از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

خانه / تازه های سلامت / از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

درمانی که برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش شما مناسب است بستگی به شرایط فردی خودتان دارد، اگر آکنه های خفیف تا متوسط مانند سرهای سفید یا جوش های سر سیاه دارید، درمان شما باید نسبتا آسان باشد، اما اگر آکنه کیستیک یا التهابی دارید، درمان شما ممکن است چالش برانگیز تر باشد و گاهی استفاده از روش های کلینکی به شما توصیه خواهد شد.

آکنه کیستیک یک یا چند کیست بزرگ، دردناک و قرمز در زیر سطح پوست شما است، پزشک یا متخصص پوست شما می تواند در تشخیص نوع آکنه شما کمک کند.

آنچه خواهید خواند:

داروهای مرسوم به سبک زندگی برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

بسیاری از افراد مبتلا به آکنه یا جوش های خفیف می توانند با تغییر در شیوه زندگی شرایط خود را مدیریت کنند، روغن عامل اصلی آکنه است، بنابراین تمیز نگه داشتن صورت و موهای شما از آن بسیار مهم است، به خصوص اگر موهای شما تمایل به چربی دارند.

روغن هایی از مو و صورت شما روی بستر شما نیز تقویت می شود، تغییر روبالشی روزانه یا هفتگی شما می تواند به از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش کمک کند.

صورت خود را دو تا سه بار در روز با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم که ساینده نیست بشویید، پوست خود را خیلی سخت و خشک نکنید، این می تواند پوست شما را حتی بیشتر در معرض لکه و آکنه قرار دهد.

همچنین، سعی کنید از محصولات مراقبت از پوست که می تواند تحریک کننده باشد، استفاده نکنید، مانند لوسیون های معطر یا لوازم آرایش روغنی؛ مرطوب کننده ها و کرم های ضد آفتاب را انتخاب کنید که دارای برچسب “غیر لایه بردار” هستند. این بدان معنی است که محصول منافذ شما را مسدود نمی کند.

این تنظیمات می تواند به شما در رفع آکنه های خفیف و از بین بردن ان ها کمک کند، اگر به چیزی کمی قوی تر نیاز دارید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که از داروهای موضعی یا خوراکی نیز استفاده کنید.

یک سری پماد برای جای جوش هست که ما در مقاله پماد برای جوش صورت بیشتر در ابن باره برای شما توضیح دادیم.

داروهای موضعی برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

داروهای موضعی لوسیون ها، ژل ها و کرم هایی هستند که روی پوست خود اعمال می کنید، شما معمولا صبح و قبل از خواب بعد از شستن صورت، یک کیت نازك را روی پوست خود بمالید، برخی از آنها از طریق پیشخوان داروخانه ها در دسترس هستند و برخی دیگر نیاز به نسخه پزشک دارند.

فرآورده های آکنه OTC معمولا حاوی ماده فعال سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید هستند، این مواد میزانی روغن روی پوست شما را تولید می کنند، آنها همچنین با التهاب مبارزه می کنند، این اثرات به درمان لکه های موجود و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش کمک می کند و از شکل گیری جدید جلوگیری می کند.

داروهای موضعی نیز تجویز می شوند که وقتی محصولات OTC به اندازه کافی قوی نیستند می تواند کمک کند، این ژل ها یا کرم های آکنه ممکن است حاوی ترتینوئین (یک داروی رتینوئید ناشی از ویتامین A)، یک نسخه قوی تر از بنزوئیل پراکسید یا یک آنتی بیوتیک بنام کلیندامایسین باشد، ممکن است این موارد وقتی که آکنه شما متوسط و شدید باشد، در کشتن باکتریها بهتر عمل کند.

داروهای خوراکی برای آکنه نیز به عنوان درمان های سیستمیک شناخته می شوند، زیرا در کل بدن شما جذب خواهند شد، آنها فقط با نسخه پزشک شما در دسترس هستند، این داروها معمولا برای درمان آکنه های متوسط تا شدید استفاده می شوند که به مواد موضعی پاسخ نمی دهند، سه نوع داروی سیستمیک که برای درمان آکنه استفاده می شود عبارتند از:

آیا تا به حال برای از بین بردن جای جوش از صابون از بین بردن جای جوش استفاده کردید؟

داروهای خوراکی برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

داروهای خوراکی برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

آنتی بیوتیک ها

پزشک شما ممکن است قرص روزانه آنتی بیوتیک مانند تتراسایکلین تجویز کند. این می تواند به مبارزه با باکتری ها و عفونت از داخل کمک کند، آنتی بیوتیک ها معمولاً هنگامی که ژل و کرم به تنهائی باعث بهبود شرایط شما نمی شوند، با داروهای موضعی استفاده می شوند.

قرص های ضد بارداری

تنظیم سطح هورمون می تواند به بهبود آکنه برخی از خانم ها کمک کند، با این وجود، نباید در دوران بارداری از قرص های ضد بارداری استفاده کنید؛ اگر باردار هستید، از پزشک خود بپرسید که چه کاری می توانید برای برطرف کردن و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش انجام دهید.

ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین یک داروی قوی در خانواده رتینوئید است، این دارو اندازه غدد روغن را کاهش می دهد به طوری که آنها روغن کمتری تولید می کنند، همچنین به تنظیم گردش خون سلولها کمک می کند تا سلول ها باعث آزاد شدن باکتری ها و روغن اضافی منافذ شما نشوند، ایزوترتینوئین بیشتر برای افرادی که آکنه شدید کیستیک دارند تجویز شده و مورد استفاده قرار می گیرید؛ پزشک شما ممکن است آن را تجویز کند وقتی دیگر داروهای آکنه کار نکرده باشند، با این حال، عوارض جانبی می توانند شدید باشند، بنابراین برای همه اینگونه نیست.

روشهای درمان و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

اگرچه معمولاً به عنوان دارو تجویز نمی شود، ممکن است از چند روش پزشکی برای درمان آکنه های شدید استفاده شود. این روش ها معمولا در مطب پزشک شما انجام می شود، آنها ممکن است دردناک باشند و در بعضی موارد باعث ایجاد زخم می شوند.

برنامه های بیمه درمانی همیشه آنها را پوشش نمی دهد و باید اطمینان حاصل کنید که بیمه درمانی شما این مراحل را قبل از برنامه ریزی آنها تحت پوشش قرار داده.

زهکشی و استخراج

در حین تخلیه و استخراج، پزشک شما کیست های بزرگی را که در زیر پوست شما ایجاد می شود به صورت دستی تخلیه می کند، آنها مایعات، خاک، چرک و پوست مرده را در داخل کیست از بین می برند تا عفونت و درد را کاهش دهند. پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک ها یا استروئید را به کیست تزریق کند تا سرعت بهبود یابد و خطر زخم را کاهش دهد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی همچنین ممکن است به بهبود عفونت آکنه و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش کمک کند. نور لیزر به کاهش مقدار باکتری موجود در پوست شما که باعث آکنه می شود کمک می کند.

لایه برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن

لایه برداری های شیمیایی و میکرودرم ابریژن لایه بالایی پوست شما را از بین می برد، در این فرآیند، جوش های سر سفید و سر سیاه برداشته می شوند و همچنین به از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش کمک شایانی خواهد کرد.

درمان آکنه و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش در دوران بارداری

تقریبا همه در یک زمان یا زمان های متفاوت آکنه را تجربه می کنند، این شایع ترین در بین نوجوانان است، با این حال، بزرگسالان می توانند در حال حاضر و به ویژه در دوران بارداری دچار این عارضه شوند، اما زنان باردار مبتلا به آکنه ممکن است همه گزینه های درمانی یکسانی را نسبت به سایرین نداشته باشند.

اکثر داروهایی که برای درمان آکنه در نوجوانان و بزرگسالان استفاده می شود، در دوران بارداری بی خطر نیستند، یا ایمنی دارو مشخص نیست. درمان جوش چرکی به کمک بهترین و راحت ترین روش ها

رتینوئیدهای موضعی داروهای دسته C هستند، این بدان معنی است که مطالعات بر روی حیوانات نشان داده اند که در صورت مقادیر زیاد به جنین در حال رشد مضر هستند، قبل از استفاده از ترتینوئین با پزشک خود مشورت کنید.

ایزوترتینوئین و تتراسایکلین می توانند به جنین آسیب برساند، ایزوترتینوئین با نقص هنگام تولد ارتباط دارد و تتراسایکلین می تواند دندانهای کودک شما را تغییر رنگ دهد، در دوران بارداری از هیچ یک از آنها استفاده نکنید.

محصولات آکنه ای و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش که در دوران بارداری هم آنها بی خطر است، کالاهایی هستند که از بنزوئیل پراکسید استفاده می کنند.

اثرات جانبی از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش

عوارض جانبی درمان آکنه بسته به روشی که شما انتخاب می کنید و قدرت دارو متفاوت است.

برای داروهای موضعی آکنه، شایع ترین عوارض جانبی خشکی و سوزش پوست است، خوشبختانه این علائم موقتی هستند، آنها معمولاً با عادت بدن به داروها بهبود می یابند؛ اگر پوست شما خارش، سوختگی یا لک های شدیدی ایجاد می کند، به پزشک خود بگویید.

عوارض جانبی احتمالی داروهای خوراکی می تواند جدی تر باشد. آنتی بیوتیک ها می توانند معده ناراحت کننده ای به شما دهند یا شما را دچار سرگیجه و تهوع کنند. اگر قرص های ضد بارداری را نیز مصرف می کنید، از یک روش کنترل تولد پشتیبان استفاده کنید، برخی از آنتی بیوتیک ها به خوبی قرص های ضد بارداری از بارداری ناخواسته محافظت می کنند.

اگر برای مدیریت آکنه و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش از قرص های ضد بارداری استفاده می کنید، توجه داشته باشید که عوارض جانبی داروهای ضد بارداری خوراکی شامل افزایش خطر لخته شدن خون و فشار خون بالا است.

ایزوترتینوئین خوراکی می تواند عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند، به خصوص اگر هنگام مصرف آن باردار شوید. نقص هنگام تولد در نوزادانی که مادران ایزوترتینوئین در دوران بارداری مصرف کرده اند، گزارش شده است. این دارو همچنین می تواند خطر افسردگی و افکار خودکشی را افزایش داده و بر کلسترول و عملکرد کبد شما تاثیر بگذارد.

پیشنهاد مطالعه:کرم از بین بردن جای جوش

با پزشک خود صحبت کنید

با پزشک خود صحبت کنید

آکنه و لکه های جوشی یک بیماری بسیار قابل درمان است، وقتی به نظر نمی رسد که تغییرات اساسی در شیوه زندگی، این درمان را انجام می دهد، حداقل درمان تهاجمی، محصولات OTC را امتحان کنید. اگر به چیزی قوی تر نیاز دارید، قرار ملاقات با پزشک خود را تعیین کنید. آنها آکنه شما را ارزیابی کرده و مراحل بعدی را برای درمان پیشنهاد می کنند. تحقیقات پیشرفته پزشکی در حال یافتن راههای جدیدی برای مقابله با عفونت است.

چند معنای غیرمتعارف در محصولات مراقبت از پوست

در زمانی که مصرف کنندگان سوال بیشتری را در مورد محصولاتی که در چهره خود قرار می دهند سؤال می کنند، یک کلمه فنی وجود دارد که شما باید برای آن دسته از رژیم های مراقبت از پوست صبح و عصر استفاده کنید و این یک کار غیر متداول است.

Non Comedogenic چیزی بسیار ساده را توصیف می کند: محصولاتی که احتمالا به ما کمک می کنند از انسداد پوستی و سایر علائم ناخواسته آکنه جلوگیری کنیم.

سوال این است، شما چگونه می دانید كه محصولی خاص غیر كوژن است، هنگامی كه تولیدكنندگان می خواهند شما باور داشته باشید كه هر محصول مراقبت از پوست و لوازم آرایشی كه در بازار عرضه می كنند، آن معیار را برآورده می کند؟

متأسفانه، واقعیت این است که برخی از تولیدکنندگان ادعاهای خود را زیبا بیان می کنند و شما را برای یک شکست ناخواسته در معرض خطر قرار می دهند.

چه کسی باید از این محصولات استفاده کند؟

افرادی که پوست روغنی دارند یا مستعد آکنه هستند و نیاز از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش پیدا می کنند، بیشتر از محصولات غیر ترجیحی بهره مند می شوند.

چگونه تعیین می کنید که محصولات واقعا درست کار می کنند؟

ابتدا، بررسی می کنیم که چگونه آکنه ها در وهله اول فوران می کنند، مشکل اساسی این است که روغن، مو و سلول های مرده پوست، فولیکول را در پوست متصل می کنند و محیط را برای باکتری هایی که در حال حاضر روی پوست هستند، در فولیکول گسترش می دهد.

هورمون ها، به ویژه هنگامی که شما یک فرد بالغ هستید، می توانند در آن حضور پیدا کنند. بنابراین بارداری یا تمایل فرد به پوست طبیعی روغنی نیز ممکن است دلیلی دیگر باشد.

برخی افراد همچنین بر این باورند که برخی غذاها می توانند باعث آکنه شوند، تحقیقات نشان می دهد رژیم های غذایی گلیسمی بالا و آنهایی که لبنیات بالایی دارند، می توانند آکنه را بدتر کنند. اما به طور کلی، آکنه به دلیل رژیم غذایی ایجاد نمی شود.

خط پایین، اگر مستعد آکنه و به دنبال از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش هستید، هدف شما این است که در وهله اول از انسداد جلوگیری کنید. اطمینان از اینکه منافذ شما بسته نشده است، به دلیل وجود محصولات بی شمار در آنجا که انواع ادعاها را انجام می دهند، در واقع پیچیده است.

بیشتذ بدانید: مراقبت بعد از تزریق ژل خنده

مقرراتی برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش در کار نیست

مشکل دیگر: هیچ گونه مقررات یا قوانینی از سازمان غذا و دارو در مورد استفاده از کلمه “non comedogenic” برای محصولاتی مانند مرطوب کننده ها و آرایشی وجود ندارد.

اگرچه ممکن است یادآوری شود که یک مقیاس رتبه بندی 0 تا 5 برای کومدوژن  با 0 تا 2 غیرمتعارف در نظر گرفته شده است اما این مقیاس استاندارد سازی نشده است.

درعوض، شرکتها به مطالعات زیادی تکیه می کنند که بسیاری از آنها محصولاتی را روی گوش خرگوش ها آزمایش کرده اند. بسیاری از مصرف کنندگان استفاده از حیوانات را برای آزمایش، به ویژه با محصولات زیبایی، رد می کنند.

اگر این نگرانی برای شما ایجاد می شود، خوشحال می شوید که در جریان قرار بگیرید انسان ها بیشتر در حال تبدیل شدن به موضوعات آزمونی هستند و محصولات این روزها بیشتر بر روی انسان تست می شود.

این مطالعات هم متاسفانه کاملا استاندارد نیستند، برخی محققان کومدون ها را شمرده می شوند، به معنی برجستگی هایی که نشان دهنده آکنه است و نتیجه آزمایش محصول می باشد. برای اینکه امور حتی بیشتر گیج کننده شود، شرکت ها ممکن است کومدون ها را به روش های مختلف حساب کنند.

کدام مواد را باید جستجو کنید؟

برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش و آکنه های خفیف، مواد مفید شامل:

بنزوئیل پراکسید

رزورسینول

اسید سالیسیلیک

گوگرد

سایر ترکیبات خوب مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست شما، روغنهای غیر ترسیمی هستند که منافذ پوست را مسدود نمی کنند و باعث ماندگاری پوستی و پوسته شدن پوست نمی شوند.

این روغنهای غیر ترشحزا می توانند روی پوست اعمال شوند یا به عنوان ناقل چیزهایی مانند روغنهای اساسی استفاده شوند. این شامل:

روغن دانه انگور

روغن آفتابگردان

روغن neem

روغن بادام شیرین

از کدام ترکیبات برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش باید اجتناب کنید؟

متخصصان پزشکی مدت طولانی است که برای جلوگیری از لیست مواد موثر در یک مطالعه علمی معتبر در سال 1984 مشورت کرده اند.

لیست مواد قابل اجتناب طولانی است، از جمله:

ایزوپروپیل میریستات و مشتقات آن، مانند:

ایزوپروپیل پالمیتات

ایزوپروپیل ایزوسترات

استیلات بوتیل

ایزوستراریل نئوپنتانوئات

myristyl myristate

دی اتیل اولات

اکتیل استئارات

اکتیل پالمیتات

ایزو استیل استئارات

پروپیلن گلیکول 2 (PPG-2) میریستیل پروپیونات

لانولین ها، به ویژه:

استیله شده است

لانولین های اتوکسیله شده

رنگهای قرمز D&C

لانولین های اتوکسیله شده

البته، نگاه کردن به برچسب های آرایشی برای این مواد سخت تلفظ یک کار خسته کننده و تا حدودی غیرواقعی است، اما اگر چیزی که روی پوست خود قرار داده اید باعث آزار و تخریب ژوستی شده است، این لیست ممکن است مفید باشد.

مطالب مرتبط : درمان جوش صورت با طب سنتی | درمان جوش صورت بعد از اصلاح

برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش این محصولات را امتحان کنید

شما می دانید که به دنبال مرطوب کننده ها و محصولات آرایشی “غیر روغنی” و “غیر متداول” برای از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش هستید، اما منابع دولتی مانند موسسه ملی بهداشت لیستی دقیق از بهترین آن ها را ارائه نمی دهند.

یک کار که شما می توانید انجام دهید این است که به تولید کنندگان رجوع کنید و از آنها بپرسید که آیا آنها آزمایشات مستقل و شخص ثالث را انجام می دهند تا از ادعاهای خود حمایت کنند.

در اینجا چندین محصول وجود دارد که برای رفع آکنه و از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش همه آنها را می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید، که توسط متخصصان زیبایی و مصرف کنندگان بسیار زیادی رتبه بندی شده اند:

لوسیون مرطوب کننده روزانه CeraVe

مرطوب کننده بدن رتینول بدن

پاک کننده اسید سالیسیلیک Inkey List

Captain Blankenship Sailor X مارک سرم Spot

استفاده از آر اف فرکشنال

خلاصه و نتیجه گیری

محصولی که ترکیبات کومدوژن دارد به خودی خود بد نیست، این ممکن است بهترین گزینه باشد برای کسی که پوست خشک دارد و مستعد ابتلا به آکنه نیست.

پوست شما با افراد دیگر متفاوت است، بنابراین اگر شما مستعد آکنه و نیازمند از بین بردن لکه قهوه ای جای جوش هستید، باید آزمایش مختص خود را انجام دهید. مقدار کمی از محصول جدید را روی صورت خود بگذارید و چند روز صبر کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.

اگر مطمئن نیستید از چه کالاهایی برای پوست استفاده کنید، با پزشک متخصص پوست خود صحبت کنید تا توصیه ای دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان