سفت شدن پوست صورت از چه راه هایی ممکن است؟

سفت شدن پوست صورت از چه راه هایی ممکن است؟

خانه / تازه های سلامت / سفت شدن پوست صورت از چه راه هایی ممکن است؟

عوامل بسیار زیادی مثل چاق و لاغری مکرر، افزایش سن، در معرض آفتاب بودن، عادات خوابیدن غلط، استعمال هرگونه دخانیات، نوشیدن الکل، رژیم‌های غذایی نامناسب، عادات غلط خوردن و … باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شوند. سفت شدن پوست صورت با هر یک از عواملی شل شدگی که باشد راهکار متفاوتی را نیاز دارد. افتادگی و شل شدن پوست صورت می‌تواند سن افراد را بیش از میزان واقعی آن نشان دهد. آویزان شدن غبغب یا نوک بینی افتاده نیز به افزایش سن ظاهری کمک می‌نماید. از این رو همه افراد به دنبال روش‌های سفت شدن پوست صورت و جوانسازی پوست صورت خود هستند. روش‌های مختلفی برای سفت شدن پوست صورت و جوانسازی پوست وجود دارد. اکثر افراد روش‌های سفت شدن پوست صورت و جوانسازی پوست را فقط توسط متخصصین زیبایی قابل اجرا می‌دانند. با اینکه علم پزشکی راهکارهای بسیاری برای  جوانسازی پوست صورت ارائه می‌دهد با این حال استفاده از روش‌های خانگی نیز در این امر بی‌تأثیر نبوده و حالت طبیعی را برای چهره به ارمغان میاورد.

سفت شدن پوست صورت

بافت های پوست صورت

بافت طبیعی زیر پوست در جوانی و سنین پایین با تولید کلاژن طبیعی و برخورداری از استحکام بافت‌های زیر پوست زیبا و جوان به نظر می‌رسد. با افزایش سن روند کلاژن سازی در زیر پوست کند شده و به مرور زمان از بین می‌رود. برای سفت شدن پوست صورت و جوانسازی پوست صورت به طور مجدد می‌توان از روش‌های خانگی و با استفاده از ماسک‌های طبیعی شادابی و لطافت را به پوست بازگرداند.  گفتن این نکته ضروری است که استفاده از ماسک‌های طبیعی بیشتر برای پیشگیری از شل شدن پوست در سنین بالا بوده و سفت شدن پوست صورت از طریق این روش‌های خانگی باعث می‌شود تا روند پیری کند شده و یا افرادی که دارای رژیم غذایی برای لاغری هستند نیز بتوانند صورت خود را سفت و سالم نگاه‌دارند.

روش‌های متعدد پزشکی از قبیل جراحی، تزریق بوتاکس و فیلر و چربی، لیفت با نخ (لیفت بینی با نخ) و … برای سفت شدن پوست صورت شامل هزینه شده و با استفاده از مواد شیمیایی و دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود. با اینکه بسیاری از این روش‌ها  تحت عنوان راهکارهای بدون عوارض برای سفت شدن پوست صورت یا جوانسازی پوست صورت به کار می‌روند با این حال در مقایسه با مواد طبیعی در رده دوم برای بدن انسان قرار می‌گیرند. برای دانستن همه چیز درباره جوانسازی پوست به این مقاله مراجعه کنید.

جوانسازی پوست

روش‌های خانگی سفت شدن پوست صورت

بی‌توجهی به پوست صورت و رسیدگی نکردن به پوست باعث خشک شدن، افتادگی و پیری زودرس می‌شود. سفت شدن پوست صورت با استفاده از راهکارهای طبیعی نتایج بسیار درخشانی را برای فرد به همراه دارد. بسیاری از مواد طبیعی برای وست صورت وجود دارند. از این رو تعدادی از ماسک‌هایی که کارایی بیشتر و تأثیرات بالاتری در جوانسازی پوست دارند را در این مطلب توضیح می‌دهیم. استفاده از این‌گونه ماسک‌ها باعث می‌شود تا پوست صورت به طور طبیعی و با استحکام بافت‌های خود جوان و شاداب باقی بماند.

نکات مکمل و ضروری در سفت شدن پوست صورت

مواد طبیعی بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که برای  پوست صورت مناسب و کارا هستند. در ادامه چند نکته که می‌تواند مکمل خوبی برای ماسک‌های طبیعی در جوانسازی پوست صورت  باشد را متذکر می‌شود. همچنین برای دانستن زیبایی پوست با طب سنتی به این مقاله مراجعه کنید.

ترک سیگار، قلیان و نوشیدن الکل از نکات برتر در حفظ سلامت پوست است.  مصرف این مواد روند پیری را بر روی پوست صورت افزایش می‌دهد.

رژیم‌های کاهش وزن سریع و نامناسب علاوه بر رساندن ضرر به کل بدن تأثیرات مخربی بر روی پوست صورت نیز دارد که روش‌های سفت شدن پوست صورت نیز برای بازگرداندن آن به سختی می‌تواند تأثیر بگذارد.

نوشیدن آب به مقدار فراوان در حفظ رطوبت و تازه نگه‌داشتن پوست مؤثر است.

مصرف صابون‌های شیمیایی با جنس قلیایی زیاد آثار بدی بر روی پوست دارد.

قندهای تصفیه‌شده برای حفظ سلامت پوست مضر بوده و برای جوان ماندن و سفت شدن پوست صورت از مصرف خوراکی‌های این‌گونه باید پرهیز نمود.

لایه‌برداری ماهانه از پوست یکی از راهکارهای مناسب برای از بین بردن سلول‌های مرده است که شادابی را از پوست می‌گیرد.

عادات غذایی خود را به سمت خوردن سبزی‌ها و میوه‌ها ببرید.

از خوابیدن بر روی صورت اجتناب کرده و 8 ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

سفت شدن پوست صورت پروسه‌ای است که با انجام نکات فوق صورت گرفته و روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. برای دانستن اطلاعات درباره دستگاه ازبین بردن غبغب هایفو که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد به این مقاله مراجعه کنید.

جوانسازی پوست صورت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان