دشمنان موهای خود را بشناسید

دشمنان موهای خود را بشناسید

خانه / تازه های سلامت / دشمنان موهای خود را بشناسید

دشمنان مو: اگر ریزش مو دارید و موهایتان نازک و ضعیف شده یا در آستانه نازک شدن و کم پشت شدن است قطعاً نمی‌خواهید با مصرف مواد غذایی پر ضرر این وضعیت را بدتر کنید، پس این مواد را بشناسید و از آن ها را نخورید!

علت ریزش موها کمبود پروتئین و بالا رفتن سطح جیوه و قند مصنوعی در بدن شما است؛ در نتیجه مضرترین غذاها برای سلامت موهای شما این غذاها هستند.

1- اره ماهی

میزان بالای جیوه باعث ریزش مو می‌شود. طبق یک قانون کلی هرچه ماهی سایز بزرگتری داشته باشد میزان جیوه در آن بیشتر است (البته استثناهایی هم وجود دارد) برخی انواع ماهی مانند اره ماهی، ماهی خال خالی، و حتی برخی از انواع ماهی تن.

2- نوشابه های رژیمی

این هم دلیل دیگری بر این موضوع است که نوشابه رژیمی از نوع معمولی آن بهتر نیست. شیرین کننده‌های مصنوعی خصوصاً آسپارتام باعث ریزش مو می شود.

3- قند و شکر

خواستن موهای خوش حالت و فرم برای شما دلیل دیگری است برای عدم استفاده زیاد از شکر. پروتئین فوق العاده برای موهای شما پر اهمیت است و شکر مانع جذب پروتئین می شود. از خوردن شکر اضافی و غذاهایی که شکر پنهان دارند خودداری کنید.

4 -آرد سفید

آردهای سفید معمولاً حاوی شکر هستند. نان سفید، شیرینی، کیک، ماکارونی سفید و دیگر نشاسته تصفیه شده و فرآوری شده در بدن به شکر تبدیل می شود و موجب نازک شدن تارهای مو می‌شوند. بهتر است به جای مصرف کروسانت (نوعی نان صبحانه) تا جائیکه ممکن است از آرد سبوس دار استفاده کنیم.

5- الکل

الکل جذب زینک که ماده معدنی مورد نیاز جهت سلامت و رشد موها است را پایین می آورد. همچنین موها را خشک و شکننده می کند. الکل همچنین اثرات بدی برروی پوست صورت و بدن دارد. اگر صورت‌تان پیرتر از سن واقعی‌تان است، مقصر اصلی آن الکل است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان