ماسک جوانسازی زردچوبه

ماسک جوانسازی زردچوبه

خانه / تازه های سلامت / ماسک جوانسازی زردچوبه

زردچوبه یکی از محبوب ترین ادویه های هندی هست. که در ایران هم از ادویه های پر مصرف شناخته  میشه. اما این ادویه علاوه بر خواص خوراکی که داره، برای زیبایی پوست هم بسیار موثر و بی نظیره. این ادویه با قدمتی بیش از هزارسال مشهد معجزه ای برای زیبایی پوست شناخته بشه. استفاده از ماسک جوانسازی زردچوبه برای جلوگیری از پیری پوست و از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار مفیده. در ادامه قصد داریم شما رو با فواید بی نظیر استفاده از ماسک جوانسازی زردچوبه بیشتر آشنا کنیم.

ماسک زردچوبه برای سفیدی پوست

امروزه عوامل محیطی و شیمیایی بسیاری در زندگی افراد وجود داره. که موجب تیرگی پوست میشه. از جمله این عوامل میشه به آلودگی هوا، استرس و خستگی، استراحت با آرایش، رژیم غذایی نا سالم و… اشاره کرد. از این رو بسیاری از افراد به خصوص خانم ها به دنبال روشی طبیعی برای سفید کردن پوست خود هستند. استفاده از ماسک جوانسازی زردچوبه، مشهد گزینه مناسبی برای کمک به سفیدی پوست باشه که جزو بهترین های ماسک جوانسازی پوست میباشد.

ترکیب بسیار قوی با نام کورکومین در زردچوبه وجود داره. که موجب میشه، تولید ملانین کاهش پیدا کنه. در نتیجه موجب روشن تر شدن و سفیدی پوست میشه. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی این ادویه موجب میشه تا استفاده از ماسک جوانسازی زردچوبه، موجب جلوگیری از تیره شدن پوست بشه.

ماسک زردچوبه رو میشه در انواع مختلفی استفاده کرد. اما نکته ای که باید قبل از استفاده از انواع ماسک ها به اون توجه کرد، اینه که قبل از استفاده از ماسک حتما اون رو روی پوست دست خود امتحان کنید. تا در صورت وجود حساسیت متوجه اون شوید. از انواع ماسک جوانسازی زردچوبه برای سفیدی پوست، میشه به انواع ماسک های زیر اشاره کرد و از این ماسک ها برای جوانسازی سریع نیز استفاده میکنند.

ماسک جوانسازی زردچوبه:

ماسک جوانسازی زردچوبه:

استفاده از ماسک زردچوبه به تنهایی و یا با مقداری گلیسیرین و گلاب مشهد به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل کند. این ترکیب مشهد به طور عمیق به لایه های زیرین پوست نفوذ کنه. و با پاک سازی کردن پوست به روشن تر شدن و سفیدی پوست کمک کند. اما اگر از این ماسک مقداری بیش از حد مصرف تهیه کرده اید. برای جلوگیری از خرابی و از بین رفتن خاصیت آن، ماسک رو در جای خنک نگهداری کنید.

ماسک زردچوبه و لیمو ترش:

از انواع ماسک جوانسازی زردچوبه میشه به این ماسک اشاره کرد. زردچوبه مشهد به لایه های پوست نفوذ کنه و ملانین ها رو از بین ببره. از طرفی لیمو ترش با کاهش جذب چربی پوست از تیرگی اون جلوگیری میکنه. از همین رو ترکیب این دو ماده مشهد به سفید شدن پوست صورت کمک شایانی کند. کافیه هفته ای 3، 4 نوبت 15 دقیقه ای از این ماسک استفاده کنید.

ماسک جوانسازی زردچوبه و عسل:

یکی از بهترین ماسک جوانسازی زردچوبه این ترکیب هست. خاصیت ضد التهابی عسل در کنار کورکومین موجود در زردچوبه، مشهد ترکیب بی نظیری رو بسازد. که از تیرگی پوست جلوگیری کرده و موجب روشن تر شدن پوست میشه. استفاده روزانه از این ماسک مشهد شما رو در عرض یکماه به نتیجه دلخواهتان برسونه.

ماسک زردچوبه و عسل و آبلیمو:

همانطور که میدونید زردچوبه حاوی مقادیر قابل توجهی از کورکومینه. همچنین آبلیموی طبیعی دارای ویتامین c هست، که موجب از بین بردن سلول های مرده پوست میشه. عسل هم دارای خاصیت ضد التهابی و شفاف کنندگی پوسته. از همین رو ترکیب این سه، مشهد از انواع برتر ماسک جوانسازی زردچوبه به حساب بیاید.

برای تهیه این ماسک کافیه مقداری از زردچوبه، عسل و آبلیموی طبیعی رو به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. سپس اون رو یک ربع روی پوست خود قرار بدید. در نهایت با آب اون رو بشویید. استفاده از این ماسک به صورت هفتگی مشهد در سفید کردن پوست شما موثر واقع بشه و جزو روش های جوانسازی پوست با داروی گیاهی نیز به شمار می آید.

ماسک زردچوبه و ماست(یا شیر):

ماسک زردچوبه و ماست(یا شیر):

آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه اون رو به طور طبیعی شفاف کننده پوست میسازه.از طرفی اسید لاکتیک موجود در شیر و یا ماست موجب میشه، تا پوست عمیقا پاکسازی بشه. ترکیب ماست و یا شیر با زردچوبه موجب به وجود آمدن ماسکی میشه. که مشهد سلول های مرده پوست رو از بین ببره.

برای استفاده از این ماسک جوانسازی زردچوبه، کافیه اون رو 15 دقیقه روی پوست قرار بدید. پس از یک ربع هم اون رو با آب گرم از روی پوست پاک کنید. استفاده 3 تا 4 بار از این ماسک در هفته، مشهد به سفیدی و روشن تر شدن پوست شما بسیار کمک کند.

نکته: هیچ ماسکی رو بیش از 20 دقیقه روی پوست خود قرار نبدید. زیرا ممکنه باعث ایجاد حساسیت های پوستی بشه.

ماسک زردچوبه برای جوش

زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هست. از همین رو مشهد ماده موثری برای مبازره با رادیکال های آزاد شناخته بشه. به همین دلیل مشهد در از بین بردن جوش های و آکنه های پوستی بسیار موثر واقع بشه. ترکیب زردچوبه، عسل، روغن نارگیل و ماست مشهد معجزه ای بی نظیر، برای از بین بردن جوش، جای جوش، کک و مک و آکنه های پوستی محسوب بشه.

ماسک جوانسازی زردچوبه ، دارای ترکیبی از خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه، خاصیت آنتی باکتریایی روغن نارگیل، خاصیت از بین بردن سلول های مرده و حفظ PH پوست توسط ماست و خاصیت ضد التهابی عسله. که استفاده از اون در کوتاه مدت و به طور مرتب، مشهد شما رو صاحب پوستی شفاف و بدون هیچگونه جوش و جای جوش کنه.

ماسک جوانسازی زردچوبه برای دور چشم

از مهمترین عواملی که موجب سیاهی دور چشم میبشه. میشه به کمبود خواب، بالا رفتن سن، استفاده بیش از حد از کامپیوتر و گوشی موبایل، استرس، کم خونی و… اشاره کرد. به همین منظور از دیگر خواص ماسک جوانسازی زردچوبه، میشه به از بین بردن اسکار و سیاهی دور چشم اشاره کرد.

یکی از مشکلاتی که افراد با بالا رفتن سن، از اون گله می کنند، سیاهی دور چشمشانه. استفاده از این ماسک جوانسازی زردچوبه، میتونه با خاصیت ضد پیری این مشکل رو برطرف کند. به منظور تهیه ماسک جوانسازی زردچوبه، کافیه مراحل زیر رو طی کنید.

در ابتدا مقداری زردچوبه، آبلیمو ترش طبیعی، مقداری آب گوجه و کمی آرد ترکیب کنید. سپس خمیر به دست آمده رو اطراف چشم و روی سیاهی ها بمالید. اجازه بدید خمیر ده دقیقه روی پوست شما باقی بمونه. پس از گذشت 10 دقیقه، اون رو با آب ولرم بشویید.

پیشنهاد مطالعه: علل و درمان منافذ باز صورت

ماسک جوانسازی زردچوبه

یکی دیگر از ماسک جوانسازی زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم، ترکیب زردچوبه و آب آناناس هست. این ماسک رو روی سیاهی ها گذاشته و پس از 10 دقیقه با آب بشویید. استفاده از این ماسک میتونه با استفاده مرتب، سیاهی های دور چشم رو از بین ببره.

از انواع دیگر ماسک جوانسازی زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم، میتوان به ترکیب زردچوبه و قهوه اشاره کرد. کافئین موجود در قهوه با بهبود بخشیدن به گردش خون در نواحی دور چشم، در کنار خاصیت روشن کنندگی زردچوبه مشهد، موجب از بین رفتن سیاهی دور چشم بشه. برای تهیه این ماسک جوانسازی زردچوبه، کافیه که دو قاشق قهوه رو به همراه آب و 1 قاشق زردچوبه، مخلوط کنید.

سپس پدی از جنس پنبه رو به اون آغشته کنید و اون رو به مدت یک ساعت روی سیاهی ها قرار بدید. سپس اون رو با آب خوب شستشو بدید. هر شب قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید، تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

همچنین استفاده از ماسک جوانسازی زردچوبه و عسل هم مشهد موجب از بین رفتن سیاهی های دور چشم بشه. عسل دارای خاصیت آبرسانی به پوست هست. که در کنار کورکومین موجود در زردچوبه، مشهد به از بین رفتن تیرگی های دور چشم کمک کند.

ماسک نشاسته و زردچوبه

یکی از انواع ماسک جوانسازی زردچوبه، ترکیب زردچوبه، نشاسته ذرت و عسل هست. استفاده از این ماسک برای پوست های بی روح بسیار مناسب هست. استفاده مداوم از ماسک جوانسازی زردچوبه و نشاسته، مشهد نشاط و روشنی رو به پوست های بی روح برگرداند.

برای تهیه این ماسک جوانسازی زردچوبه باید در ابتدا به اندازه سر قاشق زردچوبه، چند قطره عسل و 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت رو با یکدیگر ترکیب کرد. با توجه به اینکه پوست خشک یا چربی دارید. میشهید از مقداری ماست(پوست چرب) و یا مقداری روغن نارگیل(پوست خشک) هم در اون استفاده کنید. در نهایت خمیری خامه ای شکل به وجود می آید.

این خمیر به دست آمده رو روی پوست صورت و گردن خود بمالید. و اجازه بدید خمیر یک ربع تا 20 دقیقه روی پوست شما استراحت کند. سپس با استفاده از دستمالی تمیز، مرطوب و نرم خمیر رو از روی پوست خود پاک کنید. استفاده از این ماسک به طور هفتگی مشهد شما رو پس از چندین بار استفاده به نتیجه دلخواهتان برسونه.

نکته: توجه داشته باشید که، بهتره ماسک جوانسازی زردچوبه رو به مقدار کم و برای حداکثر سه بار استفاده، آماده کنید. زیرا ماسک مانده شده ممکنه باعث به وجود آمدن لک روی پوست بشه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان