پیشگیری از بیماری های قلبی با سبزی ها

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبزی ها

خانه / تازه های سلامت / پیشگیری از بیماری های قلبی با سبزی ها

پیشگیری از بیماری قلبی

یافته‌های محققان نشان می‌دهد، سبزی‌ها و میوه‌های غنی از لوتئین (آنها که رنگ سبز و زرد دارند) برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی موثرترند.
به گزارش بهداشت نیوز، پایگاه اطلاع رسانی care2 نوشت: لوتئین یک ترکیب شیمیایی با شکل ظاهری، بلورهای جامد نارنجی-قرمز و آنتی‌ اکسیدان موجود در برخی مواد غذایی مثل سبزیجات برگ‌دار و تیره رنگ است.
یافته های محققان دانشگاه لینکوپینگ سوئد نشان می دهد این سبزی ها نه تنها در کاهش بیماری های قلبی به طور خاص مفید هستند بلکه حتی در درمان بعضی بیماری ها بعد از تشخیص در بیمار کمک می کنند.
لوتئین یکی از ۷۰۰ نوع متفاوت از ترکیبات موسوم به کاروتنوئیدهاست که در طبیعت یافت می شوند. بعضی کارتنوئیدها داخل بدن ما به ویتامین آ تبدیل شده و به کارکرد بهتر سیستم ایمنی، بینایی و پوست کمک می کنند.

لوتئین مانند دیگر کارتنوئیدها آنتی اکسیدان است و به از بین بردن رادیکال های آزاد مخرب مرتبط با سالمندی، التهاب و بیماری کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه:فواید و مضرات ضد تعریق ها و دئودرانت ها

کاهش بیماری قلبی با مصرف سبزیجات

ارتباط بیماری های قلبی با التهاب

بیماری های قلبی از سال ها قبل با التهاب مرتبط بوده اند؛ بنابراین جای تعجبی ندارد غذاهایی با این ترکیب که خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند، بیشترین تاثیر را بر این بیماری ها داشته باشند. از آنجا که بیماری قلبی مهم ترین دلیل مرگ و میر در جهان است هر عاملی که بتواند میزان ابتلا به آن را کاهش دهد، بسیار مهم به شمار می آید. منابع غذایی غنی از لوتئین
لوتئین بیش از همه ابتدا در سبزی های سبزپر رنگ یا نارنجی؛ مانند اسفناج، آووکادو، جعفری، هویج، کلم بروکسل، کاهو، کلم برگ، نخود سبز و طالبی یافت می شود.

بعضی غلات مانند گندم و فریکه (گندم سبز برشته شده) نیز از منابع دیگر غنی این ماده هستند. اما خوردن غذاهای خوراکی غنی از لوتئین برای رسیدن به نتایج آن کافی نیست. لوتئین از جمله موادی است که برای جذب به چربی نیاز دارد و برای بهره مند شدن از جذب لوتئین باید آن را با روغن های سالم در رژیم غذایی گنجاند.
انتخاب آووکادو گزینه خوبی است؛ زیرا لوتئین و چربی را همزمان دارد و میزان جذب را افزایش می دهد. غیر از این میوه ها و سبزی های غنی از نظر لوتئین می توانند به طور خاص کاهش دید ناشی از سالمندی را نیز کاهش دهند.

در حالیکه داروهایی که فعلا برای بیماری های قلبی تجویز می شوند؛ مانند مهارکننده آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین عوارض جانبی فراوانی از جمله خستگی مفرط، سرفه، خارش پوست، قرمزی، بی حالی، درد قفسه سینه، نبض نامتوازن، ضعف و نفس تنگی را به ارمغان می آورند.

منبع: ایرنا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان