خراب شدن پوست

خراب شدن پوست

خانه / تازه های سلامت / خراب شدن پوست


بسیاری از کار هایی که ما روزانه انجام می دهیم ممکن است که باعث خراب شدن پوست شود. علاوه بر این ممکن است بسیاری از مراقبت های پوستی را انجام ندهیم و همین مسئله خود عاملی برای خرابی پوست است. پس برای داشتن پوستی خوب علاوه بر مراقبت های لازم باید بسیاری از کار هایی که باعث خرابی پوست می شود را کنار بگذاریم.


چطور از خراب شدن پوست جلوگیری کنیم؟

چطور از خراب شدن پوست جلوگیری کنیم؟


راه های بسیاری وجود دارد که بتوانیم از نابودی پوست جلوگیری کنیم یکی از راه های مهم استفاده از کرم ضدآفتاب است., و هم چنین استفاده از درمان خانگی زیبایی صورت

حدود 90 درصد چین و چروک پوست به خاطر نور آفتاب است و آسیب ناشی از خورشید در زمستان هم به اندازه فصل های دیگر مشکل ساز است و حتی در خانه هم اشعه آن می تواند روی پوست ما تاثیرگذار باشد. پس بهتر است که حداقل روزی دوبار از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم.


راه دیگر برای جلوگیری از نابودی پوست شستن پد ها و برس های آرایشی است که بهتراست حداقل هفته ای دوبار اون ها را بشوییم. زیرا این پد ها و برس های آرایشی می تواند محل تجمع و رشد باکتری باشد که باعث آلودگی و نابودی پوست می شود.


راه دیگه که می تواند به پوست ما کمک کند خوردن آجیل است. این محصول خوشمزه حاوی ماده ای به نام سلنیوم می باشد که می تواند از گرفتن سرطان پوست جلوگیری کند و باعث افزایش کشسانی پوست می شود. پس بهتر است که روزانه مقداری از آجیل استفاده کنی


سعی کنید که به اندازه کافی بخوابید کم خوابی و یا بی خوابی گردش خون را پایین می آورد و در هنگام شب بهترین زمان برای بازسازی سلول های پوست است. پس بهتر است که قبل خواب از آبرسان و یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.


گوشی و تلفن همراه خود را همیشه تمیز نگه دارید زیرا دارای مقدار بسیاری از باکتری ها و آلودگی می باشد که در صورت برخورد با پوست آلودگی های آن به پوست منتقل می شود و ممکن است باعث ایجاد جوش و مشکلات پوستی دیگر شود.

برای مطالعه: داروهای پوستی

ماساژ صورت برای خراب شدن پوست :


ماساژ صورت به صورت مدام به گردش خون کمک می کند و شاید میتوان گفت بهترین روش جوانسازی پوست صورت است و برای سلامت پوست بسیار مناسبه. پس برای جلوگیری از خرابی پوست سعی کنید که از یک لوسیون خوب همراه با ماساژ بهره ببرید و این کار را هفته ای یک بار استفاده کنید.


نوشیدن چای سبز می تواند از خراب شدن و آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری کند این نوشیدنی گرم حاوی مواد مغذی بسیار می باشد. که باعث کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون می شود و گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه سبب سالم سازی پوست می شود.


در شب و هنگام خوابیدن از یک کرم شب مناسب با پوست خود استفاده کنید. کرم شب می تواند به بازسازی پوست در شب کمک کند و باعث شود که پوست شما موقع بیدار شدن از خواب در صبح عالی باشد.


جنس رو بالشی شما در سلامت پوست شما بسیار اهمیت دارد اگر جنس رو بالشی شما از ابریشم باشد از بروز چین و چروک جلوگیری می کند و پوست شما را صاف و سالم نگه می دارد.

چه چیزهایی پوست را خراب میکند؟

چه چیزهایی پوست را خراب میکند؟


عوامل بسیاری در نابودی پوست تاثیرگذار است که عبارت اند از:
خوابیدن با آرایش یکی از عواملی است که به پوست آسیب می رساند. بنابراین سعی کنید که صورت خود را قبل خواب با مواد شوینده مناسب بشویید.

پاک نکردن آرایش باعث پیر شدن پوست می شود و علاوه بر این باعث می شود که پوست در طول شب استراحت نکند و رطوبت خودش رو در طول روز از دست بدهد.
کم خوابی و یا بی خوابی یکی دیگر از دلایل خرابی شدن پوست است که باعث می شود، مواد مغذی کافی به پوست نرسد و دچار خستگی و رنگ پریدگی شود.


کندن و دستکاری جوش باعث می شود که باکتری های موجود به قسمت های دیگر پوست منتقل شود و بخش های دیگر پوست هم دچار مشکل شوند پس از فشردن و یا دست زدن به جوش خودداری کنید.


حمام کردن با آب داغ یکی دیگه از عوامل خراب شدن پوست است زیرا آب داغ پوست بدن و صورت را خشک و پوسته پوسته میکند و باعث می شود که رطوبت خودش را از دست بدهد. پس از حمام با آب داغ خودداری کنید.

ایا لایه برداری برای پوست مناسب است؟


لایه برداری برای پوست مناسب است و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. ولی استفاده زیاد از محصولات لایه بردار و زیاده روی در مصرف آن به پوست آسیب می رساند و ممکن است باعث التهاب و قرمزی در پوست شود.


داشتن استرس و اضطراب یکی دیگر از عوامل خرابی پوست است. باعث به وجود آمدن جوش و آکنه در پوست، پیری زودرس می شود و همچنین پوست را تیره می کند. پس با ورزش و کار هایی مثل یوگا و روان درمانی می توانید به کم شدن استرس خود کمک کنید.


یکی دیگر از دلایل نابودی و آسیب رساندن به پوست بی تحرکی و چاقی است که باعث پیر شدن پوست می شود.

بهترین روش برای ترمیم پوست صورت

بهترین روش برای ترمیم پوست صورت


بهترین روش برای ترمیم و بازسازی پوست روش های طبیعی است که با داشتن یک تغذیه مناسب و عادت های سالم روزانه می تواند به ترمیم پوست کمک کند. مصرف خوراکی های حاوی ویتامین سی مثل اسفناج و فلفل دلمه ای و… به ترمیم پوست و کلاژن سازی کمک می کند و باعث استحکام و سفت شدن پوست می شود.

مصرف مواد غذایی پروتئین دار مثل ماهی، گوشت تخم مرغ، حبوبات و آجیل باعث بازسازی سلول های پوستی می شود.مصرف روی به ترمیم و کلاژن سازی کمک کرده و روی را در موادی مثل ماهی، سویا، قارچ و مرغ می توان یافت.


ورزش روزانه علاوه بر اینکه روی سلامت تاثیرگذار است برای ترمیم و سلامتی پوست هم مناسب و باعث می شود، مواد غذایی سریع تر به پوست برسد. در نتیجه ورزش پوستی سالم و درخشان به شما هدیه می دهد.


مصرف زیاد آب و حداقل 8 لیوان در روز به سلامت پوست بسیار کمک می کند.
اما علاوه بر مواد طبیعی و تغذیه مناسب استفاده از ماسک ها و کرم های متعدد و همچنین روغن های گیاهی می تواند، به ترمیم سازی پوست شما کمک کند و همچنین انجام عمل های زیبایی هم در ترمیم پوست بی تاثیر نیست.

مصرف آنتی اکسیدان و روغن های سالم و خوردن میوه ها و سبزیجات به شما کمک می کند که پوست سالمی داشته باشید.سعی کنید با روش های مختلف و لایه بردار های مناسب پوست صورت خود را که دچار منافذ باز است لایه برداری کنید زیرا منافذ باز باعث بروز مشکل در پوست شما می شود.

استفاده از مرطوب کننده:


حتما هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا زمانی که پوست رطوبت خود را از دست میدهد دچار چین و چروک و نابودی پوست می شود و در صورت داشتن پوستی مرطوب مشکلات پوستی هم کم می شود.


نان های سبوس دار را جایگزین نان های سفید کنید. نان های سفید به دلیل وجود ماده ای به نام گلیسمیک که دارد باعث ایجاد التهاب می شود و در روند پیری موثر است و نان های سبوس دار دارای آنتی اکسیدان هستند که برای پوست مفید است و به ترمیم پوست کمک می کند.


علاوه بر موارد گفته شده با انجام کارهایی مثل لیزر، لیفت، هایفوتراپی و تزریق ژل و موارد مشابه دیگر می تواند که باعث ترمیم پوست شود و به جوانسازی پوست کمک کند.

موادی که باعث خراب شدن پوست می شود

موادی که باعث خراب شدن پوست می شود


یکی از مواد هایی که باعث نابودی پوست می شود فست فود ها هستند این مواد به خاطر چربی بالا و سرخ کردن آنها باعث آسیب زیاد به پوست و همچنین باعث ایجاد جوش و آکنه می گردد.


شکلات ها و به طور کلی موادی که به آن شکر افزوده شده باشد احتمال جوش زدن را زیاد می کند و همچنین با آسیب رساندن به کلاژن پوست باعث افزایش چین و چروک می شود.


مصرف قهوه و مواد کافئین دار با اینکه برای سلامتی مفید است ولی استفاده بیش از حد آن باعث خرابی پوست می گردد پس توصیه می شود که بیشتر از دو فنجان در روز مصرف ن گردد.


استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی باعث آسیب شدید به سلول های پوستی می شود. همچنین مصرف زیاد نمک صورت پف کرده برای شما به همراه خواهد داشت و شادابی را از پوست شما می گیرد.


نوشیدنی های گازدار و آبمیوه های صنعتی یکی دیگر از عوامل خراب شدن پوست است. همچنین مصرف انواع کنسرو ها، پفک و چیپس، کیک و کمپوت ها از محصولاتی هستند که روند پیری پوست را سریع می کند و به پوست آسیب می رساند.


نوشابه برای پوست ضرر دارد؟


باید بگویم که نوشابه علاوه بر این که برای بدن مضر است به پوست هم آسیب جدی می رساند و شکر و کافئین بالا در آن باعث کم آبی بدن می شود. در نتیجه پوست دچار کم آبی می شود و رطوبت خودش را از دست می دهد.

خشک شدن پوست و کم آبی باعث ایجاد چین و چروک می شود و روند پیری پوست را تسریع می بخشد.علاوه بر آن باعث چاقی می شود که چاقی آثار بدی بر روی پوست می گذارد.

برای جلوگیری از خراب شدن پوست از چه کارهایی باید جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن پوست از چه کارهایی باید جلوگیری کنیم؟


برای جلوگیری از نابودی پوست بهتر است که از رفتن به زیر نور خورشید بدون زدن کرم ضد آفتاب خودداری کنیم. همچنین از مصرف سیگار و مشروبات الکلی پرهیز کنید.
از خوابیدن با آرایش پرهیز کنید.

از دست کاری و فشردن جوش ها خودداری کنید. از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب استفاده نکنید. اگر برای از بین بردن مو های زائد خود به طور دائم از وکس استفاده می کنید از انجام این کار جلوگیری کنید.


سوالات متداول


چه چیز هایی باعث خراب شدن پوست میشود؟ چیز های که باعث خرابی پوست می شوند به طور کلی تغذیه نامناسب، استفاده از دخانیات و الکل، مواد آرایشی نامناسب، نور و اشعه ماورا بنفش خورشید، خواب ناکافی، دوش آب داغ و…


چگونه از خراب شدن و آسیب به پوست جلوگیری کنیم؟ استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب به طور مدام، استفاده از تغذیه مناسب و سالم، مصرف انواع ویتامین ها و پروتئین ها


آیا استرس باعث خراب شدن و آسیب رساندن به پوست می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که استرس و اضطراب یکی از عوامل اصلی آسیب به پوست است.
چگونه بفهمیم که چه درمانی برای خراب شدن پوست ما موثر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که پوست هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و با توجه به نوع پوست و سن و تجربه شخصی بهتر است که بهترین راه را انتخاب کنید و در این راه از متخصصان با تجربه مشورت بگیرید.


خواص عسل برای پوست چیست؟ عسل علاوه بر این که یک ماده غذایی و دارویی محسوب می شود یک عامل موثر در زیبایی و شادیی پوست است. عسل رطوبت لازم پوست را فراهم می کند و برای رفع خشکی مناسب است.

علاوه بر این خاصیت پاک کنندگی دارد و سلول های مرده پوست را از بین می برد و در کاهش جوش موثر است.


خلاصه مقاله


در این مقاله تلاش براین شد که درباره خراب شدن پوست صحبت شود و در مورد راه های پیشگیری از این که چگونه از آسیب به پوست جلوگیری کنیم و چه موادی برای سالم ماندن پوست مفید است بحث شد.


همچنین در مورد این موضوع که چه موادی مصرف کنیم تا پوست سالم بماند و از خراب شدن آن جلوگیری شود گفته شد. علاوه بر این در مورد مضرات نوشابه برای پوست و در آخر هم به سوالات متداول و پاسخ به این سوالات در این زمینه پرداختیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.8]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان