لیفت صورت و غبغب با نخ

لیفت صورت و غبغب با نخ

خانه / تازه های سلامت / لیفت صورت و غبغب با نخ

آیا میدانید جاذبه زمین باعث افتادگی پوست می شود؟ همچنین با افزایش سن و یا براثر علل مختلف تحریک کلاژنسازی کاهش یافته که از نتایج آن شل شدگی و افتادگی پوست است.

هرکسی استعداد زیباتر شدن را دارد اما شناخت هنری این استعدادها و نمایان کردن ماهرانه زیبایی به سبک طبیعی، اهمیت بسیاری دارد.

علم جدید از جراحی فاصله گرفته است و با کمک ژل، نخ های قابل جذب لیفت، لیزرها و… بدون ایجاد برش و خونریزی، تنها با افزایش کلاژنسازی باعث جوانی، زیبایی و سلامت پوست میشود.

لیفت صورت و غبغب با نخ یک فرآیند پیشگیری از پیری پوست است که با تکرار ترمیم ها منجر به جوانسازی واقعی و ماندگاری دائم می شود و مورد استقبال مردم در سراسر جهان حتی بازیگران و … شده است.

لیفت صورت و غبغب با نخ مناسب کسانی است که دوست دارند نواقص صورت خود، مانند افتادگی پوست و یا غیر قرینگی را درمان کنند و یا حتی افرادی که پوست خوبی دارند اما میخواهند از پیری آن پیشگیری کنند و همچنین ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند.

همچنین برای افرادی که به دلیل عوارض جراحی مثل جای بخیه، دوران نقاهت طولانی و … حاضر به انجام آن نیستند و یا حتی افرادی که به هردلیلی نمی توانند جراحی انجام دهند، لیفت با نخ بهترین روش برای جوانسازی و رفع افتادگی پوست است.

پیشنهاد مطالعه:مادلینگ صورت چیست؟

لیفت صورت و غبغب با نخ

کاربردهای لیفت با نخ

لیفت با نخ، امروزه با توجه به کاربردهای فراوان و عوارض بسیار کمی که دارد توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این روش نه تنها در زیبایی و جوانسازی پوست کاربرد دارد بلکه به درمان و رفع برخی مشکلات مانند غیر قرینگی های صورت و عوارض ناشی از جراحی های غیرحرفه ای کمک می کند. به طور کلی کاربردهای این روش به شکل زیر معرفی میشود:

فیلم مراحل لیفت صورت و غبغب با نخ

رفع غبغب با نخ چگونه است؟

رفع غبغب دغدغه‌ای برای افرادی است که به‌صورت ژنتیکی و ارثی یا به دلیل اضافه‌ وزن و بالا رفتن سن غبغب دارند.غبغب می‌تواند بر اثر چاقی زیاد و تجمع چربی در زیر گلو به وجود بیاید البته کاهش خاصیت ارتجاعی پوست بر اثر افزایش سن و یا افتادگی پوست بدلیل چاق و لاغر شدن در زیر گلو نیز از علل ایجاد غبغب هستند.

غبغب در همه اشخاص چه آقایان و چه خانم‌ها باعث بالاتر نشان دادن سن و کاهش زیبایی می‌شود؛ به همین دلیل فرد رو به فکر پیدا کردن روشی برای از بین بردن غبغب می اندازد.

لیفت غبغب با نخ، روشی غیرتهاجمی و ایمن است که به دلیل نداشتن عارضه و دوران نقاهت به یکی از محبوب ترین روش های رفع غبغب تبدیل شده است.

در این روش نخ های مخصوص لیفت که با بدن انسان سازگار هستند، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، زیرپوست قرار می‌گیرند و با خاصیت کششی که نخ لیفت دارد باعث لیفت و رفع افتادگی غبغب میشود.همچنین این نخ ها با تحریک کلاژنسازی باعث لیفت شدن پوست و جوانسازی ناحیه مورد نظر میشود.

پیشنهاد مطالعه:لیفت بینی با نخ

لیفت غبغب با نخ

مزایای لیفت صورت و غبغب با نخ

از علل اصلی محبوبیت لیفت صورت با نخ این است که احتیاجی به بیهوشی ندارد در نتیجه نیازی به بستری و ریکاوری در بیمارستان نیست زیرا این روش تنها با استفاده بی حسی (کرم یا تزریق با توجه به شرایط زیباجو) انجام میشود.

لیفت با نخ صورت مناسب کسانی است که زندگی پر مشغله ای دارند و زمان زیادی برای استراحت ندارند. انجام این روش با توجه به ناحیه و یا نواحی مورد درمان، حدود 30 دقیقه یا کمتر زمان خواهد برد و بعد از آن میتوانید به زندگی عادی خود برگردید. البته انجام فعالیت های سنگین برای چند روز اول توصیه نمی شود.

اگر لیفت صورت با نخ، توسط پزشک مجرب و مواد مصرفی با کیفیت انجام شود، نه تنها باعث غیر طبیعی و عجیب شدن صورت نمی شود بلکه تا حد زیادی نواقص و عیوب را به صورت طبیعی تغییر میدهید و حتی بعد از مدتی با تحریک کلاژنسازی باعث جوانسازی ماندگار و سفتی پوست میگردد. 

نخ های لیفت طی سالیان گذشته مورد آزمایش قرار گرفته اند و ایمن بودن آنها مورد تائید پزشکان و متخصصان قرار گرفته است. این نخ ها دارای ترکیبات شیمیایی خاصی هستند و قابل جذب و سازگار با بدن انسان هستند. از آنجایی که بدون استفاده از تیغ جراحی و ایجاد برش، فقط با استفاده از یک سوزن یا کانولا بسیار ظریف، زیر پوست قرار میگیرند، هیچگونه ضرری نخواهند داشت.

این روش هزینه کمتری نسبت به عمل های جراحی دارد. از آنجایی که جراحی به بی‌هوشی عمومی، اتاق عمل بیمارستانی، تیم کامل جراحی و … نیاز دارد هزینه آن بیشتر است. هزینه این روش به ناحیه مورد نظر، میزان افتادگی پوست، نوع و تعداد نخ و عوامل دیگر بستگی دارد که در جلسه مشاوره مشخص میشود.

از آنجایی که این روش باعث افزایش کلاژنسازی می شود، اگر قبل از بروز علائم پیری، لیفت صورت با نخ انجام دهید از بروز نشانه های آن جلوگیری خواهد کرد. 

در روش لیفت با نخ صورت، نخ های لیفت در همان لحظه پس از جایگذاری باعث ایجاد کشش در پوست میشوند و شما میتوانید تغییرات خودرا بلافاصله مشاهده کنید.

اما بهترین زمان برای مشاهده نتیجه لیفت با نخ، یک ماه پس از انجام آن است، زمانی که ورم و التهاب صورت تا حد زیادی از بین رفته و نخ ها کاملا جا افتاده باشند.

عوارض لیفت صورت و غبغب با نخ 

لیفت صورت با نخ هیچگونه عوارض ماندگار و جدی بدنبال ندارد اما ممکن است با توجه به فعالیت های روزانه، خوراکی و داروهای مصرفی مشکلات احتمالی زیر ایجاد شوند که پس از چند روز از بین خواهند رفت:

هماتوم یعنی خونریزی ناحیه ای و تجمع خون زیر قسمتی از پوست که ایجاد ورم و غیر قرینگی موقتی بعد از لیفت می شود. این ورم چند روز بعد از لیفت بر طرف می شود و گاهی بعد از چند روز به شکل کبودی های پراکنده مشاهده می گردد. که این کبودی ها هم پس از چند روز بر طرف می شود.

کیسه یخ در یکی دو روز اول بسیار کمک کننده است. که برای بهبود سریعتر میتوان از آمپول های ضدالتهاب  و ویتامین سی یا حتی قرص آناهیل برای تقویت قدرت ترمیم کنندگی بافت استفاده می شود که بنابه وضعیت زیباجو روش درمان انتخاب میشود.

 

در صورت افراد اکثرا سمت راست افتادگی بیشتری دارند و خط خنده و خط اندوه و ناودان اشکی سمت راست عمیق تر است. حتی بافت چربی زیر پوستی سمت راست بافت متراکم تری نسبت به سمت چپ دارد. لذا در لیفت هم میزان کشش متفاوت خواهد بود. گاهی جهت قرینه سازی از نخ بیشتری در یک طرف صورت استفاده می گردد ولی هیچ گاه نمی توان صد در صد قرینه سازی کرد.

شایان ذکر است قرینه سازی صورت تنها با استفاده از لیفت با نخ انجام نمی شود و استفاده از تکنیک ژل لیفتینگ در کنار لیفت با نخ به برطرف شدن این موضوع بسیار کمک می کند. توجه داشته باشید که فرآیند تکمیلی قرینه سازی در مراحل 3-4 لیفت انجام میشود و بهتر است فرد تا درمان کامل افتادگی و … صبوری لازم را داشته باشد.

به هر حال بسیار واضح است که مشکلات پیش آمده برای صورت به یکباره نبوده و طی سالیان دراز ایجاد شده، اما نگران نباشید؛ چون قابل درمان است زیرا نخ ها با خارهای ظریفی که روی خود دارند زیر پوست جایگذاری شده و هم چنان فعالیت خودرا جهت تحریک کلاژنسازی انجام میدهد.

ولی اگر تکه ای نخ در داخل صورت جدا شود و بین ماهیچه و پوست قرار گیرد چند روزی تورم و درد ایجاد می شود که اشتباها پزشکان عدم آشنا به نخ تشخیص عفونت می دهند و به بیمار استرس وارد می کنند.

در این شرایط کاهش حرکات صورت و غذا نخوردن و نخوابیدن روی آن سمت توصیه می شود و گذاشتن یک کیسه یخ روی موضع متورم و مسکن و نهایتا داروی ضد التهاب میتواند کمک کند.

این مدل پارگی بسیار به ندرت در افراد با صورت بسیار سنگین از ماه دوم تا سوم ممکن است رخ دهد و بعد از مرحله جذب نخ در چهار ماه اول با اینگونه عوارض روبرو نخواهیم شد.

ماندگاری لیفت صورت و غبغب با نخ

ماندگاری لیفت صورت و غبغب با نخ

تغییرات اولیه در کلیه لیفت ها مشاهده می شود ولی پایداری بعدی آنها در انواع لیفت صورت با نخ با توجه به جنس نخ ها و تعدادشان و همچنین تعداد دفعات ترمیم متفاوت است.

امروزه معمولا از نخ های جذبی استفاده میشود که همانطور که در بالا اشاره شد با توجه به ساختار خاصی که دارند جذب می شوند و کلاژنسازی را افزایش میدهند. کلاژن ها از پروتئین های پوست هستند و باعث قوام و سفتی پوست میشوند که بر اثر افزایش سن و یاعوامل دیگر از بین میروند و روند تولید آنها کند میشود.

از آنجایی که کلاژن ها دائما در حال تخریب هستند برای دائم شدن اثرات لیفت صورت و غبغب با نخ، باید جلسات ترمیم را تکرار کرد که در هر جلسه بیست درصد از تغییرات آن ماندگار می شوند به همین دلیل برای رسیدن به یک نتیجه ماندگار و مطلوب، به سه تا شش جلسه ترمیم نیاز است که معمولا با توجه به میزان افتادگی و نیاز شما، ابتدا فواصل سه ماهه سپس به شش ماه و یک سال نیاز دارد.

البته بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که بسیاری از افراد افتادگی صورتشان حاصل از تحلیل رفتگی بافت آن است که در این صورت بهترین نتیجه زمانی حاصل میشود که فرد از تکنیک ژل لیفتینگ در کنار لیفت صورت و غبغب با نخ استفاده کند، در واقع ژل باعث جبران حجم از دست رفته میشود، همچنین کلاژنسازی را افزایش میدهد و در سفتی و فرمدهی صورت تاثیر بسزایی دارد .

لیفت صورت وغبغب با نخ بصورت لیفت اولیه و ثانویه

پس از جایگذاری نخ ها آثار لیفت طی دو مرحله آشکار می شوند. مرحله اول، لیفت اولیه است که کشش پوست صورت، بینی یا هر ناحیه ای که نخ کارگذاری شده است بصورت مکانیکال بوده و توسط خارهای نخ انجام میشود که در این مرحله تغییرات پس از انجام لیفت صورت، کاملا مشهود است.

لیفت ثانویه که از حدود سه ما پس از انجام لیفت شروع و تا جذب کامل نخ ها ادامه دارد. در این دوره، سلول ها تحریک به تولید کلاژن شده و این امر موجب سفتی پوست و ماندگاری بالا میشود.

عوامل بسیاری در بهبود روند کلاژنسازی پوست تاثیر دارد مثل استفاده از نخ های pdo  یا انواع لیزرها مثل آیکون که علاوه بر سفت کردن پوست باعث از بین رفتن چروک های سطحی و بسته شدن روزنه های باز پوست میشود که به صلاحدید پزشک جهت زیبایی بیشتر شما انتخاب میشود.

ان

انواع نخ در لیفت صورت و غبغب با نخ 

ساختار نخ، با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است. جنس نخ ها امروزه پلی‌ دی اکسینان است که در تحریک سلول برای ساخت کلاژن و الاستین موثر است و پس از پایان این فرآیند جذب میشود.این نخ ها علاوه بر درمان علائم پیری پوست با تحریک کلاژنسازی، به سفت شدن و جوانسازی آن کمک میکند.

نخ های ظریفی هستند که خاصیت لیفت ثانویه داشته و برای کلاژن سازی و سفت شدن پوست مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین یکی از مزایای آن رفع چروک های سطحی پوست است. این نخ ها در نواحی مختلف مانند خطوط زیر چشم، خط خنده، گردن، خطوط اخم و پیشانی و همچنین برای سفت کردن پوست سینه، بازو و باسن استفاده کرد.

نخ های کاگ معمولا از جنس پلی دی اکسینان ((pdo و یا پلی کاپرولاکتون(pcl)  هستند که در میزان کشش و دوام با یکدیگر متفاوت هستند.

این نخ ها دارای خارهای ریزی هستند که باعث کشش، سفت و محکم شدن پوست می شود و بدلیل سازگاری با بافت بدن، جذب پوست شده و کلاژنسازی را افزایش میدهند.

این نوع نخ ها کشش بسیار خوبی برای بالا کشیدن پوست در روش لیفت با نخ دارند.

که از این نخ برای لیفت صورت، بینی، کنار چشم، گردن و غبغب نیز استفاده میشود. همچنین در موارد برای نواحی مانند سینه، بازو، باسن و شکم نیز کاربرد دارد که با توجه به شرایط فرد و صلاح دید پزشک انجام میشود.

جنس این نخ پلی ال لاکتیک اسید و ساخت کشور آمریکا است و مانند نخ کاگ در لیفت با نخ استفاده می شود. تفاوت این نخ با نخ کاگ در شکل آن ها است که به جای خار، دارای کورن(مخروط) بوده و شبیه به دانه های تسبیح است؛ تفاوت دیگر در دوام بیشتر نخ سیلوئت است و حدود دوسال طول میکشد که پس از لیفت، جذب شود.

از این نخ در لیفت صورت، بینی، ابرو، کنارچشم، گردن و غبغب نیز استفاده میشود که تکنیک آن کامل به صورت انحصاری توسط جناب آقای دکتر حاتمی انجام می شود.

مش که با نام نخ کلاژن ساز نیز شناخته میشود در واقع با از هم تنیده شدن ۸ رشته نخ به شکل توری ساخته شده است، از این نخ در نواحی که خطوط عمیق دارند مانند خط خنده یا خطوط پیشانی و بنا بدلایلی نمی توانند از فیلر(ژل) استفاده کنند استفاده میشود.

اولین بار نخ آپتوس توسط جراح زیبایی مشهور، دکتر مارلن سولامانیدزه جهت رفع چین و چروک ها و افتادگی پوست به جهانیان معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت. این نخ‌ ها ساخت کشور آلمان و اولین نخ‌ های خارداری بودند که به جهت لیفت مورد استفاده قرار گرفتند و باعث انقلابی در صنعت زیبایی و جوانسازی شدند.

نخ های آپتوس در طی سالها دچار تغییراتی شدند و به لحاظ ماندگاری و ایجاد کشش پیشرفت کرده اند.

انتخاب نخ مناسب را باید به پزشک واگذار کرد تا با توجه میزان افتادگی و نیاز زیباجو بهترین نخ را جهت دستیابی به نتیجه دلخواه استفاده کند.

هزینه لیفت صورت و غبغب با نخ

هزینه فرمدهی و لیفت صورت و غبغب با نخ بسیار کمتر از روش های جراحی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که هزینه دقیق آن در جلسه مشاوره پس از تشخیص نیاز و خواسته زیباجو تعیین می شود.

عوامل موثر بر قیمت لیفت صورت با نخ:

برند و نوع نخ: نخ هایی که که در این روش استفاده می شوند انواع مختلفی دارند و مدت زمان ماندگاری و میزان قابلیت آن ها در لیفت کردن متفاوت است همچنین برند و کشور سازنده این نخ ها در قیمت آن تاثیر گذار است.

تعداد نخ و مقدار ژل: با توجه به وسعت و میزان افتادگی نواحی مورد نظر، نوع و تعداد نخ های مورد استفاده متفاوت است همچنین ممکن است از تزریق ژل لیفتینگ و یا سایر روش ها نیز استفاده شود که هزینه تغییر میکند.

ترکیب لیفت با نخ و سایر روش ها

پس از جلسه ی مشاوره حضوری ممکن است با توجه به نیازهای زیباجو، انجام یک چند روش دیگر در کنار لیفت صورت و غبغب با نخ جهت دستیابی به نتیجه ی مطلوب تر پیشنهاد شود.

تلفیق ژل لیفتینگ و لیفت صورت و غبغب با نخ، تکنیکی بسیار فوق العاده است؛ ژل لیفتینگ باعث اصلاح و جبران بافت تحلیل رفته صورت و اصلاح برخی نواقص ناحیه مورد نظر می شود؛ ترکیب این دو روش، ماندگاری بالا و نتایج بسیار چشمگیری دارد.

اندولیفت از دیگر روش هایی است که اگر صورت پر و گردی داشته باشید و یا پس از تزریق چربی صورت سنگین و بدشکل شده است، جهت کاهش حجم چربی، قبل از لیفت صورت و غبغب با نخ توصیه میشود. همچنین اگر پس از عمل جراحی ، دچار عوارضی چون غیر قرینگی، فیبروپلاست و… شدید و از نتیجه آن راضی نیستید، لیفت صورت و غبغب با نخ موثر خواهد بود.

توضیحات دکتر حاتمی درباره ی تفاوت روش لیفت غبغب با نخ و اندولیفت

مراقبت های قبل از لیفت صورت و غبغب با نخ

مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین و وارفارین، لووتیروکسین، دیکلوفناک، ویتامین E، امگا ۳ و همچنین مصرف دمنوش های گیاهی( زنجبیل، دارچین، چای سبز و قهوه).

مراقبت های بعد از لیفت صورت و غبغب با نخ 

البته شستشوی سر و صورت با آب ساده بلامانع است اما تا  یک هفته، قبل از استحمام محل ورود نخ ها را با پماد تترا سایکلین چرب کنید تا مواد شوینده از محل ورودی نخ ها به داخل وارد نشوند.

مقدار آن در افراد مختلف متفاوت است که ممکن است از بین رفتن آن حدود 4 تا 5 هفته به طول انجامد برای تسریع روند بهبودی میتوان این نکات را رعایت کرد:

جوانسازی صورت با لیفت با نخ

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان