ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

خانه / تازه های سلامت / ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست


در این مقاله قصد داریم تا در مورد ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست صحبت کنیم. احتمالا تا به حال کلمه روشن شدن پوست و یا راه های روشن شدن پوست رو زیاد شنیدین. یکی از کلماتی که شرکت های آرایشی و بهداشتی زیاد استفاده میکنن، همینه.

ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست


خوب همونطور که گفتیم مواد گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان هستن. یک خصوصیت خیلی خوب دیگه که توی مواد گیاهی دیده میشه وجود ویتامین سی در این مواده. همونطور که حتما خیلی هاتون میدونین ویتامین سی باعث تحرک آنزیم های کلاژن سازی پوست میشه.از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست به عنوان ماسک فوری برای شادابی صورت نام میبرن.

یعنی با وجود ویتامین سی کلاژن سازی خیلی سریع صورت میگیره. مواد آنتی اکسیدان داخل این ماسک باعث از بین رفتن اکسیدان ها و رادیکال ها میشه، با از بین رفتن رادیکال ها میشه سلول میتونه عملکرد قبلی خودش رو پیدا کنه و شروع به تقسیم سلولی بکنه.

تقسیم سلولی باعث جایگزین شدن سلول های مرده با سلول های جدید میشه. خوب طبیعتا سلول های جدید جوان تر و تازه تر از سلول های قدیمی بوده و باعث میشن پوست شفاف تر و زیبا تر به نظر برسه.

استفاده از از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست روش جدید نبوده از سال های خیلی دور مورد استفاده قرار میگرفته، شاید یکی از علت های اصلیش این بوده که گیاه آلوورا دارای یک مایع زلال و ژله ماننده که استفاده از این گیاه به عنوان ماسک رو برای ما راحت تر کرده.

مطالب مرتبط: طب سنتی و پاکسازی پوست

خواص خوراکی و ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده است که دارای خواص بی شماری برای سلامتی و زیبایی پوست است. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که می توانند به روشن شدن پوست کمک کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا می توانند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کنند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند و باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی شوند.

ویتامین های موجود در آلوئه ورا می توانند به بهبود سلامت پوست کمک کنند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به کاهش التهاب و تولید کلاژن کمک کند. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید کمک کند.

مواد معدنی موجود در آلوئه ورا می توانند به حفظ رطوبت پوست کمک کنند. رطوبت کافی برای داشتن پوستی سالم ضروری است.

برای بهره مندی از خواص خوراکی آلوئه ورا برای روشن شدن پوست، می توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. همچنین می توانید از آب آلوئه ورا نیز استفاده کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر آلوئه ورا بر روی پوست بهتر است آن را به صورت ماسک مصرف کنید، در ادامه توضیحاتی کاربردی درباره ی روشن شدن پوست با ماسک آلوئه ورا میدهیم.


خواص ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست


آلوئه ورا که به عنوان یک گیاه دارای خواص خیلی زیادی که هم میشه به صورت خوراکی اون رو استفاده کرد و هم موضعی.

حالا چرا میگیم به عنوان گیاه؟ چون گیاه چه به صورت موضعی استفاده بشن و چه خوردنی میتونن در از بین بردن نواقص بدن خیلی اثرگذار باشن در اینجا به بررسی خواص این گیاه هم به صورت خوراکی و هم موضعی میپردازیم.

بیشتر بدانید: کرم برای زیبایی پوست

خواص خوراکی


البته خیلی ها که گیاه آلوورا رو خوردن میدونن که این گیاه خیلی تلخه و یک مقدار خوردنش راحت نیس. اما خوبی ذائقه ما آدما اینه که به همه طعم ها خیلی زود عادت میکنیم. و برای خوردن گیاه آلوورا هم میتونیم با خوردن پیوسته به طعمش عادت کنیم.

گیاه آلوئه ورا به عنوان یک گیاه میتونه اثرات خوبی توی بدن ما بزاره، که شاید یکی از اثرات خوبش پاکسازی بدن باشه. پاکسازی بدن خیلی سریع روی پوست هم اثر میگذاره و باعث پاکسازی و شفاف شدن پوست هم میشه.


خواص موضعی ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

خواص موضعی ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست


همونطور که گفتیم گیاه آلوئه ورا دارای یک مایع ژله ماننده که بعد از برش دادن گیاه میتونیم خیلی راحت ازش استفاده کنیم. معمولا این مایع ژله ای رو روی پوست ماساژ میدن تا خواص اون تا حد ممکن جذب پوست بشه.

آلوئه ورا به خاطر خواص آبرسانی که داره خیلی مورد توجه و همین خواص آبرسانیش باعث میشه پوست علاوه بر اینکه تقویت و روشن میشه، رطوبت و نرمی خودش رو هو بدست بیاره.


طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای مو

بعد از تهیه ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست باید به دنبال ماسک برای مو ها باشیم جنس موها از پروتئین بوده و به طور کلی موها برای رشد نیاز به امکاناتی دارن که سرعت پروتئین سازی رو داخل فولیکول های اون ها افزایش بده. یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای ساخت پروتئین های مو، آنزیم های پروتئین سازی هستن.

به این آنزیم ها پروتئولیتیک میگن که باعث ساخت پروتئین در موها میشن. جالبه که ژل آلوورا هم دارای این آنزیم هاست و قرار داده این ژل در پوست سر باعث افزایش پروتئین سازی در موها میشه.

البته یکی دیگه از خواص ژله آلوئه ورا برای مو داشتن ویتامین سی هستش که این ویتامین هم باعث افزایش پروتئین سازی میشه که هر دو تای اینها نقش مهمی در رشد و سلامت موها دارن. اما شاید سوال اصلی این باشه که ماسک موی آلوورا رو چطوری تهیه کنیم؟


برای تهیه اون، در ابتدا باید ژل های آلوئه ورا رو از داخل گیاه آن بیرون بیارین و بعد اونها رو داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا یک دست بشن. فقط باید توجه کنین که دمای مخلوط کن نباید زیاد بالا بره که باعث داغ شدن ژله ها بشه.

بعد ژله های میکس شده رو داخل یک کاسه بریزین و اون ها رو با روغن کرچک و شنبلیله مخلوط کنین. بعد از این کار میتونین این مخلوط رو روس سرتون و پوست سر کامل ماساژ بدین تا جذب پوست سرتون بشه.

سپس با کلاه دوش اون ها موهاتون رو بپوشونین و چند ساعتی صبر کنین و بعد از چند ساعت میتونین موهاتون رو بشورین.

ماسک آلوئه ورا برای جوش


استفاده از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست همچنین باعث میشه جوش های صورت هم تا حد زیادی از بین برن.

چون در خیلی از موارد وجود جوش ها نشان دهنده اینه که پوستمون نیاز به پاکسازی داره و وقتی با استفاده از ماسک های آلوورا سلول های پوستیمون پاکسازی و سالم میشن، خودشون میتونن نواقصی مثل جوش ها رو راحت از بین ببرن.

البته استفاده از ماسک آلوئه ورا برای جوش ها شاید به سرعت جواب نده، چون جوش ها مواد زائد و یا انباشته شده هستن و از بین رفتنشون و یا دفع شدنشون بیشتر زمان میبره.


ماسک آلوئه ورا و گلاب برای پوست

همه ی عرقیات گیاهی در حقیقت به عنوان عصاره گیاهان به حساب میان. گلاب هم از این قضیه مستثنا نیست و به عنوان یک عصاره ی گیاهی هم در صورت استفاده خوراکی و هو استفاده ی موضعی دارای خواص خیلی زیادیه.

پیشنهاد مطالعه:مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو  

ماسک آلوورا و گلاب برای پوست

وقتی همراه با آلوورا استفاده بشه که دیگه میتونه خواص آلوئه ورا رو توی تقویت پوست و مو دو برابر بکنه . استفاده از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست اگر همراه با گلاب باشه که میتونه پاکسازی و روشن شدن پوست رو سریع تر انجام بده.


آلوئه ورا چه مدت باید روی پوست بماند


استفاده از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست معمولا به صورت ترکیب با مواد دیگست.برای همین اینکه مواد ترکیب شدتون و همچنین پوستتون چی باشه در مدت زمانی که این ماسک باید روی پوستتون باشه تاثیر داره. برای همین موضوع ما یکی به یک زمان ها رو اینجا میگیم.


ترکیب آلوئه ورا با لیمو: برای این ترکیب حداکثر زمان باید 15 دقیقه باشه.
ترکیب آلوئه ورا با گلاب: این ترکیب به خاطر اثرگذاری که داره معمولا توصیه میشه دو بار در هفته و هر بار به مدت 20 دقیقه روی پوست باشه.

ژل آلوئه ورا برای پوست چرب: برای پوست های چرب معمولا استفاده 2 و یا 3 بار در هفته اشکالی نداره و میتونه به تنظیم چربی پوست کمک کنه.


ترکیب آلوئه ورا با ماست خیار: این ترکیب هم معمولا یکبار در هفته مورد استفاده قرار میگیره و هر بار 15 دقیقه باید روی پوست باشه.


ژل آلوئه ورا برای پوست خشک: معمولا برای پوست های خشک مدت زمان کمتری نیاز است و افرادی که دارای پوست خشک هستند باید سعی کنند این ماسک را بیش از 2 بار در هفته استفاده نکنند.


ماسک آلوئه ورا برای پوست

ماسک آلوورا برای پوست

به دلیل خواص خیلی زیاد این گیاه نمیشه گفت ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست هستش و در همه جنبه های زیبای سازی پوست تاثیر داره. کلا فرایند پاکسازی که باعث از بین رفتن نواقص پوستی میشه که این کار هم باعث روشن شدن پوست و هم از بین رفتن جوش ها و لکه ای بی مورد اون میشه.


ماسک آلوئه ورا برای جوش و لک

علت ایجاد جوش و لک در صورت چیه؟ یکی از مهم ترین دلیلش همونطور که قبلا هم در موردش صحبت کردیم، نبود عملکرد درست در سلول هاست که نمیتونن مواد زائدشون رو دفع کنن.

تجمع مواد زائد و رسوب کردنش داخل سلول باعث میشه کم کم سلولها برن به سمت پیری و مردن. وقتی مرگ سلولی زیاد میشه. سلول های مرده به صورت چرک و یا همون جوش های سر سیاه درمیان که ظاهر خیلی بدی به پوست صورت میدن.

خواص آنتی اکسیدانی ژل آلوئه ورا باعث میشه که روند دفع و خارج شدن مواد زائد به سرعت صورت بگیره و تا حد ممکن سلول به سمت پیری نره و اگر هم مرگ سلولی اتفاق افتاد، بقایای سلولی سریع جمع و دفع بشه تا ایجاد جوش های سر سیاه و یا لکه نکنه.

روش های کلینیکی برای سفید کردن پوست 

میکرودرم 

میکرودرم با انجام لایه برداری باعث از بین بردن لایه های مرده و پاکسازی عمیق پوست می شود که این امر منجر به روشن و شفاف شدن پوست می شود. میکرودرم آبریژن می تواند به از بین بردن جوش های سر سیاه کمک کند. جوش های سر سیاه زمانی ایجاد می شوند که منافذ پوست با چربی، سلول های مرده پوست و سایر آلودگی ها مسدود می شوند.

میکرودرم آبریژن می تواند با از بین بردن سلول های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ پوست، به باز شدن منافذ پوست و تخلیه جوش های سر سیاه کمک کند.

مدلایت

روشن کردن پوست با روش مدلایت یک روش کم خطر است که برای درمان لکه های پوستی، تیرگی پوست و سایر مشکلات پوستی استفاده می شود. این روش با استفاده از انرژی نوری برای از بین بردن سلول های مرده پوست و تحریک تولید کلاژن جدید عمل می کند. این لیزر همچنین برای مواردی چون

فرکشنال 

فرکشنال می تواند به روشن شدن پوست به روش های زیر کمک کند:

نتایج فرکشنال در روشن شدن پوست معمولاً طی چند هفته قابل مشاهده است.

مزوتراپی

روش مزوتراپی با کاهش تولید ملانین پوستی به روشن شدن پوست شما کمک می کند. ملانین نوعی رنگدانه‌ در پوست است که عامل رنگ پوست می باشد. تولید بیش از حد ملانین می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود. مزوتراپی می‌تواند با کاهش تولید ملانین، به کاهش ظاهر لکه‌های پوستی و در نتیجه روشن شدن پوست شما کمک کند.

همچنین روش مزوتراپی سبب تحریک تولید کلاژن در پوست می شود که بهبود کیفیت پوست شما کمک می کند برای آشنایی با کامل با روش مزوجوانساز و روشن کننده پوست اینجا کلیک کنید.


خلاصه نکات مقاله


استفاده از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست یکی از روش های درمانی و زیباییه که از خیلی وقت پیش مورد استفاده قرار میگرفته و امروزه هم به خاطر خواص خیلی زیادی که آلوئه ورا برای سلامتی بدن و پوست داره مورد توجه قرار گرفته.

خواص آلوورا بیشتر به خاطر مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین سی هستش که علاوه بر اینکه باعث پاکسازی صورت میشه، همچنین کلاژن سازی رو هم در پوست تحریک میکنه. آلوئه ورا برای پوست سر هم خیلی مفیده و به خاطر داشتن آنزیم های پروتئولیتیک باعث پروتئین سازی در پوست میشه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 34 میانگین: 3.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان