مراقبت های مخصوص پوست های حساس

مراقبت های مخصوص پوست های حساس

خانه / تازه های سلامت / مراقبت های مخصوص پوست های حساس
مراقبت پوست حساس
مراقبت پوست حساس

مراقبت پوست حساس: پوستی که به سرعت پوست پوست می شود و سریع تحریک می شود و حساسیت بالایی دارد, پوست حساس به شمار می آید این نوع حساسیت می تواند علت های  متعددی داشته باشد که یکی از این علت ها  استفاده بیش از اندازه از محصولات آرایشی و بهداشتی است چرا که بسیاری از این محصولات ترکیبات سالم و بدون از مواد شیمیائی ندارند و اغلب دارای  مواد شیمیایی قوی و خطرناک  می باشند.

پوستی که حساس و در آستانه  پوست پوست شدن است و سریع به این مواد حساسیت نشان می دهد، پوست حساس شمارده می شود. این نوع حساسیت می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد که یکی از این عوامل استفاده بیش از اندازه  از محصولات آرایشی و بهداشتی است زیرا بسیاری از این محصولات ترکیبات سالم و عاری از مواد شیمیائی ندارند و اغلب دارای مواد شیمیایی قوی و خطرناک هستند. پوست حساس در برابر بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از خود حساسیت نشان می‌دهد و سریع قرمز و ملتهب می‌شود و گاهی به خارش می افتد. همه افراد می‌توانند در بعضی از موارد و با استفاده از  تعدادی محصولات بهداشتی، حساسیت پوست خود را کنترل کنید. پوست‌های خیلی حساس حتی در برابر اشعه آفتاب نیز حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

این افراد معمولاً نمی‌توانند به خوبی آفتاب بگیرند و پوست آنها زیر نور خورشید قرمز و ملتهب می‌شود و سریع پوسته پوسته  می‌شود.

● نشانه های  پوست‌های حساس

نشانه های  بارز پوست‌های حساس التهاب، قرمز شدن مخصوصا روی گونه ها و پوسته پوسته  شدن پوست و حساسیت آن را در برابر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی دارای مواد شیمیایی قوی یا اشعه  خورشید و آلودگی هواست. استرس و نداشتن ارامش  نیز در وضعیت پوست‌های حساس تأثیر بسزایی دارد. افرادی که پوست‌های حساس  یا مستعد حساسیت دارند پیلینگ کردن نیز بسیار ازاد دهنده است زیرا پیلینگ باعث تحریک هر چه بیشتر این نوع از پوست‌ها می‌شود. صورت افرادی که پوست‌های حساس دارند سریعاً در برابر گرما و سرما از خود واکنش نشان می‌دهد و تحریک می‌شود. افرادی که پوست‌های حساس دارند بهتر است غذاهای ادویه‌دار و تند مصرف نکنند و از مصرف بیش از اندازه مواد دارای کافئین پرهیز کنند. هم‌چنین این افراد باید در مصرف  محصولات آرایشی و بهداشتی نهایت دقت را بکنند و از محصولات با کیفیت بالا استفاده کنند.

مراقبت از پوست‌های حساس کار چندان آسانی نیست. شست‌وشوی روزانه این نوع پوست‌ها باید با آب ولرم و لوسیون‌های مخصوص پوست‌های حساس باید انجام شود. به افرادی که پوست‌های حساس دارند توصیه می کنیم که هرگز با آب گرم پوست صورتشان را نشویند. استفاده از مرطوب‌کننده امری بسیار ضروری برای حفظ طراوت پوست‌های حساس شناخته می شود. البته تعداد زیادی از افراد نسبت به عطر و اسانس کرم‌های مرطوب‌کننده‌ هم حساسیت دارند و خود این مرطوب‌کننده‌ها هم باعث تحریک بیش تر پوستشان می‌شود. شست‌وشوی بیشتر  از دوبار در روز برای افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند ، امری اشتباه است چراکه باعث تحریک پوست می‌شود. استفاده از لوسیون‌های مخصوص پوست‌های حساس تأثیر مثبت و بهتری در حفظ سلامت پوست‌های حساس می تواند داشته باشد.

مراقبت پوست حساس
مراقبت پوست حساس
● از جمله مشکلات افرادی که دارای پوست‌ حساس هستند:افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند. قرمزی، التهاب و گاهی خارش در پوست‌های حساس بسیار آزاردهنده است. از طرفی دیگر هم حساس بودن پوست سبب می‌شود بسیاری از افراد نتوانند از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنند.افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند  بهتر است به برخی موارد  توجه کنند.در متن های اینده برخی راهکارهای بهبود و کنترل پوست حساس آموزش داده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان