کرم برای زیبایی پوست

کرم برای زیبایی پوست

خانه / تازه های سلامت / کرم برای زیبایی پوست


در این مقاله قصد داریم تا در مورد کرم برای زیبایی پوست صحبت کنیم. زیبایی پوست یکی از دغدغه های مهم افراد به ویژه خانواده هاست. احتمالا اخیرا مشاهده کردین که چه اندازه کلینیک های زیبایی پوست و مو زیاد شدن. اصلا جای تعجب هم نیس، زمانی که تقاضا خیلی زیاد باشه مسلما عرضه هم خیلی افزایش پیدا می کنه. اما شاید سوال اصلیتون این باشه که چرا اینقدر اخیرا تقاضا زیاد شده؟

کرم برای زیبایی پوست

کرم برای زیبایی پوست


در جواب این سوال باید بگم عوامل خیلی زیاد اثر داره که در اینجا ما در باره بعضیاشون صحبت می کنیم.


تغییر شرایط زندگی
این عامل معمولا در شهرهای بزرگ خیلی اثرگذاره. واقعیت اینه که زمانی پوست در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیره.البته برای رفع این مشکل درمان خانگی زیبایی صورت هم وجود داره که بسیار راحته.

سرعت پیری اون به خاطر افزایش مواد اکسیدانی و آلوده افزایش پیدا می کنه. زندگی در مناطق روستایی شاید از خیلی جنبه ها بد و بی امکانات باشه، ولی شاید مهم ترین مزیت که امروزه هم خیلی به چشم میاد، سالم بودن فضا و شرایط زندگیه.


تغییر سبک غذایی
خوب همه ما می دونیم که استفاده بیشتر افراد امروزه حتی در شهر های کوچک از مواد آماده و کنسرویه. امروزه خیلی افراد حوصله و وقت برای درست کردن موادی مثل رب و یا مربا رو ندارن و ترجیح میدن اینا رو از مغازه تهیه کنن.

وجود مواد نگهدارنده توی این مواد غذایی و افزایشش در بدن باعث شده پوست افراد زودتر به سمت پیری و بیمار شدن بره.


تغییر سبک زندگی


امروزه با تغییر سبک، افراد دوست دارن که بیشتر مورد توجه باشن. و یا کار کردن در محیط های خاص سبب می شود تا افراد به فکر افزایش جذابیت های ظاهری خود باشند.

و همین موضوع زمینه ساز مراجعات پیوسته افراد به مراکز زیبایی شده است .
امروز روش های زیبایی متعددی برای افزایش زیبایی و سلامت پوست ارائه شده است.

از عمل های جراحی بگیرید تا مصرف داروهای ترکیبی همه و همه ادعا می کنن که بهترین روش زیبایی، همین روشی است که آن ها معرفی می کنن.

در این مقاله ما قصد داریم یکی از رایج ترین و عمده ترین این روش ها رو معرفی بکنیم که هموت استفاده از کرم برای زیبایی پوست هستش. برای همین موارد زیر رو بررسی می کنیم .

برای مطالعه: عوارض ماینکوسیدیل

بهترین کرم زیبایی پوست صورت


استفاده از کرم برای زیبایی پوست شاید یکی از آسان ترین و در دسترس ترین روش ها برای افزایش زیبایی پوسته. اگر بخوایم واقع بینانه هم نگاه کنیم شاید کم عوارض ترینش هم باشه.

چون به قول متخصصین این حوزه روش تهاجمی نیست. به هر حال شما توی این روش چیزی رو وارد بدنتون نمی کنین که بخواین نگران عوارض حاد اون باشین. البته قضیه اینقدر ها هم ساده نیست .

به نظرم بهتر استفاده از کرم برای زیبایی پوست رو از جنبه ههای مختلف بررسی کنیم. سفت شدن پوست صورت طب سنتی هم


جنبه میزان اثرات کرم برای زیبایی پوست

جنبه میزان اثرات کرم

اگر بخوایم در مورد میزان تاثیرگذاری کرم ها صحبت کنیم بهتر در ابتدا بدونیم اصلا داخل این کرم ها چی وجود داره. تولید کرم ها به طور معمول در جهان یا توسط شرکت های داروسازیه و یا توسط شرکت های تخصصی تولید مواد آرایشی و بهداشتی.

معمولا هم هیچ شرکتی نمیاد و ترکیباتی رو که برای کرم ها استفاده می کنه کامل لو بده. علت همینه که بالاخره هر شرکتی سبک و ویژگی خودش رو برای تولید مواد آرایشی و بهداشتی داره.

اما با یه بررسی کلی توی شرکت های داروسازی و آرایشی می تونیم استنباط کنیم که مواد کلی تشکیل دهنده ممکنه این ها باشه.


به طور کلی مواد به کار رفته در کرم های زیبایی، حال چه کرم ضد آفتاب باشه و یا چه مرطوب کننده شامل همین موارد بالا است و ممکنه حالا تفاوت هایی در رنگ و یا میزان ویتامین ها و آنزیم ها داشته باشن.

ولی در کل این مواد در همشون مشترکه. این مواد همونطور که میبینین موادی نیستن شما ازشون توقع تاثیر گذاری خیلی زیاد و سریع داشته باشین.

در حقیقت یکسری مواد مرطوب کننده هستن که رطوبت سلول ها رو حفظ میکنن و یکسری ویتامین ها و آنزیم ها هستن که باعث تقویت پوست میشن.


جنبه میزان عوارض کرم برای زیبایی

این مواد هم می تونن دارای اثرگذاری خیلی خوبی باشن و هم میتونن دارای عوارض بدی باشن و اون چیزی که تعیین کننده است، کیفیت مواد استفاده شده است.

اگر ماده موثره های استفاده شده با کیفیت و و استاندارد باشن که کرم تهیه شده هم با کیفیت و خوبه ولی اگر مواد استفاده شده فیک و بی کیفیت باشن، نتیجه هم یک کرم بی کیفیت و آسیب رسانه.


حتما خیلی این جمله رو شنیدین که شرکت های مختلف برای تبلیغاتشون میگن کرم ما با فرمولاسیون جدیده و یا ما با فرمولاسیون جدید کار میکنیم. جالبه که بدونین میزان ماده موثره چه در داروها و چه در مواد آرایشی و بهداشتی میزان مشخصیه که به توسط استاندارد های غذا و دارو تعیین میشه و اصلا نمیشه داخلش دست برد.

پس در خرید کرم ها به این تبلیغات اشتباه توجه نکنین و بیشتر تمرکزتون رو روی کیفیت و اعتبار شرکت بگذارین. کرم های بی کیفیت علاوه بر این که نتیجه خوبی روی پوستتون نمیگذارن، همچنین با افزایش رسوب مواد زائد باعث میشن لکه های پوستیتون بیشتر بشه . در حقیقت یه جورایی شرایط رو بدتر میکنن.

بهترین کرم زیبایی صورت

بهترین کرم زیبایی صورت


معرفی کردن بهترین کرم شاید یک مقداری سخت باشه. خوب دلیلش همینه که پوست نیاز به رسیدگی های همه جانبه داره و نمیشه فقط یک نوع کرم با یک نوع قابلیت رو برای اون توصیه کرد.

اما استفاده از کرم هایی که تونسته باشن همه قابلیت های مورد نیاز پوست رو در خودشون جا داده باشن، حتما در اولویت هستن. البته این مطالب زمانی در اولویت شما باید قرار گرفته باشه که با کیفیت کرم هاتون مطمئن باشین.

پون قطعا کیفیت کرم ها از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار در انتخاب بهترین کرم برای زیبایی پوست هستش


کرم زیبایی صورت مردانه

از نظر فیزیولوژی که بافت صورت مردانه تفاوت چندانی با بافت صورت زنانه نداره. شاید میتونیم بگیم تفاوت عمده ی میان بافت صورت مردان با زنان در اینکه پوست صورت مردان، مقاومت بالاتری در مقابل عوامل آسیب زننده داره.

یکی از تفاوت های پوست صورت در مردان و زنان هم اینه که پوست صورت در مردان زیاد تحت تاثیر هورمون ها قرار نمیگیره و همین مورد باعث میشه آسیب های ناشی از شرایطی چون بارداری و یا شیردهی در آقایون وجود نداشته باشه.

برای همین منظور معمولا کرم هایی که برای مردان وجود داره بیشتر مرطوب کننده و یا تقویتیه و زیاد چیزی به عنوان لک بری و یا محافظتی برای آقایون نداریم.


بهترین کرم شاداب کننده پوست

کرم برای زیبایی پوست اگر دارای ویتامین ها و آنزیم های مورد نیاز پوست باشه میتونه تا حدود زیادی باعث شادابی و طراوت پوست بشه. بهترین کرم شاداب کننده پوست باید دارای ویتامین ها و مواد آنتی اکسیدانی باشه که بتونه سلول ها رو تقویت کنه تا سلول ها بتونن مواد زائدی که داخلشون هست رو از خودشون خارج کنن.

زمانی که سلولی بتونه مواد زائد رسوب کرده در داخلش رو کم کنه تمامی عملکرد هاش بهتر میشن و بهتر هم میتونه از خودش محافظت کنه در نتیجه به سمت پیری و مرگ سلولی نمیره.


بهترین کرم جوان کننده برای زیبایی پوست

بهترین کرم جوان کننده برای زیبایی پوست


کرم هایی که ادعا میکنن جوان کننده هستن در حقیقت دارای ترکیباتی هستن که باعث میشن سلول های پوستی عملکرد قبلیشون رو داشته باشن. این کرم ها معمولا دارای مواد آنتی اکسیدانین.

مواد آنتی اکسیدانی باعث از بین رفتن رادیکال ها و اکسیدان های داخل پوست میشن. زمانی پوست از مواد مزاحمی مثل اکسیدان ها و رادیکالها خلاص بشه میتونه عملکرد قبلی خودش رو از سر بگیره و به اصطلاح جوان تر میشه.

انواع کرم پوست


کرم برای زیبایی پوست انواع مختلفی دارن که در اینجا ما دربارشون صحبت میکنیم:
کرم های مرطوب کننده این کرم ها بیشتر دارای مواد مرطوب کننده ای هستن که باعث حفظ رطوبت پوست میشه.

حفظ رطوبت پوست خیلی مهمه و علتش هم اینه که پوستی که همواره شرایط خشکی رو داره تجربه میکنه، نمیتونه خودش رو اجیا بکنه و زمانی که یک نقصی براش اتفاق بیفته توان مقابله با اون نقص رو نداره و به سرعت آسیب میبینه.

همچنین شرایط خشکی در پوست باعث فعال شدن سیستم ایمنی و ایجاد التهاب در پوست میشه. به خاطر همین دلایله که استفاده از کرم های مرطوب کننده که آب و رطوبت پوست رو حفظ میکنن خیلی مهمه.

این کرم معمولا هم حالت مرطوب کنندگی دارن و هم حالت محافظ. ترکیبات محافظت کننده در این کرم ها باعث محافظ لایه های پوستی میشن که در برخورد مستقیم با نور خورشیدن.

همه ی امواج نور خورشید دارای پرتوهای آسیب رسان نیستن ولی قرار گرفتن مداوم در برابر این پرتو ها باعث میشن که سلول های پوستی مقاومتشون کم بشه و یا اگر خیلی حساس باشن، سلول ها زود برن به سمت پیری.


کرم های تقویت کننده


این کرم ها علاوه بر حالت مرطوب کنندگی خودشون دارای مواد و ویتامین های لازم برای تقویت قوام پوست هستن و معمولا عمده ی ویتامین های داخل این کرم ها شامل ویتامین های سی و ویتامین های محلول در چربیه.

ویتامین های گروه بی زیاد داخل این کرم ها وجود ندارن علتش همینه که ویتامین های گروه بی معمولا بیشترین عملکردشون داخل خونه نه روی بافت ها. وجود ویتامین ها باعث میشه این کرم ها بتونن بافت پوست رو تا حدودی از حالت پیری دور کنن و یه طراوتی به پوست بدن.

اما مشکل اصلی این کرم ها معمولا اینه که باید همیشه استفاده بشن و در حقیقت درمان های قطعی و موثر روی پوست نیستن.


کرم های ضد لک

کرم های ضد لک


این کرم ها معمولا دارای موادی هستن که میزان تولید رنگ رو در داخل سلول های بافت پوست تا حد زیادی کم میکنه. زمانی که رنگ دانهی کمتری تولید بشه لک های پوستی هم کم رنگ تر و در مواردی از بین میره.

البته مکانیسم عمل بعضی از کرم های ضد لک بر اساس فعالیت های آنتی اکسیدانیه و از طریق فعالیت های آنتی اکسیدانی تا حد زیادی باعث میشن که مواد زائد داخل سلول های پوستی از بین بره و پوست طراوت بیشتری پیدا کنه زمانی پوست با طراوت تر و سالم تر باشه هم صاف تر دیده میشه و هم توانایی اون در ازبین بردم نواقصی مثل لکه ها و آکنه ها بیشتر میشه.


بهترین کرم کلاژن ساز صورت


کلاژن سازی جزء فرایندهای بسیار اساسی برای حفظ قوام و فرم صورت است و مهم ترین مواد مورد نیاز برای کلاژن سازی پوست شامل پوست شامل: ویتامین سی و آنزیم های مورد نیاز برای کلاژن سازی است.

البته فراهم بودن شرایط سلولی هم یکی از عوامل مهم در کلاژن سازی هستش . بهترین کرم برای زیبایی پوست و کلاژن سازی پوست باید دارای انواع آنزیم ها و کوآنزیم های لازم برای فعالیت های آنتی اکسیدانی و کلاژن سازی پوست باشه.


بهترین کرم ویتامینه صورت


کرم ها دارای ترکیبات روغنی هستن. بای همین تنها میتونن ویتامین هایی رو به بهترین شکل داشته باشن که اون ویتامین ها هم محلول در چربی باشن. ویتامین های محلول در چربی هم بهتر میتونن در ساختار کرم ها قرار بگیرن و هم خیلی بهتر جذب پوست میشن.

کرم های ویتامینه هم چنین علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها باید خاصیت آبرسانی هم داشته باشن. چرا که نبودن خاصیت آبرسانی و تامین رطوبت پوست باعث میشه، حتی با وجود ویتامین ها، پوست نشاط و شادابی خودش رو نداشته باشه.

خلاصه نکات مقاله


خصوصیات کرم برای زیبایی پوست بسیار میتونه مختلف باشه. اما به طور کلی کرم های زیبایی پوست دارای خصویات تقویت کننده، محافظی و آب رسان هستند که این ویژگی ها به علت داشتن ویتامین ها و آنزیم های مختلف مورد نیاز پوسته.

در هنگام تهیه کرم البته توجه به نوع این کرم ها مهمه، اما مهم تر از اون توجه به کیفیت این کرم ها است. به خاطر اینکه این ویژگی اثر خیلی مهمی در بهبود شرایط پوستی داره.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان