فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو

فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو

خانه / تازه های سلامت / فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو

روغن هسته انگور
روغن هسته انگور می تواند التهاب ها و زخم های پس از عمل جراحی را زود التیام ببخشد. این روغن خواص ضد التهابی طبیعی دارد، که تورم را کاهش داده و زخم را درمان می کند.
بسیاری از محصولات زیبایی هستند که حاوی روغن هسته انگور هستند، . این روغن غنی از مواد مغذی است که برای بسیاری از اهداف مختلف زیبایی استفاده می شود و به مراتب ارزان تر و مقرون به صرفه تر از روغن های موجود دیگر است.

روغن هسته انگور از دیرباز به دلیل خاصیت دارویی اهمیت فراوانی داشته است.

تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که روغن هسته انگور در تنظیم قند خون و جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی مفید است.

این روغن که سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است خواص زیادی دارد.

بهتر است بدانید: ویتامین D چیست؟ + علائم و عوارض کمبود ویتامین D

این روغن راز بسیاری از محصولات آرایشی قدیمی بود. این روغن به‌راحتی جذب پوست می‌شود و خواص فراوانی برای پوست شما دارد.

شاید تمایل نداشته باشید برای محصولات آرایشی گران‌قیمت هزینه کنید اما می‌توانید به‌راحتی از این روغن برای پوست خود استفاده کنید و از نتایج آن روی پوست خود لذت ببرید.

خواص روغن هسته انگور روی پوست و مو

کاهش چین‌وچروک پوستی

روغن هسته انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های D، C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک دارد. این اسیدهای چرب در درمان چین‌وچروک‌های پوستی بسیار مفید هستند. همچنین ثابت‌شده است که این مواد در کاهش اثر زخم‌های پوستی نیز مؤثر واقع شده اند.

پیشگیری از جوش‌های پوستی

رژلب‌ها، نرم‌کننده‌ها،کرم‌های صورت، مرطوب‌کننده ها و دیگر محصولات آرایشی که دارای روغن هسته انگور هستند سرشار از پلی فنول ها می‌باشند. این پلی فنول ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدحساسیتی دارند که پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

مناسب برای پوست‌های چرب

بهترین کاری که شما دوست دارید برای پوست چرب خود انجام دهید این است که آن را خشک‌ تر کنید و برق روی پوست را بگیرید. در حقیقت این چربی واکنشی به خشکی بیش‌ازحد پوست است. روغن هسته انگور روی پوست شما بسیار سبک است و هیچ‌گاه اثر چربی که ازار دهنده باشد از خود برجا نمی‌گذارد. به‌جای آن به طرز مؤثری پوست شما را مرطوب می‌کند و بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌نماید. زمانی که از روغن هسته انگور مورد استفاده قرار میگیرد می‌تواند منافذ بسته‌شده‌ی پوستی را بازکند و جوش‌ها را تمیز کند ولی نمی تواند روغن جوانسازی پوست برای شادابی پوست شما بهتر باشد.

ترمیم کلاژن

روغن هسته انگور دارای فلانوئید پروآنتوسیانیدین است. این فلانوئید ها رادیکال‌های آزاد را از بین برده و کلاژن را باسازی می کند. درنتیجه احساس می‌کنید پوست شما محکم شده و نشانه‌های آسیب های پوستی کم شده‌اند. درنتیجه‌ی ترمیم کلاژن پوست شما جوان تر به نظر رسیده و بسیار نرم و لطیف خواهد شد.

از بین بردن حلقه های سیاه زیر چشم

آسیب ناشی از اشعه‌ی UV، کم‌آبی پوست و اثرات مصرف زیاد الکل اغلب موجب تشکیل حلقه های سیاه در زیر پوست شما می‌شود. این دایره‌ها با افزایش سن شما پررنگ‌تر و واضح تر خواهند شد. اگر از روغن هسته انگور به صورت مرتب استفاده کنید می‌تواند به شما کمک کند تا با یک روش طبیعی سیاهی این دایره‌ها را کم تر کرده و احساس شادابی و طراوت در پوست خود را بدست آورید.

برنز کردن و تیره کردن پوست

روغن هسته انگور دارای موادی با خاصیت جمع کنندگی است که به رنگ گردن و برنز کردن پوست شما می انجامد و سبب می‌شود پوست نرم و براق‌تر به نظر برسد. با رنگ دادن به پوست، این روغن منافذ پوستی را بسته و احتمال جوش‌های پوستی را از بین می برد.

یک مرطوب‌کننده‌ی متعادل

باوجودی که اغلب روغن‌ها روی پوست شما چربی بیش از حد به‌جا می‌گذارند، روغن هسته انگور ترکیبی بسیار سبک دارد و سریعاً جذب پوست شده و هیچ اثاری روی آن به‌جا نمی‌گذارد.

خواص درمان‌کنندگی

روغن هسته انگور احتمالا باعث تحریک ساخت دوباره‌ی بافت زخم‌های پوستی می شود. با این روش به درمان زخم‌ها یا لکه‌های پوستی کمک کرده و ظاهر جای سوختگی و زخم‌ها را بهبود می بخشد. اغلب از روغن هسته انگور برای کاهش تورم‌های پوستی پس از عمل‌های جراحی در مراجعه کننده ها استفاده می‌شود.

خواص ضدپیری

شما نمی توانید از رادیکال های آزاد فرار کنید، چرا که آنها در پیرامون شما هستند. خواص آنتی‌اکسیدانی روغن هسته انگور ممکن است به پیشگیری از مشکلات پوستی و بروز چین و چروک و خطوط ریز صورت و نشانه‌های افزایش سن بر اثر رادیکال‌های آزاد کمک کند. این خواص سطح کلاژن و کشسانی پوست که با افزایش سن طبیعتاً کم می‌شود را حفظ می کند و حتی بهتر هم می‌کند.

تونرهای پوست

به جای استفاده از سرم های پوستی گران قیمت، روغن دانه انگور خالص استفاده کنید پوست را صاف کرده و همچنین رنگ پوست را روشن تر میکند. قبل از اینکه به رختخواب بروید، این روغن را روی پوست خود استفاده کنید.

درخشش مو

از روغن هسته انگور گرم شده به عنوان ماسک برای درخشش موها و از بین بردن کدری مو استفاده کنید. روغن هسته انگور موها را چرب و آزار دهنده نمی کند.

درمان شوره سر
بدون نیاز به خرید شامپو درمان شوره سر گران قیمت، از روغن دانه انگور استفاده کنید. پوست سر را هیدراته کرده و نمی گذارد پوسته پوسته شود.

التیام زخم

روغن دانه انگور می تواند زخمهای پس از عمل جراحی را زود درمان کند. این خواص ضد التهابی و درمانی طبیعی دارد، که تورم را کاهش داده و زخم را بهبود می بخشد.

بهبود جوش و آکنه

روغن هسته انگور سلامت کلی پوست را تضمین میکند و یک راه موثر مبارزه با آکنه و جوش است. خاصیت ضد التهابی آن و همچنین تمیز کردن منافذ پوست از خواص درمانی روغن هسته انگور می باشد.

نرم کردن مو

روغن هسته انگور طبیعی است. مو را تقویت کرده و با موخوره مبارزه میکند و نمیگذارد مو خشک و شکسته شود.

تسریع رشد مو

روغن دانه انگور منبع خوبی از مواد مفید است موها باید با سلامتی کامل بلند شوند، به خصوص ویتامین E. همچنین اسید لینولئیک و مواد معدنی موجود در آن موها را تقویت و قوی میکند.

پژوهش های دیگر نشان داده اند که عصاره هسته انگور در تنظیم قند خون در سطح طبیعی مفید است و می دانیم که تثبیت قند خون برای عملکرد مناسب مغز، چشم و پوست موثر می باشد از آنجایی که عصاره هسته انگور قادر به عبور از سد خونی مغز می باشد، در پژوهش های جدید ازآن به عنوان مکملی در دارو درمانی بیماری آلزایمر استفاده می شود. از دیگر فواید ذکر شده برای این روغن، افزایش دانسیته استخوان در میانسالی، پیری و دوران یائسگی می باشد.

روش تهیه عصاره:

مواد لازم:

شکر قهوه ای / ۱/۵پیمانه
روغن هسته انگور / یک چهارم پیمانه
روغن بادام / یک چهارم پیمانه

روش آماده سازی :

برای تهیه این ماسک طبیعی می توانید مواد فوق را با هم مخلوط کنید و آن را داخل ظرف در بسته به مدت ۶ ماه نگهدارید در هر بار استفاده ،کافی است مقدار مناسبی از این محلول را برای زمان ۱۵ دقیقه روی پوستتتان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان