اف فرکشنال صحبت می کنیم. جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال با استفاده از  امواج رادیویی با فرکانس بسیار کم است که در اثر عبور و تماس امواج یاد شده در پوست، گرما تولید شده و گرمای حاصل از این امواج می تواند تغییرات اساسی در پوست ایجاد کند.

اگر قصد بهره مندی از این روش به کمک دستگاه لیزر آر اف فرکشنال co2 را دارید توصیه می کنیم حتما اطلاعاتی کلی در مورد مراحل انجام و توصیه های قبل و مراقبت های بعد از جوانسازی با آر اف فرکشنال را مورد مطالعه قرار دهید. تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

معرفی جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال به عنوان یکی از روش های غیر تهاجمی با داشتن مزیت های فوق العاده توانسته است به عنوان جوانسازی پوست کارایی مطلوبی داشته باشد. روش های مختلفی برای جوانسازی و زیبایی پوست در دسترس است.

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب منحصر به فردی را دارند در ادامه در نظر داریم به طور کلی استفاده از روش آر اف فرکشنال را مورد بررسی قرار دهیم و در بخش نهایی نیز به سوالات متداول در مورد این روش پاسخگو باشیم.

بیشتر بدانید:بهترین روش از بین بردن خالکوبی

جوانسازی پوست و رفع جای جوش با آر اف فرکشنال

کاربرد آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست

روش آر اف فرکشنال کاربردهای مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به جوانسازی پوست اشاره کرد ولی در سال های اخیر با توجه به مزایایی این روش شاهد حضور پر رنگ تر آن هستیم از دیگر کاربردهای آر اف فرکشنال می توان :

  1. سفت کردن پوست یا به عبارتی (Skin Tightening)
  2. درمان شلی پوست یا به عبارتی (Skin Laxity)
  3. سفت کردن
  4. جوانسازی و البته درمان چین و چروک ها
  5. درمان ترشح
  6. درمان منافذ باز پوست
  7. اسکارهای آکنه یا به عبارتی (Acne Scar)
  8. درمان ترک های پوستی یا اینکه (Striae)
  9. درمان تعریق زیاد

را مد نظر قرار داد. استفاده از دستگاه لیزر آر اف فرکشنال co2 زمانی می تواند سودمند باشد و نتیجه ی دلخواه را به همراه داشته باشد که مراکز معتبر و متخصصین با تجربه در اولویت قرار گیرد زیرا افراد کم تجربه و یا استفاده از کلینیک های غیر بهداشتی عامل اصلی تشدید یافتن عوارض این روش می باشد.

جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فرکشنال

پوست بدن آشکارترین بافتی است که علائم پیری در آن به زودی نمایان می شود. روشی برای جلوگیری از پیری در دسترسی نیست ولی راهکارهای مختلفی در علم نوین و البته در طب سنتی مطرح گردیده که با استفاده از آنها می توان پوستی جوان و شاداب داشت و همچنین روند پیری را به تعویق انداخت.

آر اف فرکشنال به عنوان یک روش سودمند می تواند جوانی را دوباره به پوست شما برگرداند که این روش یکی از روش های جوانسازی سریع پوست نیز میباشد.

آنچه که سبب سفت شدن پوست می گردد رشته هایی تشکیل شده از کلاژن است با گذر زمان کلاژن های موجود در پوست تخریب شده و نیازمند بازسازی هستند در صورتی که بدن قادر به بازسازی خود به خودی آنها را داشته باشد شما هنوز جوان خواهید بود ولی ورود به دوران پیری و البته سبک زندگی نامطلوب دیگر توانایی بدن را برای تولید کلاژن کاهش می دهد در این صورت استفاده از روش های دیگر می تواند بسیار سودمند باشد.

در واقع این دستگاه با ایجاد حرارت زمینه را برای نوسازی کلاژن فراهم می کند و با از بین بردن گونه های تخریب آن سبب ترمیم آن می شود. حال ممکن است بپرسید آیا استفاده از جوانسازی با دستگاه لیزر آر اف فرکشنال co2 یک روش امن و قابل اطمینانی است؟ به عبارت دیگر آیا آر اف فرکشنال عوارض خاصی دارد؟

سفت شدن پوست به وسیله فرکشنال

استفاده از آر اف فرکشنال با ایجاد حرارت و ترمیم کلاژن سبب سفت شدن پوست می گردد. زمان یکه پوست شما شل شده است احتمال چین و چروک به شدت افزایش می یابد. عوامل مختلفی در از بین رفتن سفتی پوست دخیل هستند که از جمله مهمترین آنها می توان به تغذیه ی ناسالم، ورزش نکردن ، استفاده از کرم های شیمیایی نامناسب و البته مباحث ژنتیکی…

به همین دلیل افرادی که پوستی شل دارند بیشتر در معرض چین و چروک پیری هستند و باید اقدامات لازم را در اولویت قرار دهند. کلاژن ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها در یک درجه ی حرارتی خاص شکسته می شود حال به کارگیری آر اف فرکشنال زمینه را برای نوسازی کلاژن ها ایجاد کرده و از این طریق سبب سفت شدن پوست می گردد.

برای استفاده از این روش محدودیت های وجود دارد که پزشک مربوط مشخص می کند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای آن هستید یا نه. به همین دلیل توصیه های متخصص خود را در اولویت قرار دهید.

جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال در چه مراحلی انجام می شود؟

مراحل خاصی برای انجام این تکنیک مد نظر است در اولین مرحله ای که به منظور استفاده از این روش مراجعه می کنید پزشک مربوط ارزیابی های خاصی را انجام می دهد تا تشخیص دهد آیا شما صلاحیت لازم را دارید یا نه. زیرا به کار گیری روش آر اف فرکشنال محدودیت های خاص خود را دارد بعد از جلسه ی مشاوره زمان خاصی برای حضور مجدد در کلینیک و انجام فرایند در اختیار شما قرار می گیرد.

در این جلسه ابتدا از بی حس موضعی استفاده می شود بعد از 20 الی 30 دقیقه محل مد نظر به طور کامل شستشو داده شده و ضدعفونی می گردد. مدت زمان درمان با توجه به ناحیه ی مورد نظر میتواند بین 10 تا 25 دقیقه طول بکشد. حتما به توصیه هایی که بعد از استفاده از آر اف فرکشنال در اختیار شما قرار می گیرد توجه کنید.

لازم به ذکر است که به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال هر گونه بیماری بین افراد هر سری با تیپ دستگاه لیزر آر اف فرکشنال co2 جدید برای بیماران استفاده می شود. بعد از نهایی شدن مرحله ی درما می توانید از کیسه های یخ و کرم های ترمیم کننده به منظور خنک ساختن می توان مطلوب باشد.

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال

مراقبت قبل از انجام این عمل

مراقبت قبل و بعد از آر اف فرکشنال می تواند نقش بسیار مهمی در کارایی این روش داشته باشد در واقع بسیاری از افرادی که پس از استفاده از آن نتیجه ی دلخواه را دریافت نکرده اند به احتمال زیاد اصول و راهکارهای بعد و قبل از آر اف فرکشنال را نادیده گرفته اند.

اگر چه متخصص مربوط به طور کامل راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد ولی در این بخش و بخش بعدی در نظر داریم توصیه های مهمی را مطرح کنیم.

حتما قبل از آر اف فرکشنال سعی کنید پوست و محل درمان را به طور کامل بشویید و اجازه دهید خشک شود. تمیز بودن پوست در این روش بسیار مهم است. هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی نباید بر روی پوست قبل از آر اف فرکشنال حضور داشت باشد.

اگر سابقه ی هر گونه جراحی زیبایی و یا بیماری خاصی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا باید با توجه به شرایط وجود بررسی ای لازم برای استفاده از این روش انجام شود.

در صورتی که داروهای خاصی به منظور مراقبت از پوست استفاده می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا برخی از این دارو ها ممکن است تاثیر نامطلوبی در صورت استفاده ی همزمان با آر اف فرکشنال ممکن است داشته باشد.

در صورتی که بر روی پوستتان جراحت و یا زخم طولانی مدت داشته اید باید قبل از به کارگیری این روش شناسایی گردد.

مراقبت بعد از جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

حال که با موفقیت روش آر اف فرکشنال انجام شده باید توصیه های بعد از آن را مورد توجه قرار دهید. در ادامه به برخی از نکات مهم بعد از انجام این تکنیک اشاره خواهیم کرد ولی در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط بیمار ممکن است پزشک مربوط روش های خاصی را نیز مد نظر قرار دهد.

بعد از درمان به کار گیری کیسه های یخ می تواند در بهبود محل سریع درمان و خنک کردن آن بسیار مطلوب باشد که معمولا توسط مراکز و کلینیک های به کار گیری این روش در اختیار شما قرار داده می شود.

استفاده از ضد آفتاب بلافاصله بعد از درمان و البته در روزهای بعد از آر اف فرکشنال امری الزامی است زیرا نور خورشید می تواند آسیب جدی به پوست در این حالت وارد کند. البته باید به مدت کافی از نور آفتاب پرهیز کنید.

تا 24 ساعت بعد از درمان لازم است از شستن محل درمان به شدت جلوگیری کنید.

کرم های ترمیم کننده ی مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد که باید حداقل تا دو هفته بعد از آر اف فرکشنال مورد استفاده قرار گیرد.

هر گونه کرم شب و لایه بردار خاصی که قبل از درمان مورد استفاده بود باید متوقف شود. بعد از آر اف فرکشنال حتی مجاز به استفاده از کرم های التهابی نیز نیستید تنها باید مواردی مد نظر قرار گیرد که توسط پزشک مربوط پیشنهاد شده است.

هزینه این کار چقدر است؟

هزینه ی آر اف فرکشنال به پارامترهای مختلفی وابسته است در واقع محل درمان و میزان مشکل ایجاد شده دو فاکتور اصلی در قیمت گذاری این روش می باشد.

در یک جلسه ی مشاوره متخصص مربوط با بررسی مشکل ایجاد شده می تواند اطلاعات دقیقی در مورد هزینه ی درخواستی را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به کارایی مطلوب این روش، هزینه ی درخواستی آن در مقایسه با سایر روش ها بسیار مناسب است.

آر اف فرکشنال به عنوان یکی از روش های مفید و پرکاربرد در بسیاری از کشورها طرفداران بسیاری پیدا کرده است به گونه ای که شاهد افزایش میزان استفاده از آن در بسیاری از نقاط جهان هستیم. اگر به دنبال یک گزینه ی مناسب برای جوانسازی هستید می تواند آن ا در اولویت خود قرار دهید.

مزیت جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال دارای مزیت های ویژه ای می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان:

  • عدم وجود عوارض خطرناک
  • هزینه ی درخواستی کم
  • تعداد جلسات درمان مناسب
  • نتیجه گیری در همان اولین جلسه ی درمان

را مد نظر قرار داد. در صورتی که کلینیک معتبر و پزشک متخصص با تجربه برای انجام آر اف فرکشنال در اولویت قرار گیرد می توان شاهد مزیت به کارگیری آن شد ولی افرادی که نتیجه ی مطلوب و دلخواه را از این روش به دست نیاورده اند به احتمال زیاد یا مراقبت های لازم را نادیده گرفته اند و یا پزشک مربوط تخصص کافی نداشته است.

عوارض جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

در مقابل همه ی مزیت هایی که برای استفاده از آر اف فرکشنال در بخش قبلی در نظر گرفته ایم این روش عاری از عیب نیست. مهمترین عوارض بکارگیری جوانسازی با دستگاه لیزر آر اف فرکشنال co2 ، ایجاد تورم و سوزش موقتی است.

بسته به محل درمان میزان این تورم می توان کم یا زید باش ولی آنچه که مهم است زودگذر بودن آن می باشد البته اگر به توصیه های بعد از درمان توجه نکنید ممکن است آسیب های جدی تری وارد شود. گفتنی است افرادی که تاکنون گرفتار آثار نامناسب این روش بوده اند در واقع نکات ضروری بعد از درمان را مورد توجه قرار نداده اند.

انتظار نداشته باشید که در معرض نور خورشید بودن بعد از درمان هیچ گونه عارضه ای به همراه نداشته باشد. تا زمانی که توصیه های مد نظر مورد توجه قرار گیرد این روش عوارض خاص و خطرناکی ندارد و نخواهد داشت. قرمزی پوست حداکثر می تواند سه روز طول بکشد.

اگر شما از داروهای خاصی استفاده می کنید باید قبل از درمان به طور دقیق مشخص شود زیرا هرگونه تداخل این روش با داروهای به کار رفته می تواند در مرحله ی بعدی سبب ایجاد لک در محل درمان شود.

جوانسازی صورت و گردن با آر اف فرکشنال

موارد منع استفاده از این دستگاه

بکارگیری  جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال محدودیت های خاص خود را دارد. به گونه ای که پزشک مربوط می تواند با بررسی شرایط بیمار به طور دقیق تشخیص دهد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این فرایند هستید یا نه.

در این مورد حتما توصیه های پزشک را جدی بگیرید و اگر شرایط استفاده از آر اف فرکشنال برای شما فراهم نیست نگران نباشید می توانید به راحتی راهکارهای دیگری را در اولویت قرار دهید. از جمله موارد منع اصلی این روش می توان :

  • خانم های باردار
  • افراد با فشار خون بالا
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به برخی از بیماری های مثل التهاب پوست، گوشت اضافی
  • افراد استفاده کننده از باتری قلب
  • افراد ی که اخیرا پوستشان برنزه شده است

اگر شما در لیست موارد منع استفاده از آر اف فرکشنال هستید می توانید راهکارهای دیگر از جمله روش های جوانسازی پوست خانگی را انتخاب کنید اگرچه نتایج این نوع از روش ها زمان بر است ولی اطمینان دارید که به کارگیری آنها هیچ گونه مشکلی برای شما نخواهد داشت. در صورتی که اخیرا از یک جراحی زیبایی خاص استفاده کرده اید نیز حتما پزشک خود را مطلع کنید.

تفاوت آر اف فرکشنال سوزنی با معمولی

آر اف فرکشنال قدیمی که از آن به عنوان روش معمولی و یا غیر سوزنی یاد می شود به منظور جوانسازی پوست یک پروسه ی بسیار آرامی را طی می کرد به همین دلیل پزشک برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه مجبور بود تعداد جلسات درمانی را افزایش دهد و معمولا تا 10 جلسه که هر جلسه درمانی نیز ممکن بود یک ساعت طول بکشد انتخاب می شد.

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های مدرن نیز برای انجام این روش ابداع شد به گونه ای که امروزه آر اف فرکشنال سوزنی توانسته است به طور کامل جایگزین نوع معمولی آن باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

تعداد جلسات درمانی با استفاده از نوع سوزنی این روش بسیار کاهش یافت به گونه ای که اگر مشکل موجود حاد نباشد در سه جلسه ی متوالی حضور بیمار می تواند نتیجه ی فوق العاده ای را مشاهده کرد. در این روش تعدادی سوزن به صورت همزمان و البته بدون درد وارد پوست می گرد در اثر ورود سوزن ها به پوست امواج یاد شده می توانند به راحتی به بخش های دلخواه نفوذ پیدا کنند و درمان در مدت زمان کم اتفاق بیفتد.

تفاوت جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد در روش جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال با به کار گیری امواج رادیویی سعی در ایجاد حرارت در ناحیه ی درمان هستیم حال گرمای به وجود آمده می تواند در کلاژن سازی و البته نوسازی کلاژن ها نقش مهمی داشته باشد.

در واقع اساس کار آر اف فرکشنال از طریق بهبود دادن کلاژن های موجود در پوست است به همین دلیل می توان از آن برای درمان پوست نواحی مختلف بدن استفاده کرد. میکرولیدینگ نیز از جمله روش های کلاژن سازی اما به طریق روش تحریک مکانیکی است. هدف اصلی از بکارگیری این روش بهبود شاهر پوست است.

با استفاده از سوزن های بسیار ریزی میکروکانال هایی بر روی پوست ایجاد می شود در این حالت بدن تحریک شده و سعی می کند کلاژن تولید کند در این راستا میزان کلاژن تولیدی می تواند تا حدود قابل توجهی در زیبایی پوست شما نقش داشته باشد. در این روش هیچ گونه امواج الکترومغناطیسی استفاده نمی شود. از کاربردهای اصلی آن می توان به :

  • رفع لکه های پوستی
  • درمان جای جوش
  • برطرف ساختن خطوط حاملگی
  • کاهش چین و چروک پوست

اشاره کرد. در این روش بیمار درد بسیار کمی را احساس می کند البته با توجه به میزان به کارگیری آن بعد از درمان ممکن است تا چند روزی پوستتان قرمز شود. تورم حاصل از این فرایند با استفاده از کرم های ترمیم کننده به طور کامل از بین می رود.

مقایسه ی جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال با لیزر co2

 هر دو روش یاد شده به منظور جوانسازی پوست به کار می گیرد ولی اثرات متفاوتی دارند. قابل توجه است که درصد بهبودی با استفاده از آر اف فرکشنال به مراتب بیشتر است از آنجا که این روش غیر تهاجمی است برای افرادی که پوست سبزه دارند کارایی بسیار عالی دارد.

اگر امکان استراحت بعد از درمان برای شما مقدور نیست می توانی روش آر اف را در اولویت قرار دهید زیرا در این روش نیازی به استراحت بعد از درمان نیست. لیزر co2 برای رفع جای جوش نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

در برخی از مواقع شاهد ترکیب این دو روش با هم هستیم که نتایج بسیار عالی به وجد آمده البته باید پزشک متخصص تشخیص دهی که می توان برای درمان ناحیه ی مورد نظر از ادغام این دو روش استفاده کند یا نه.

سوالات متداول

حال که به طور کامل با روش آر اف فرکشنال آشنا شده ایم به برخی از سوالات متداول در مورد این روش پاسخگو باشیم.

بیشترین تاثیر این روش بر پوست چیست ؟ استفاده از آر اف فرکشنال به منور کلاژن سازی صورت می گیرد و بعد از نهایی شدن درمان حالت افتادگی پوست از بین رفته و زمینه برای نوسازی کلاژن ها فراهم می گردد.

آیا آر اف فرکشنال عوارض جدی دارد؟

عوارض این روش بسیار محدود و اندک است زیرا آر اف فرکشنال یک روش درمان غیر تهاجمی می باشد. مهمترین عوارض آن می تواند ایجاد لک در محل درمان باشد که در بیشتر مواقع عدم رعایت توصیه های لازم ایجاد می گردد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال چقدر است؟ نمی توان به این سوال پاسخ دقیقی داد زیرا مرحله ی درمان به عوامل مختلفی چون : محل درمان ، سن بیمار و… بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که متوسط جلسات مورد نیاز برای این روش 6 جلسه بوده که در فواصل زمانی بین یک ماه اجرا می گردد.

در جلسه ی مشاوره ای که قبل از درمان با حضور پزشک متخصص برگزار می شود می توانید هر گونه سوالی که ذهن شما را مشغول کرده است اطلاعات کامل را به دست آورید در صورتی که از یک مرکز معتبر برای انجام این روش استفاده کرده اید اطمینان کافی برای به دست آوردن نتیجه ی مثبت فراهم است.

باید و نبایدها

روش آر اف فرکشنال یک وش سودمندی می باشد که با بکارگیری از آن می توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید. برای انجام این روش دستگاه های مختلفی موجود است که دستگاه ویواسه یکی از قویترین و پرکاربردترین آنها است. از این دستگاه می توان به منظور کلاژن سازی در ناحیه ی گردن، صورت و دست و بدن استفاده کرد.

نتایجی که افراد با بکارگیری این روش درمانی به دست می آورند می تواند متفاوت باشد ولی پزشک مربوط قبل از انجام هر گونه اقدامی به طور تقریبی می تواند اطلاعاتی در مورد موفقیت این روش در اختیار شما قرار دهد. تجربه ی پزشک نقش اساسی در این روش درمانی دارد.

مشاوره حضوری رایگان