پیشگیری های لازم از به وجود آمدن جای جوش

پیشگیری های لازم از به وجود آمدن جای جوش

خانه / تازه های سلامت / پیشگیری های لازم از به وجود آمدن جای جوش

پیشگیری جای جوش

پیشگیری جای جوش: وقت آن شده تا فکری برای درمان سریع جای جوش هایی که در حال حاضر هستند بکنید. شما می توانید از روش های آسان طبیعی برای ازبین بردن جای جوش ها کمک بگیرید. در کل از بین بردن جای جوش ممکن است کمی دشوار باشد و این را باید در نظر داشته باشید هریک از این ماسک های طبیعی صورت را که برای بهبود جای جوش استفاده می کنید باید مداوم و زمان طولانی استفاده کنید. متاسفانه اصلا قرار نیست خیلی زود نتیجه بگیرید. صبور باشید و از این ماسک های طبیعی برای ازبین بردن جای جوش روی صورت کمک بگیرید.

مطالب مرتبط: درمان جوش صورت با دارو

۱ ) استفاده از آبلیمو برای درمان سریع جای جوش

هیچ کاری به اندازه استفاده از آبلیموی تازه و طبیعی برای درمان سریع جای جوش، آسان نیست. آبلیموی طبیعی دارای موادی است که باعث از بین رفتن التهاب و قرمزی جوش شده و خاصیت آنتی باکتریال دارد که در مقابل بوجود آمدن جوش مبارزه می کند. زمانیکه از آب لیمو استفاده می کنید در معرض آفتاب قرار نباشید چرا که ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

برای از بین رفتن سریع جای جوش به کمک آبلیمو فقط دو یا سه قاشق چایخوری و مقداری پنبه نیاز دارید. با استفاده از پنبه آبلیمو را روی پوست ماساژ دهید و بگذارید سی دقیقه بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید. بهتر است اینکار را قبل از خواب انجام دهید و به مدت دو الی سه هفته این کا را تکرار کنید. برای درمان دمل چرکی باید از راه مخصوص به خودش استفاده کنید.

آبلیمو برای پوست بسیار مفید است اما ممکن است سبب خارش یا سوزش روی پوست بشود. اگر چنین چیزی را احساس کردید ده دقیقه بعد از اعمال آن، پوست را با آب سرد شست و شو دهید.

۲ ) مخلوط جوش شیرین و آب

جوش شیرین نیز یکی از پر کاربردترین مواد طبیعی پر فایده برای پوست است. از جوش شیرین می توان برای روشن تر شدن پوست و همچنین از بین بردن جای جوش هم استفاده کرد. دو، سه قاشق چای خوری جوش شیرین را با دو قاشق چای خوری آب ترکیب کنید تا این محلول تبدیل به کرم بشود. کرم را روی لکه های پوست بزنید و به صورت دایره ای و آرام ماساژ دهید. بگذارید ۳ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب سرد شست و شو دهید. این کار سبب می شود پوست صاف و درخشان تر شود. هم چنین می توانید از کرم از بین بردن جای جوش استفاده کنید.

نکته : این ترکیب را بیشتر از چند دقیقه روی پوست نگذارید. حتما پوستتان را با آب سرد شست و شو دهید.

۳ ) ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ تاثیر بسیاری در ترمیم و التیام پوست دارد، سفیده تخم مرغ باعث کمرنگ تر شدن آثار لک و جوش روی پوست می شود و به مرور زمان آنها را محو می کند. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و آمینو اسید است که باعث بسته شدن حفره ها و منافذ باز روی پوست و روشن تر شدن پوست می شود.

درباره ویتامین ها بیشتر بدانید: نقش ویتامین E در حفاظت از پوست

یک کاسه کوچک بردارید و یک سفیده تخم مرغ را در آن بریزید و هم بزنید. همیشه می توانید مواد دیگری هم به این ترکیب اضافه کنید هرچند استفاده به تنهایی هم اثر بخش است. با انگشت سفیده تخم مرغ را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. روی نقاطی که لک دارد بیشتر تمرکز کنید. بگذارید چند دقیقه بماند تا خشک شود سپس با آب ولرم آن را شست و شو دهید. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

نکته : اگر پوست خشک دارید پس از شستن صورت با شوینده ها به پوست روغن زیتون بمالید.

۴ ) آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا حاوی ویتامین هایی است که می تواند به ترمیم پوست و کمرنگ شده جای زخم کمک بسیاریزکند. این ماده دارای خواص بسیار زیادی است که باعث روشن شدن پوست ، درخشان شدن و سالم تر شدن پوست هم می شود. می توانید ژل آلوئه ورا را از هر داروخانه ای خریداری کنید یا از آلوئه ورای طبیعی استفاده کنید که خواص بیشتری نیز دارد.

۵ ) روغن نارگیل

روغن نارگیل نوعی مرطوب کننده طبیعی برای پوست است که خواص درمانی نیز دارد. یک چهارم قاشق چایخوری روغن نارگیل را کف دست بریزید و بگذارید کمی بماند تا با دمای بدن شما یکسان شود سپس با انگشت روغن نارگیل را روی پوست ماساژ دهید. هیچ ضرورتی بر شستن صورت بعد از استفاده از روغن نارگیل وجود ندارد چرا که ویتامین های موجود در این روغن به مرور زمان جذب پوست می شود و به سلامت پوست کمک بسیاری می کند. اما اگر خواستید آن را از روی پوست پاک کنید، بگذارید سی دقیقه بماند سپس با شوینده صورت آن را بشوید.

۶ ) خیار ماده ای فوق آبرسان

خیار برای پوست بسیار پرکاربرد است. شما می توانید به سادگی از این میوه برای بهبود و سلامت پوستتان استفاده کنید. خیار نه تنها پوست را آبرسانی میکند بلکه ویتامین هایی از جمله منیزیم دارد که برای پوست خیلی مفید است.

خیار را تکه تکه کنید و روی پوست بخصوص قسمت هایی که لک دارد بگذارید. بگذارید حدود سی دقیقه بماند سپس خیارها را بردارید و پوست را شستوشو دهید. این کار را هر روز به مدت دو یا سه هفته انجام دهید.
سیب زمینی برای پوست

۷ ) سیب زمینی راهی برای درمان پوست

سیب زمینی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که برای سلامت پوست مفید می باشد و خاصیت درمانی اسکار ها رو دارند. یک سیب زمینی را حلقه حلقه کنید و این حلقه ها را روی پوست بگذارید. صبر کنید نیم ساعت بماند. سپس صورت را با آب گرم شست و شو دهید. شما همچنین می توانید حلقه های سیب زمینی را روی پوستتان ماساژ دهید.

عسل پوست

۸ ) عسل برای درمان جای جوش و لکه های روی پوست
عسل یکی از معروف ترین مواد طبیعی برای درمان جای جوش و کاهش جای لکه های روی پوست صورت و بدن است. بهتر است از عسل طبیعی و خالص به جای عسل های شرکتی استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشید عسل را از فروشگاههایی که فروشنده مواد طبیعی هستند خریداری کنید.

یک قاشق چای خوری عسل روی پوستتان اللخصوص قسمت هایی که جای جوش دارد بمالید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند سپس پوست را با آب سرد شست و شو دهید. این کار را حداقل دو بار در هفته بهتر است انجام دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

۹ ) زرد چوبه
زردچوبه هم از جمله موادی است که برای درمان جای جوش روی صورت مفید است. دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با دو قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید. محلول بدست آمده را روی صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب سرد بشویید. می توانید این محلول را حتی دوبار در روز استفاده کنید.

۱۰ ) اسکراب شکر برای ترمیم پوست و درمان جای جوش

شکر یک ماده لایه بردار مفید برای پوست است که می تواند به ترمیم پوست و درمان جای جوش هم کمک کند. سه قاشق چای خوری شکر را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و یک اسکراب برای پوست صورت خود بسازید. آن را روی ناحیه هایی از پوستتان که دارای التهاب و یا لکه های ناشی از جوش است ماساژ دهید و ب20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم و صابون شست و شو دهید. باید این اسکراب را ۴ بار در هفته استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان