آیا بوتاکس درد دارد؟

آیا بوتاکس درد دارد؟

خانه / تازه های سلامت / آیا بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس امروزه یکی از رایج‌ترین عمل‌های سرپایی برای زیبایی بیشتر و جوانی است. ترکیبی ساخته شده از سمی با نام بوتولینوم را بوتاکس می‌نامند. شاید با آوردن اسم سم هر فردی احساس خطر کند. اما این‌طور نیست و جای نگرانی از تزریق این سم وجود ندارد. بوتاکس اگر توسط پزشک تزریق شده و در دوزهای اندازه و کنترل شده باشد هیچ‌گونه خطری را برای فرد نخواهد داشت. امروزه برای داشتن ظاهری جوان‌تر و شاداب از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس در عمق خاصی از زیر پوست انجام می‌شود و با از کار انداختن حرکات عضله باعث رفع چین و چروک‌ها می‌گردد. از بین رفتن حرکات عضله با تزریق بوتاکس علاوه بر رفع شیارهای به وجود آمده باعث پیشگیری و جلوگیری از بروز چین و چروک‌های دیگر نیز می‌گردد.

زمانی که عصب فردی که تحت تزریق بوتاکس قرار گرفته، یک ماده شیمیایی آزاد می‌کند تا منجر شود آن عضلات خاص، یا شروع به سوخت و ساز کنند و آزاد شوند (شروع به فعالیت کنند)، نمی‌تواند. عملکرد کاهش می‌یابد، و زمانی که پیوندهای عضله کاهش می‌یابد، یا به طور کامل از بین می‌روند چین و چروک‌ها رفع می‌شوند. اما این چیزی استاتیک نیست، بدن فرد در طول زمان این گیرنده‌ها را احیاء کرده و تأثیر بوتاکس را از بین می‌برد. قطع سیگنال‌های ارتباطی توسط تزریق بوتاکس انجام می‌شود که نتیجه آن پوستی صاف و شاداب خواهد شد.

تزریق بوتاکس یک نوع درمان موقتی است که بعد از مدتی اثرات خود را از دست می‌دهد. بعد از تزریق بوتاکس بین 3 تا 10 اثر کامل آن مشخص می‌شود و نتیجه نمایان خواهد شد. میزان ماندگاری بوتاکس به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور کلی مدت زمان ماندگاری این درمان بین 4 تا 8 ماه می‌باشد. برند استفاده شده در بوتاکس ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری اثر این تزریق خواهد داشت. برخی از برندها دارای اثرات سطحی و کوتاه‌تر بوده و بعضی دیگر اثرات بیشتری دارند. نوع خوابیدن، میزان ورزش و حرکت دادن عضلات صورت هر فرد نیز باعث کوتاه یا طولانی شدن اثر بوتاکس خواهد داشت. در مدت زمان 4 تا هشت ماه بدن سعی در ساخت گیرنده‌های جدید برای عضلات خود است.

برند های مختلف بوتاکس

برندهای مختلف برای تزریق بوتاکس با نام‌های متعدد در بازار رقابت برای درمان موجود است. برای داشتن بهترین درمان با مؤثرترین نتیجه حتماً از برندهای استاندارد و تأیید شده باید استفاده کرد تا مشکلی برای بعد از تزریق به وجود نیاید.

اثرات و کاربردهای تزریق بوتاکس فراتر از زیبایی رفته و درمان‌های دیگری را نیز انجام می‌دهد. افرادی که بیش از حد در نقاط مختلف بدن عرق می‌کنند با تزریق بوتاکس می‌توانند غده‌های عرق را غیر فعال کنند. دست‌ها، زیر بغل، پشت لب و پیشانی از نقاط هستند که با تزریق بوتاکس می‌توان مانع عرق کردن آن‌ها شد. افرادی که دارای سردردهای شدید یا به اصطلاح میگرنی هستند نیز با درمان از طریق بوتاکس می‌توانند این زجر را کاهش دهند.

تزریق بوتاکس در دهه اخیر به میزانی بین تمامی مردم دنیا محبوب شده است که اکثر خواننده‌ها، بازیگران، سیاستمداران و افراد مشهور نیز از این درمان برای زیبایی، شادابی پوست و جوانی استفاده می‌کنند. تزریق بوتاکس با توجه به سلیقه فرد می‌تواند طبیعی یا فیکس باشد. برخی افراد از پزشک درخواست می‌کنند تا تزریق بوتاکس را به میزانی انجام دهد که صورت آن‌ها فیکس شده و هیچ‌گونه حرکتی نداشته باشد. این افراد به دلیل اینکه هیچ عکس‌العملی دیگر در چهره‌شان نمایان نخواهد شد صورتشان حالت سر و یخ پیدا می‌کند. اما در دسته‌ای دیگر تزریق بوتاکس را به طور طبیعی درخواست می‌کنند تا حرکات عادی که بروز چین و چروک را باعث نمی‌شود در صورت و چهره باقی بماند. معمولاً افراد سرشناس نوع دوم تزریق بوتاکس را انتخاب می‌کنند. به همین علت وقتی این افراد را بعد از تزریق بوتاکس می‌بینیم تنها زیبایی و شادابی در چهره‌شان دیده می‌شود و نمی‌توان به سرعت تشخیص داد تا دلیل این زیبایی چه چیزی بوده است.

تزریق بوتاکس در چه نواحی از بدن انجام می‌شود؟

بیشترین نقاطی که بوتاکس در آن‌ها تزریق می‌شود عبارت‌اند از:

ناحیه پنجه کلاغی است که به اطراف چشم اطلاق می‌شود

خط اخم که بین دو ابرو و در ناحیه اتصال بینی به پیشانی است

چروک‌های عمودی و افقی پیشانی

کنار خط آرواره

و … .

تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

تزریق بوتاکس به توصیه پزشکان از پایان دهه 20 و ابتدای دهه 30 می‌تواند آغاز شود. این درمان در سنین پایین از بروز انواع چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند و بهترین مراقب پوست خواهد بود. تزریق بوتاکس برای بانوان باردار و شیرده نباید انجام شود.

نتیجه‌گیری:

با توجه به مطالب توضیح داده شده دریافتیم که تزریق بوتاکس باعث انتقال درد به فرد متقاضی نشده و این یکی از دلایلی است که این نوع درمان را در دسته درمان‌های غیرتهاجمی برای بدن قرار می‌دهد. عدم وجود درد در تزریق بوتاکس یکی از دلایل محبوبیت این روش برای رسیدن به زیبایی و جوانی است. کلینیک تخصصی زیبایی آرمان الهیه در این راستا آماده ارائه خدمات برای مراجعین و متقاضیان است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان