طب سنتی و پاکسازی پوست

طب سنتی و پاکسازی پوست

خانه / تازه های سلامت / طب سنتی و پاکسازی پوست

در این مقاله قصد داریم تا در مورد طب سنتی و پاکسازی پوست صحبت کنیم. یکی از روش هایی که بیشترین اثر را در سلامت پوست داره پاکسازی پوسته. پاکسازی پوست به دلیل اینکه اثر مستقیمی بر زیبایی نداره از نظر برخی افراد بی اهمیت به نظر میرسه.

با توجه مطالب گفته شده پاکسازی پوست رو میتونیم در دو تا بخش مورد بررسی قرار بدیم که یکی پاکسازی ظاهری پوسته و دیگری پاکسازی پوست بوسیله خود سلول های بدنه.

همه چیز در مورد طب سنتی و پاکسازی پوست

همه چیز در مورد طب سنتی و پاکسازی پوست


قبل از اونکه در مورد درمان و یا پاکسازی پوست صحبت کنیم، باید بدونید که سفت شدن پوست صورت طب سنتی یکی از راه های سادس و بهتره اول یک مقدار اطلاعات در مورد خود پوست داشته باشیم. به طور کلی پوست از سه لایه ی اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده:


اپی درم: این لایه بیرونی ترین و سطحی ترین لایه پوسته که ضد آبه و رنگ پوست رو ایجاد میکنه.
درم: ریز لایه اپی درمه و معمولا بافتی سخت داره که دارای فولیکول های مو و غده های عرقه.


هیپودرم: بافت عمیق پوسته که بیشتر لایه های چربی و بافت پیوندی داره.
عوارض مختلفی برای پوست ممکن پیش بیاد که البته بیشتر مرتبط با لایه سطحی پوست هستن. این عارضه ها شامل:

اگزما: یک از عوارض التهابات پوستی اگزما میتونه باشه که باعث خشکی پوست میشه
پسوریازیس: به طور کلی یک بیماری خود ایمنی است که سبب پوسته پوسته شدن پوست میشه.


آکنه: حدود هشتاد درصد بیماری های پوستی در اثر این عارضه اتفاق میوفته. و بیشتر به صورت لکه های پوستی ظاهر میشه.

برای مطالعه: داروهای پوستی

تاثیر طب سنتی و پاکسازی پوست در درمان عارضه های پوستی

گرفتار شدن به عارضه های پوستی شدن چیزی نیست که بگیم میتونیم ازش فرار کنیم و یا اصلا برای ما پیش نمیاد . واقعیت اینه که همه ی ما به خصوص خانم ها زمانی که در شرایط مختلف قرار میگیریم ممکنه به عارضه های پوستی دچار بشیم.

پیشنهاد مطالعه: 12روش درمان موخوره در طب سنتی

تاثیر طب سنتی و پاکسازی پوست در درمان عارضه های پوستی

متخصصین میگن بهترین راه برای پوست تقویت سلول های اونه که زمانی که عارضه ی در اونا به وجود میاد به سرعت بتونن اون عارضه رو رفعش کنن. یکی از بهترین راه برای تقویت سلول های پوستی پاکسازی اونها از مواد زائده.

این مواد زائد در دو جا در پوست ما ممکنه وجود داشته باشن که یکی در روی لایه ی سطحی پوسته و دیگری در داخل سلول هاست. در اینجا به بررسی پاکسازی با استفاده از طب سنتی در این دو محل میپردازیم:

طب سنتی و پاکسازی پوست مربوط به لایه ی بیرونی پوست

طب سنتی و پاکسازی پوست مربوط به لایه ی بیرونی پوست


قرار گرفتن در شرایط مختلف محیطی و یا استفاده از مواد و وسایل آرایشی میتونه باعث جمع شدن مواد زائد روی پوست بشه. اگر اهمیتی به این مواد زائد روی پوست داده نشه و این مواد روزانه روی پوست جمع بشن, علاوه بر اینکه باعث تغییر رنگ پوست میشن، میتونن باعث جلوگیری از تنفس سلولی پوستی هم بشن.

زمانی که پوست نتونه تنفس درستی درستی از سطح لایه های رویی داشته باشه کم کم میره به سمت پیری و با افزایش سن دیگه نمیتونه قوام و شکل درست خودش رو حفظ کنه برای همین این افراد خیلی زود دچار افتادگی پوست میشن. راه حل موثر و بدون عوارض برای پاکسازی پوست استفاده از مواد گیاهیه.

استفاده از مواد گیاهی و طبیعی دو تا مزیت خیلی مهم داره. یکی اینکه در کنار هزینه های پایینشون خیلی در دسترسن برای مثال شما از میوه های داخل یخچالتون میتونین استفاده کنین و اینکه عوارض موجود در مواد شیمیایی رو ندارن.

طب سنتی و پاکسازی پوست مربوط به درون سلول ها


یک دیگه از کاربردهای استفاده از مواد طبیعی و به طور خاص وارد گیاهی برای پاکسازی ارگان های بدنه به خصوص کبد. خوب شاید الان براتون سوال پیش اومده باشه که پاکسازی ارگان ها چه ربطی به پاکسازی پوست داره؟ باید بگم اگر ارگانی مثل کبدتون به درستی پاکسازی بشه حدود 90 درصد مشکلات پوستیتون حل میشه.

علت هم اینه که زمانی که کبد پر از مواد زائد باشه دیگه نمیتونه مواد زائد موجود در داخل خون رو خوب تصفیه کنه، برای همین اینه داخل سلول های پوستی رسوب میکنن و همین رسوب زمینه ساز اکثر بیماری های پوستیه.

طبق مطالعات انجام شده که بیشترشون هم مطالعات اخیرن، نشون داده شده که مواد گیاهی به خاطر خاصیت قلیایی و آنتی اکسیدانی بودنشون تاثیر فوقالعاده ای در پاکسازی کبد دارن.


پوستی صاف و شفاف با طب سنتی

همانطور که در قبل هم در مورد اون صحبت کردیم در روش های طب سنتی ما از دو روش استفاده میکنیم که یکی پاکسازی پوست با استفاده از مواد گیاهی در جهت رفع مواد زائد روی پوسته و دیگری استفاده از مواد گیاهی در جهت رفع مواد زائده داخل بدنه.

زمانی که این روش پاکسازی درون و بیرون بدن پشت سر هم صورت بگیره، اتفاقی که میوفته اینه که سلول های پوستی علاوه بر عملکرد درست، تنفس سلولی خوبی هم انجام میدن و همین موضوع باعث افزایش طراوت و شادابی در اون ها میشه.

پیشنهاد مطالعه:11 روش درمان خشکی چشم در طب سنتی

پوستی صاف و شفاف با طب سنتی

افزایش طراوت و شادابی در پوست صورت همراه با رفع عارضه های مختلف پوستی مثل جوش ها و آکنه ها هستش که موجب صافی و زیبایی پوست میشه.


درمان نازکی پوست طب سنتی

طب سنتی و پاکسازی پوست : قبل از اونکه در مورد درمان نازکی پوست صحبت کنم این رو بگم که شاید برای خیلی هاتون سوال باشه که چرا پوست هاتون اینقدر نازکه که هر شرایط باعث اثرگذاری بد روی اونها میشه؟


در همین ابتدا باید بگم که نازکی پوست به ذاته چیز بدی نیست چون شما وقتی پوست نازکتری داشته باشین، چین و چروک های پوستی براتون کمتر اتفاق میوفته و همچنین قدرت ترمیم پوستتون هم بالاتره.

ولی گاهی اوقات که این نازکی پوست بیشتر از حد معمول میشه برای افراد آزاردهندس. برای مثال افرادی که دارای پوست نازک هستن با کمترین احساس گرما دچار قرمزی و التهاب میشن و یا هیچ وقت نمیتونن بدون داشتن ضد آفتاب بیرون باشن.

چون سریع دچار لک های پوستی میشن. و اما علت اون:علت این ویژگی در پوست می تونه متفاوت باشه. یک از علت ها میتونه ژنتیک باشه که افراد خانوادگی دارای پوست های نازک و حساس هستند.

یه علت دیگه تغذیه است تغذیه به دو صورت میتونه اثرگذار باشه که در اینجا این دو مورد رو بررسی میکنیم:
اثر تغذیه بر تامین مواد مغذی و میکرو مینرال ها
اثر تغذیه بر افزایش رسوبات و مواد زائد بدن
اثر تغذیه بر تامین مواد مغذی و میکرومینرال ها


تامین ویتامین ها و میکرومینرال های خون اثر قابل توجهی در ساخت زیرسازهای پوستی داره. و هر نوع کمبودی که در این زمینه وجود داشته باشه، به صورت قابل توجهی باعث اختلال در ساخت زیرسازهای پوستی مثل کلاژن و الاستین داره.

تولید کم این دو فاکتور باعث میشه که پوست نازک از حد معمول و بسیار آسیب پذیر باشه.


اثر تغذیه بر افزایش رسوبات و مواد زائد

اثر تغذیه بر افزایش رسوبات و مواد زائد


تغذیه ناسالم باعث افزایش مواد زائد خون و کاهش توانایی بدن در دفع اون ها میشه. اما تغذیه ناسالم چیه؟ در پاسخ این سوال باید بگم اصلا دنبال چیز های عجیب غریبی نباشین. طبق علم روز طب سنتی، هر عاملی که باعث افزایش اسید و مواد زائد خون بشه سیستم های استاندارد بدن رو به هم میزنه.

پس اگر جزء افرادی هستین که مواد گوشتی و کربوهیدارتی زیادی مصرف میکنین، اصلا نباید تعجب کنین که چرا پوستتون روز به روز با وجود استفاده از مواد آرایشی و ترمیمی بدتر و نازک تر میشه.

افزایش مواد اسیدی و زائد که در داخل مواد پروتئینی وجود داره باعث رسوب هر چه بیشتر مواد زائد شده و در نتیجه قدرت ترمیم و اصلاح پوست رو دچار مشکل میکنه. راه حل موثر در این زمینه استفاده از ترکیبات گیاهی و طب سنتیه که تاثیر فراوانی در دفع و مواد زاید داره.


طب سنتی ابوعلی سینا برای پوست


ابوعلی سینا نیز در این زمینه توصیه های فراوانی در جهت اصلاح نواقص پوستی داره که با نگاهی کوتاهی به آن متوجه میشم که در طب سنتی ابوعلی سینا نیز استفاده از مواد گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده.

همچنین در طب سنتی ابوعلی سینا به استفاده از دانه های روغنی در جهت افزایش شفافیت پوست اشاره شده که تاثیر فراوانی در سلامت پوست داراست.


مراقبت از پوست دست در طب سنتی


طب سنتی و پاکسازی پوست تنها مربوط به پوست صورت نمیشه و یکی از مواردی که در طب سنتی قابل توجه استفاده از روش های طب سنتی در سلامت پوست دسته.

در این زمینه راهکار طب سنتی استفاده از مواد مرطوب کننده ی طبیعی مثل موهای جهت تقویت سلول های پوستی برای حفظ رطوبتشونه.

جوان سازی پوست در طب اسلامی

جوان سازی پوست به معنای افزایش توانایی سلول ها در ترمیم خوده. همانطور که در قبل هم بهش اشاره کردیم یکی از مهم ترین راه حل های جوان سازی پوست تغذیه مناسبه.

طب سنتی در این مورد راهکار های خودش رو داره و میگه اگر میخاین پوستی سالم و با طراوت داشته باشین، باید استانداردهای مصرف مواد غذایی رو رعایت کنین. بیش از حد معمول از یک نوع ماده ی غذایی استفاده نکنین.

همچنین شناخت تب سرد و یا گرم بودن میتونه کمک زیادی در انتخاب مواد غذایی تون داشته باشه.

کلاژن سازی پوست در طب سنتی

کلاژن سازی پوست در طب سنتی


استفاده از طب سنتی و پاکسازی پوست یکی از راهکارهای است که متخصصین طب سنتی برای افزایش توانایی کلاژن سازی پوست استفاده میکنن.

استفاده از روغن های گیاهی بر روی لایه ی سطحی پوست علاوه بر اینکه باعث افزایش طراوت و نرمی پوست میشه مواد مغذی مورد نیاز پوست رو برای ساخت کلاژن و الاستین بالا میبره.


طب سنتی و شفافیت پوست

یک دیگر از کاربردهای طب سنتی و پاکسازی پوست، استفاده از راهکارهای طب سنتی در جهت افزایش شفافیت پوسته. شفاف شدن پوست زمانی اتفاق میوفته که پوست دارای سلول های سالم باشه.

سلامتی سلول ها بستگی به عواملی مختلفی مثل پاکیزگی و مواد تغذیه ای مورد نیاز داره. طب سنتی برای این فاکتور های راه حل های تغذیه ای و مراقبتی خوبی رو معرفی کرده که مهم ترین استفاده ی مکرر از مواد گیاهی برای تقویت لایه های رویی پوست و پاکسازی اندام های بدنه.


خلاصه نکات مقاله


طب سنتی و پاکسازی پوست یکی از روش های زیبایی پوسته که اخیرا به میزان قابل توجهی مورد توجه افراد و همچنین پزشکان قرار گرفته. علت اصلیش هم میتونه در دسترس بودن و هزینه های پایین این روشه.

ولی شاید مهم ترین مزیت این روش تاثیر اون در پاکسازی اندام های بدن هم باشه، چرا که پاکسازی اندام های بدن تاثیر فراوانی در سلامت پوست و شفافیت اون داره

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 2.4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان