آیا سیناریزین کورتون دارد؟

آیا سیناریزین کورتون دارد؟

خانه / تازه های سلامت / آیا سیناریزین کورتون دارد؟

تجربه تزریق ژل و فیلر در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید. فقط کافیست نوع خدمات درخواستی را در کنار نام خود بنویسید.

مثال: سارا رخشانی-تزریق فیلر لب

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

فرم ثبت درخواست مشاوره

ارتباط بین داروی کورتون ، سیناریزین و طریقه مصرف سیناریزین و عوارض قرص سیناریزین در این مطلب موردبررسی قرار داده‌شده است.

کورتون چیست؟

کورتون یا کورتیکواستروئید از انواع داروهایی است که  شباهت بسیاری با کورتیزون دارند. کورتیزون هورمونی است که به شکل طبیعی از غدد فوق کلیوی مغز ترشح می‌گردد. کورتون‌ها به دلیل کاهش علائم، التهابات، حساسیت‌ها، درد و … بین بیماران و پزشکان دارویی محبوب به شمار می‌آیند. بااین‌حال عوارض خاص خود را دارند که گاهی با نادیده گرفتن این عوارض، بیمار به عارضه دیگری دچار می‌شود. در ادامه بیشتر درباره طریقه مصرف قرص سیناریزین بیشتر توضیح میدهیم.

دگزامتازون تزریقی یکی از داروهای خانواده کورتون‌ها است که تجویز بسیار زیادی برای کاهش علائم بیماری در ایران دارد. عوارض داروهای کورتونی به مدت‌زمان و میزان مصرف بستگی دارد. عوارض داروهای کورتون با میزان و مدت‌زمان مصرف رابطه مستقیم داشته و هرچه زمان و مقدار استفاده از کورتون بیشتر شود عوارض آن بالاتر می‌رود. مشابه این مورد در طریقه  صحیح مصرف قرص سیناریزین و عوارض سیناریزین که در انتهای مطلب بیان خواهد شد نیز وجود دارد.

سیناریزین

اثرات درمانی کورتون یا کورتیکواستروئید

کورتون برای تسکین التهاب در تمامی نقاط بدن به کار می‌رود. کورتون  باعث کاهش التهاب و از بین رفتن خارش، سوزش، واکنش‌های آلرژیک، قرمزی و تورم  می‌گردد. برخی بیماری‌های دیگر مانند آرتروز یا آرتریت به تشخیص پزشک، آسم، مشکلات پوستی، دردهای التهابی و … نیز می‌تواند توسط داروهای کورتون دار درمان شود.برای دانستن  اثر ضد حساسیت قرص سیناریزین این مقاله را مطالعه کنید.

عوارض داروهای کورتون

داروهای کورتونی علاوه بر موارد مصرف بالا و اثرات سودمند می‌تواند عوارض جانبی زیادی را دربرداشته باشد. کورتیکواستروئید یا کورتون داروهای قوی هستند که اثرات زودهنگام و کارایی بر روی بدن دارند که این ویژگی با مصرف بیش‌ازاندازه در زمان زیاد، برای بدن مخرب است.  رفع غبغب با ورزش و روش های مختلف آن برای دانستن این موضوع بر روی لینک کلیک کنید.

انواع داروهای کورتون یا کورتیکواستروئید

داروهای کورتون به دسته‌های موضعی، قطره‌های چشمی، تزریقی و انواع قرص‌ها تقسیم می‌شوند که هرکدام از این مدل‌ها انواع مختلف دارند. اگر میخواهید با  آیا سیناریزین درمانی برای میگرن است؟ آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

کورتون موضعی برای کاهش التهابات پوستی، قرمزی، هارش و تورم مورداستفاده قرار می‌گیرد. کورتون جذب پوست شده و موجب از بین رفتن فاکتورهای آلرژیک و التهابی می‌گردد.

قطره‌های چشمی کورتون دار ازجمله بتامتازون  برای جلوگیری از صدمات جدی به چشم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دگزامتازون از انواع تزریقی داروهای کورتون دار است که با تشخیص پزشک تجویز می‌گردد.

یکی از مصارف انواع داروهای کورتون برای بیماری روماتیسم است.

پردنیزولون، متیل پردنیزولون، استات متیل پردنیزولون، هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون و بکلومتازون از خانواده  داروهای کورتونی هستند.

تمامی موارد نام‌برده برای مصرف کورتون زیر نظر پزشک و با تشخیص متخصص باید مصرف گردد.

قرص سیناریزین

سیناریزین

قرص از انواع داروهای کورتونی نیست اما برای التهابات گوش، وزوز گوش، بیماری حرکت، سرگیجه و … تجویز می‌گردد. طریقه مصرف سیناریزین نیز با تجویز و تشخیص پزشک باید باشد. طریقه مصرف سیناریزین با توجه به اینکه از گروه داروهای هیستامین است با نظر پزشک مشخص می‌گردد و در غیر این صورت عوارض   بروز خواهد کرد. طریقه مصرف سیناریزین در بیماری حرکت با دوز سیناریزین 25 به ترتیب زیر است:

در طریقه مصرف   ابتدا دو ساعت قبل از حرکت برای سفر اولین قرص  تجویز می‌شود. اگر سفر طولانی است طریقه مصرف سیناریزین تغییر کرده و بعد از هشت ساعت مجدد دوز بعدی باید خورده شود. طریقه مصرف با توجه به نوع بیماری توسط پزشک متفاوت است. در بیماری حرکت و برای مسافرت نیز طریقه مصرف   باید توسط متخصص اعلام گردد. در کودکان و بزرگ‌سالان طریقه مصرف  مختلف است. بعد از مشخص شدن طریقه مصرف  توسط پزشک برای انواع سن و بیماری‌ها ، قطع این دارو نیز مهم است. قطع داروی   توسط پزشک مانند طریقه مصرف   مشخص می‌گردد. اگر شخصی دارای بیماری‌های صرع، پارکینسون، افسردگی، مشکلات پروستات، پروفیری، انسداد روده، بیماری‌های کلیوی و کبدی و افزایش فشار چشم باشد، طریقه مصرف سیناریزین متفاوت است و توسط پزشک تعیین می‌گردد. زیرا طریقه مصرف  به‌صورت نادرست درزمانی که چنین بیماری‌هایی وجود داشته باشد تغییر می‌کند و اگر پزشک این موارد را ندارد شخص دچار عوارض  می‌گردد.

عوارض سیناریزین

عوارض نیز مانند هر داروی دیگری در بیماران مختلف به صورت‌های متفاوتی بروز می‌کند. طریقه مصرف سیناریزین(مانند طریقه مصرف کورتون) با عوارض سیناریزین ارتباط مستقیم دارد. خواب‌آلودگی با توجه به طریقه مصرف سیناریزین می‌تواند از عوارض سیناریزین باشد. خشکی دهان، تاری دید، خستگی و سردرد نیز از عوارض سیناریزین بوده و در اشخاص مختلفی دیده‌شده است. اختلالات گوارشی یکی دیگر از عوارض   در موارد بسیار کمی دیده‌شده است.

طریقه مصرف سیناریزین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان