آیا کرم های ضد آفتاب سبب ایجاد لک می شود؟

آیا کرم های ضد آفتاب سبب ایجاد لک می شود؟

خانه / تازه های سلامت / آیا کرم های ضد آفتاب سبب ایجاد لک می شود؟

کرم های ضد آفتاب

آیا کرم های ضد آفتاب سبب ایجاد لک می شود؟ (کلینیک پوست آرمان الهیه) : رعایت برخی نکات در میزان محافظت از آفتاب و جلوگیری از به وجود آمدن لک بسیار اهمیت دارد. پس ایجاد  لک  ارتباط علمی با خود کرم های ضدآفتاب ندارد.

بیشتر بدانید: شناخت انواع پوست

اگر یک ضدآفتاب (با هر مارکی چه ایرانی و چه خارجی) دارای مجوز رسمی وزارت بهداشت است و از مراکز معتبر (داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر) خریداری شود و به نحوه درست و مقدار کافی استفاده شود، هرگز سبب ایجاد لک نمی شود. در حقیقت چیزی که سبب ایجاد لک می شود٬ رعایت نکردن روش صحیح مصرف ضدآفتاب است٬ نه ماهیت خود کرم ضدآفتاب.

دلیل لک شدن پوست چیست ؟
همانطوری که ذکر شد رعایت نکردن روش صحیح مصرف ضدآفتاب ها٬ استفاده نکردن از کرم جوانسازی پوست و استفاده از  برخی داروها از جمله قرص‌های هورمونی و جلوگیری از بارداری، ضد مالاریا و بعضی داروهای روان‌پزشکی سبب ایجاد  لک های رنگ قهوه‌ای یا آبی تیره روی پوست صورت می شود. مصرف داروهای شیمی‌درمانی و داروهایی که پوست را به نور حساس می‌کنند نیز می‌توانند سبب بروز لک شود. برخی لک هایی که ناشی از افزایش سن است نیز که اصطلاحا به آن لک های کبدی هم گفته می شود. اما خلاف تصور عمومی علت ایجاد این لک ها مشکلات کبدی نیستن بلکه سبب اصلی آن قرارگرفتن در برابر نورآفتاب است. با این حال که در سن های میانسالی و پیری تولید ملانین پوستی زیاد و کلاژن سازی پوست کم می شود و لک ها زودتر ایجاد می شوند.

مطالب مرتبط: درمان جوش صورت با طب سنتی

تاثیر  تغذیه در بروز لک چیست؟ بعضی لک‌ ها به دنبال کمبود ویتامین B12 ایجاد می شود. این لک‌ ها در افرادی که پوست تیره دارند مرسوم تر است. کمبود سطح ویتامین‌ A ، اسید فولیک و کم‌خونی هم می‌تواند سبب بروز این مشکل شود. با این شرایط شایع‌ ترین علت ایجاد لک، نور آفتاب است و بهترین راهکار برای پیشگیری از ایجاد لک استفاده درست از کرم های استاندارد ضدآفتاب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان