فیشال پوست صورت

فیشال پوست صورت

خانه / تازه های سلامت / فیشال پوست صورت

صورت، اولین ناحیه‌ای است که اثرات بالا رفتن سن یا استرس‌های محیطی را به خوبی نشان می‌دهد، به همین خاطر، مراقبت از پوست صورت اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

سطح پوست ما پوشیده از سلول‌های مرده‌ای است که در واقع از پوست محافظت می‌کنند، هر ماه در حالت طبیعی این سلول‌های مرده از بین می‌روند و سلول‌های جدیدی جایگزین می‌شوند. از آن جایی که سلول‌های مرده بر روی سطح پوست جمع می‌شوند، از میزان درخشندگی و شادابی پوست کاسته خواهد شد. اینجاست که مراقبت از پوست و برداشت این سلول‌های مرده از سطح پوست، اهمیت پیدا می‌کند.

فیشال پوست، از جمله درمان‌های مراقبت پوست است که برای سلامت پوست مفید بوده و صرف نظر از این که پوست چرب، خشک یا مستعد جوش و آکنه دارید، می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

فیشال درمان پوستی چند منظوره است و انواع مختلفی داشته که شامل تخلیه کومدون ها، بخار، ماسک صورت و دورچشم، لایه برداری(اسکراب)، پاکسازی، ماساژ صورت و انواعی از کرم‌ها و لوسیون هاست که باعث شفافیت و حس سبکی در پوست خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش جوانسازی پوست صورت 

فیشال پوست صوررت

فیشال پوست صورت چیست؟

فیشال یک تکنیک بسیار کارآمد و منحصر به فرد برای پوست می باشد که مزایای متعددی برای پوست دارد. این روش برای هر فرد خاص و جداگانه بوده و بر اساس نیازهای پوستی هر فرد می باشد و معمولا بین 60 الی 90 دقیقه طول میکشد.

فیشال از جمله روش‌های ساده و غیر تهاجمی است که به منظور جوانسازی و زیبایی پوست انجام می‌شود و توانسته طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کند.

دنبال کردن این روش و انجام آن به شکل منظم باعث افزایش اثربخشی این روش به مدت طولانی تری شده و در حفظ سلامت پوست بسیار موثر می باشد.

فیشال، اگر به درستی و متناسب با نوع پوست شما انجام شود مزایای بسیاری را به همراه دارد. به عنوان مثال، اگر برای پوست خشک و حساس لایه برداری خشن استفاده شود ممکن است دچار التهاب شود.

فیشال یکی از بهترین روشهای درمانی-زیبایی برای پاکسازی عمیق پوست و به افرادی توصیه میشود که احساس میکنند شادابی و درخشش پوستشان از بین رفته و به دلیل استفاده از مواد آرایشی و آلودگی در دراز مدت، پوستشان تیره و کدر شده است.

هدف اصلی از انجام فیشال پوست، بهبود شرایط و ظاهر پوست است که شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی نتیجه آن را مشاهده کنید همچنین یک انتخاب عالی و موثر برای کسانی است که به پیشگیری از پیری پوست فکر میکنند، زیرا فیشال به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می‌کند و این موضوع روند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

مزایای فیشال پوست صورت

لایه برداری و برداشت سلول‌های مرده پوست: پوست دائما در حال تولید سلول های جدید است و سلول های قبلی که در خارجی ترین سطح پوست هستند میمیرند و از بین میروند. اما گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و سلول های مرده از بین نرفته و بر روی پوست جمع میشوند که این موضوع به زبر و خشک شدن پوست منجر می‌شود.

لایه برداری مناسب و خوب هر گونه سلول مرده را از روی پوست برداشته، منافذ را تمیز و جمع تر میکند و امکان جذب بهتر دیگر محصولات را فراهم می‌کند.

طی جلسات فیشال با استفاده از محصولات و دستگاه های مختلف، کلاژنسازی تحریک شده و این موضوع بروز علائم پیری و چروک شدن پوست را کاهش می‌دهد.

ممکن است نتایج فیشال در جوانسازی پوست بلافاصله بعد از درمان مشاهده نشود، اما اگر درمان ادامه دار باشد، از آنجایی که پوست در دراز مدت ترمیم می‌شود، شما این را به خوبی احساس خواهید کرد.

انجام دوره‌ای فیشال پوست با پاک کردن هرگونه آلودگی، باعث می‌شود که دیگر جوش و آکنه بر روی پوست ایجاد نشود.

اما اگر این جوش ها روی پوست ظاهر شده باشند باید بدانید نباید خودتان آن را تخلیه کنید و بهتر است این کاررا به دست متخصص فیشال پوست بسپارید؛ زیرا او با استفاده از تبحری که در این زمینه دارد و ابزار مخصوص، جوش‌ها را حتی اگر جوش زیر پوستی باشند به صورت کامل بدون هیچ آسیبی به پوست تخلیه می‌کند.

انواع فیشال پوست صورت

انواع مختلفی فیشال پوست وجود دارد که هر یک برای هدفی خاص و با توجه به نوع پوست طراحی شده‌اند که متخصص با معایناتی که انجام می‌دهد و با توجه به نوع پوست و مشکلات موجود در پوست، بهترین نوع درمان را برای شما در نظر خواهد گرفت.

در حالت پایه و معمول، از موادی به عنوان آبرسان، روشن کننده و پاک کننده صورت استفاده میشود. اما در برخی موارد خاص که پوست دچار نوعی مشکل است، بسته به نوع آن، درمان های مختلفی انجام میشود. به عنوان مثال، اگر از مشکلاتی چون آکنه و جوش صورت خود شکایت دارید معمولا به جهت درمان آن از مواد و محصولات دارای سالسیلیک اسید استفاده میشود.

به عنوان تعدادی از انواع فیشال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل فیشال پوست صورت

انواع فیشال پوست شامل مراحل مختلفی بوده که ترتیب، تعداد و اجرای این مراحل متغیر است. هر جلسه فیشال پوست، با مشاوره آغاز می‌شود و متخصص فیشال، تشخیص می‌دهد که کدام محصول و درمان برای پوست شما مناسب تر است.

سپس با توجه به نیاز پوست مراحل زیر انجام میشود:

در ابتدا باید هر گونه مواد آرایشی و آلودگی از روی پوست برداشته شود. در این مرحله کلیه کثیفی ها و چربی هایی که باعث بسته و خفه شدن منافذ پوست شده اند، به طور کامل از لایه سطحی پوست با کمک یک پاک کننده ملایم و یک پد پنبه ای، پاک میشوند.

در مرحله بعد ممکن است برای نرم کردن پوست و باز کردن منافذ آن بخور انجام شود. این کار به تمیز کردن عمیق صورت، سهولت در خارج کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید و تحریک گردش خون نیز کمک می کند. در مرحله بخور، در واقع بخار گرم به سمت صورت شما هدایت شده و اوزون به جریان اضافه می شود. البته اگر پوست شما بسیار حساس باشد، شاید این مرحله انجام نشود.

سپس با توجه به نوع پوست شما و در صورت نیاز، آلودگی و سلول‌های مرده پوستی با استفاده از کرم لایه بردار، اسکراب و یا ابزار مخصوص از روی پوست برداشته می‌شوند. کرم های لایه بردار، حاوی آنزیم‌ها و مواد شیمیایی هستند که پیوند میان سلول‌های پوستی را شل می‌کنند و باعث می‌شود لایه برداری بهتر انجام شود.

پس از لایه برداری، نوبت به تخلیه و استخراج چربی و آلودگی از این منافذ می شود که این کار به وسیله وسیله ای مخصوص انجام می شود.

این مرحله برای باز کردن منافذی که با چربی‌های اضافی یا سلول‌های مرده پوستی، مسدود شده‌اند انجام می‌شود، تا از ایجاد جوش‌های سر سیاه و آکنه‌هایی که بدلیل بسته بودن منافذ ایجاد میشوند، جلوگیری کند.

پس از پاکسازی منافذ پوست، نوبت به ماساژ پوست می رسد که هرچقدر این ماساژ با تکنیک مناسب تری انجام شود اثربخشی آن بیشتر بوده و با بهبود گردش مایع لنفاوی در بدن باعث تسریع در سم زدایی می شود.

ماساژ آرامش بخش ترین قسمت فیشال صورت است و معمولا به کمک یک کرم و یا روغن مخصوص انجام میشود. در این مرحله تا حدی لیفت پوست صورت انجام شده و باعث میشود که پوست از درون آبرسانی شود.

در واقع ماساژ فیشال برای صورت، گردن و غبغب انجام میشود و با تقویت و تغذیه پوست ظاهری جوان، شاداب و سالم تری به آن می بخشد.

استفاده از ماسک‌های صورت باعث تقویت پوست می‌شود، از همین رو باید متناسب با نوع پوست، بهترین نوع ماسک انتخاب شود. ماسک ها ممکن است به شکل ترکیبی و دستساز باشند و یا محصولی از یک برند معتبر که به جوانی و شادابی پوست نیز کمک می‌کند. البته گاهی اوقات از محصولات تقویتی دیگر مانند کرم و سرم‌های مخصوص نیز استفاده خواهد ‌شود.

همانطور گفتیم نوع ماسک انتخابی بر اساس نوع پوست هر فرد متفاوت می باشد به طور مثال اگر پوست شما خشک باشد از ماسک های آبرسان، اگر پوست شما چرب و مستعد جوش و آکنه باشد استفاده از ماسک های مبتنی بر خاک رس به مدت 15 الی 20 استفاده خواهد شد و در صورت نیاز به جهت بهبود کارکرد ترکیبات ماسک، از نور ال ای دی استفاده خواهد شد.

در این مرحله، ماسک مناسب پوست یا یک آبرسان بر روی پوست زده می‌شود تا خشکی پوست از بین برود

سپس از یک مرطوب کننده سازگار با نوع پوست استفاده میشود و مراحل فیشال با سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب به پایان می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: رفع نواقص بینی با لیفت با نخ

مزایای فیشال پوست صورت

فیشال پوست صورت چند وقت یک بار باید انجام شود؟

از آنجا که فیشال پوست یکی از روش های محبوب و تاثیر گذار در پاکسازی و جوانسازی پوست می باشد به منظور از بین بردن آلودگی و چربی از روی پوست مخصوصا برای افرادی که در شهرهای آلوده زندگی میکنند، امری ضروری است.

تعداد جلسات فیشال، بسته به نوع پوست و افراد مختلف، متفاوت است. در حالت ایده آل بهتر است جهت مشاهده نتایج فیشال، این درمان به صورت ماهیانه و منظم انجام شود اما اگر انجام این درمان به صورت ماهیانه و منظم برایتان ممکن نیست، حداقل 4 بار در سال آن را انجام دهید.

هزینه فیشال پوست صورت

از آنجایی که جهت پاکسازی و لایه برداری پوست با فیشال چند روش متفاوت وجود دارد، استفاده از هر یک از روش های مورد نظر هزینه ای متفاوت در پی خواهد داشت. از همین رو تعیین قیمت دقیق ممکن نیست و به عوامل زیر بستگی دارد:

از آنجا که فیشال صورت، کاری حساس بوده و به مهارت و دانش خاصی نیاز دارد، بنابراین دستمزد یک متخصص (فیشالیست یا بیوتی تراپیست) با سابقه درخشان و حاضر در کلینیک های معتبر زیبایی به طبع از یک فرد آماتور و تازه کار بیشتر می باشد. همچنین کیفیت مواد مورد استفاده بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر مرغوب نباشد ممکن است به پوست آسیب برساند و آن تاثیر دلخواه را نداشته باشد.

عوارض فیشال پوست صورت

همانطور که در بالا اشاره کردیم بهتر است جهت داشتن یک تجربه دلنشین از فیشال، پاکسازی پوست در کلینیک زیبایی و به دست یک متخصص پوست حرفه ای انجام شود. زیرا در صورت عدم شناخت انواع پوست و استفاده از محصولات نامناسب، ممکن است پوست دچار حساسیت به کرم، لوسیون یا ماسک مورد استفاده شود و به جای شادابی و شفافیت اثرات منفی چون قرمزی و التهاب بر روی پوست بروز پیدا کند.

انجام فیشال پوست صورت مناسب چه کسانی است؟

خدمات فیشال و پاکسازی پوست در تمامی سنین یکی از بهترین روش های رسیدگی و مراقبت از پوست برای زنان و مردان می باشد که اگر به بهترین شکل اعمال شود می تواند خستگی پوست را از بین برده و باعث شادابی پوست شود.

از آنجایی که اکثر مشکلات پوستی، شامل جوش و آکنه از دوران نوجوانی آغاز میشوند توصیه میشود فیشال صورت از سن 20 سالگی به بعد به شکل منظم انجام شود.

همانند سایر روش‌های درمانی، بهتر است در صورت بارداری، شیردهی یا ابتلا به دیگر شرایط سلامتی و مصرف داروی خاص، حتما قبل از درمان با پزشک مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: هزینه لیفت با نخ

توصیه های قبل از انجام فیشال پوست صورت

مراقبت بعد از فیشال پوست صورت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان