8 روش قطعی برای درمان افتادگی پوست صورت

8 روش قطعی برای درمان افتادگی پوست صورت

خانه / تازه های سلامت / 8 روش قطعی برای درمان افتادگی پوست صورت

با افزایش سن و یا بر اثر عوامل مختلف دیگر تولید کلاژن در پوست کاهش یافته و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد، همچنین بافت چربی و عضلانی صورت تحلیل میرود، در نتیجه پوست صورت شل شده و دچار افتادگی میشود.

این علائم معمولا از سنین 30 سالگی بروز پیدا میکنند و بیشتر در صورت و گردن نمایان می‌گردند؛ اما برخی افراد ممکن است آنرا زودتر و یا دیرتر تجربه کنند. درمان افتادگی پوست صورت از این لحاظ حائز اهمیت است که زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کاهش اعتماد به‌ نفس میشود. از همین رو توصیه میشود از سنین پایین با کمک روش های مختلف از بروز علائم پیری زودرس پوست پیشگیری کنید.

البته اگر شما در حال حاضر دچار افتادگی پوست هستید جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی میتوان زمان را معکوس کرد و با انجام روش های مختلف جراحی و حتی غیر جراحی، پوست خود را بالا کشیده و 20 سال جوانتر به نظر برسید.

تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. اگر چه بهتر است قبل از انتخاب هر روشی آگاهی و دانش خودرا بالا ببرید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله سعی میکنیم با معرفی روش های درمان قطعی افتادگی پوست صورت و مزایا و معایب هر یک، به شما جهت انتخاب درست کمک کنیم.

درمان افتادگی پوست صورت

پیشنهاد مطالعه: سریع ترین روش رفع معایب بینی بدون جراحی

علل افتادگی صورت

پوست صورت به دلایل مختلفی دچار افتادگی می شود که از مهم ترین دلایل افتادگی پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش های خانگی برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست صورت

روش های خانگی برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست صورت در صورتی موثر هستند که در انجام دادن آن‌ها استمرار داشته باشید و وقت کافی برای انجام این روش ها بگذارید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

توجه داشته باشید برخلاف تصور بسیاری از افراد و شایعات موجود، ماساژ بیش از حد صورت نه تنها باعث لیفت نمیشود بلکه با تضعیف پوست و عضلات صورت میتواند افتادگی آنرا افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه: عوارض تزریق بوتاکس

روش های قطعی برای درمان افتادگی پوست صورت

روش های قطعی برای درمان افتادگی پوست صورت

زمانی که بدنبال روشی موثر برای درمان افتادگی پوست هستید ممکن است راه حل های مختلفی از رش های خانگی تا جراحی به شما پیشنهاد میشود؛ در سال‌های اخیر روش‌های پزشکی و کلینیکی بدون جراحی برای درمان افتادگی پوست بسیار مورد استقبال واقع شده‌اند.

تفاوت روش‌های خانگی با روش‌های پزشکی این است که این روش‌ها اغلب دیرتر پاسخ می‌دهند و در درمان افتادگیهای خفیف موثر هستند از همین رو توصیه میشود اگر به دنبال درمان قطعی افتادگی پوست هستید به یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا به معاینه دقیق پوست شما و شناخت نیازهایتان بهترین درمان را تجویز کنند. در ادامه 8 روش درمان قطعی افتادگی پوست صورت را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. درمان افتادگی پوست صورت با لیفت با نخ

لیفت با نخ، امروزه با توجه به کاربردهای فراوان و عوارض بسیار کمی که دارد توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این روش نه تنها در رفع افتادگی و سفت شدن پوست کاربرد دارد بلکه به درمان و رفع برخی مشکلات مانند غیر قرینگی های صورت و عوارض ناشی از جراحی های غیرحرفه ای کمک می کند.

لیفت با نخ یک فرآیند پیشگیری از پیری پوست است که با تکرار ترمیم ها منجر به جوانسازی واقعی و ماندگاری دائم می شود.

در این روش نخ های مخصوص و قابل جذب لیفت که با بدن انسان سازگار هستند، به کمک سوزن های بسیار ظریفزیرپوست قرار می‌گیرند و با خاصیت کششی که نخ لیفت دارد، پوست به سمت بالا کشیده شده و افتادگی آن درمان میشود.

همچنین این نخ ها با تحریک کلاژنسازی باعث سفت شدن پوست و جوانسازی ناحیه مورد نظر میشود.

  1. درمان افتادگی پوست صورت با هایفوتراپی

و یکی از آخرین و جدیدترین تکنولوژی قرن حاضر برای لیفتینگ صورت، تکنولوژی فوق پیشرفته هایفو است.

در هایفوتراپی، امواج فراصوت (اولتراسوند) یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود که نتیجه آن رفع شلی و افتادگی پوست است. این روش هیچ‌گونه آسیبی به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم وارد نمی‌کند و به همین دلیل در دسته روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرد.

  1. درمان افتادگی پوست صورت با اندولیفت

اندولیفت دارای دو حالت کلاژنساز و چربی سوز است. در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن پوست) وارد پوست می‌ شود؛ سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و پزشک متخصص با حرکت دادن فیبر در این ناحیه، پرتو لیزر را بر روی بافت‌های عمقی پوست متمرکز می‌کند.

گرمای تابیده شده توسط لیزر اندولیفت، کلاژنسازی را تحریک می کند که نتیجه آن بهبود قوام و استحکام پوست و درمان افتادگی پوست است.

پیشنهاد مطالعه: هزینه لیفت با نخ

درمان افتادگی پوست صورت با لیزر آیکون

  1. درمان افتادگی پوست صورت با لیزر آیکون

دستگاه آیکون یک گزینه درمانی بی خطر و امن است که شما را به یک نسخه جوان تر از خود تبدیل می کند و باعث می شود پوستی صاف و بی نقص را تجربه کنید.

لیزر آیکون بدون ایجاد زخم و آسیب به سایر بافت ها، انرژی گرمایی لیزر را به لایه های زیرین پوست میتاباند. تابش مکرر لیزر بر روی پوست و انتقال انرژی گرمایی به لایه های زیرین آن، باعث تحریک کلاژن و فعالسازی آن ها در لایه ی درم شده و با احیا و بازسازی پوست به جوانسازی و سلامت آن کمک میکند. البته این روش بیشتر در پیشگیری افتادگی موثر خواهد بود.

  1. درمان افتادگی پوست صورت با تزریق چربی

فیلر(پرکننده پوستی)، به مواد طبیعی یا ترکیبات مصنوعی گفته می شود که جهت جوانسازی، اصلاح و زیباسازی برخی نواحی صورت و بدن به زیر پوست تزریق می شوند. چربی نوعی فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد گرفته شده و پس از خالص سازی به نواحی مورد نظر تزریق میشود.

همانطور که در ابتدا گفتیم با افزایش سن، صورت حجم و چربی خود را از دست داده و پوست دچار افتادگی می شود. این تحلیل حجم را می توان با تزریق چربی احیا کرد.

  1. درمان افتادگی پوست صورت با تزریق ژل لیفتینگ

ژل‌ها نیز نوعی فیلر مصنوعی هستند که در محیط آزمایشگاه با ترکیبات مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از محبوب ترین ژل ها، ژل هیالورونیک اسید است که با توجه مزایای زیادی که دارد این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و معمولا جهت جوانسازی و زیبایی، از این نوع فیلر استفاده می شود.

ژل لیفتینگ در واقع همان تزریق فیلر(ژل) با تکنیکی خاص در ناحیه ای که باعث لیفت صورت میشود، است. در این تکنیک به منظور رفع افتادگی و نواقص صورت، تزریق ژل معمولا به محیط صورت یعنی پشت گونه (جلوی گوش)، گونه، زاویه پشتی فک و ناچ (دو طرف چانه) انجام می شود که نه تنها به صورت ظاهری غیرطبیعی نمی دهد، بلکه سبب فرمدهی صورت به شکل کاملا طبیعی و لیفت آن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: هزینه تزریق ژل

درمان افتادگی صورت با ژل لیفتینگ

  1. جراحی لیفت صورت

پزشکان معمولا جراحی لیفت صورت را به‌عنوان آخرین روش جهت  درمان افتادگی پوست صورت، معرفی میکنند. در این روش با ایجاد برشی در نواحی مورد نظر جراح، بافت های اضافه را برداشته و پوست را به سمت بالا میکشد، که نتیجه این امر کاهش چین و چروک و افتادگی پوست خواهد بود.

با وجود اینکه جراحی لیفت صورت هزینه بسیار زیادی را به فرد تحمیل می‌کند، نیاز به دوره نقاهت بسیار طولانی و بیهوشی دارد اما در مواقعی که افتادگی پوست شدید است، بهترین انتخاب محسوب میشود.

کدام راهکار برای درمان افتادگی پوست بهتر است؟

نمی‌توان به این سوال پاسخی قطعی دارد. زیرا هر روش دارای مزیت‌ها و معایبی است و همچنین با توجه به اینکه هر فردی با دیگری متفاوت است این احتمال وجود دارد که هر روش درمان افتادگی پوست صورت نتیجه ی متفاوت داشته باشد. پزشکان معمولا قبل از استفاده از هر روش بیمار را به‌طور کامل معاینه می‌کنند تا با توجه به میزان آسیب، سن فرد، نوع پوست و دیگر شرایط فردی مطمئن شوند که بهترین روش برای او چیست.

کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی آرمان الهیه تنها مجموعه ای است که روش های جراحی و غیر جراحی در کنار هم انجام میشود و شما میتوانید با مشاوره با پزشکان و جراحان حاذق مطمئن باشید که بهترین درمان را برای رفع افتادگی پوست خود انجام میدهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 4.2]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان