اسیدهای چرب مفید

اسیدهای چرب مفید

خانه / تازه های سلامت / اسیدهای چرب مفید
اسیدهای چرب مفید
اسیدهای چرب مفید

 

اسیدهای چرب ضروری، که بعضی اوقات  “ویتامین اف” هم گفته می‌شوند، به دسته‌ای از اسیدهای چرب اطلاق می‌شود که مصرف آن‌ برای سلامتی انسان و دیگر حیوانات مفید است، زیرا بدن انسان و بدن بیشتر حیوانات توانایی تولید آن‌ها از دیگر مواد غذایی را ندارد.[۱] اصطلاح اسید چرب ضروری معمولا به اسیدهای چربی گفته می‌شود که جهت فرآیندهای بیولوژیکی بدن به آنها احتیاج داریم. این اصطلاح، چربی‌هایی را که فقط جهت سوخت در بدن انسان از آنها استفاده می‌شود را شامل نمی‌ شوند. در حال حاضر فقط دو نوع اسید چرب ضروری برای بدن انسان پیدا شده‌است که عبارت‌اند از اسیدهای چرب امگا سه و اسیدهای چرب امگا شش

اسیدهای چرب ضروری تا زمانی که تعادل چربی در بدن انسان به ازای هر دو چربی اشباع نشده مقابل یک چربی اشباع شده‌است، به سوخت و ساز چربی‌ها کمک بزرگی می‌کند و به همین دلیل سبب کاهش وزن هم می‌ شود.

فواید

این اسیدها از رسوب و انباشته شدن کلسترول در دیواره رگ‌ها مامنعت می‌کنند. در لطافت پوست و مو پرکاربرد هستند. در برابر آثار زیان  آور اشعه ایکس تا حدودی از بدن محافظت می‌کنند. با بیماری‌های قلبی مقابله می‌کنند و برای کم کردن وزن و همچنین سوختن چربی‌ها پرکاربرد هستند.
این اسیدها برای رشد در سنین کودکی مفید هستند و برای رشد ناخن‌ها نیز مؤثر هستند. همچنین سبب کاهش ریزش مو می شود و برای بهبود سریعتر و مداوای زخم‌ها مفید است. رشکا که نوعی بیماری پوستی می باشدکه یکی از راهکارهای این بیماری مصرف این اسیدها  است. این اسیدها به منظور درمان اگزما و سودا پرکارایی هستند و اگر به صورت موضعی و روی پوست استفاده شوند پوست را سالم و شفاف می کند.

کمبود اسید های چرب مفید
کمبود این اسیدها در بدن سبب بروز ضایعات کلیوی و مشکلات حاد در رشد می‌گردد و در زن‌های باردار سبب سقط جنین می‌شود. همچنین کم بودن این اسیدها سبب خشکی پوست، ریزش موها، کاهش توانایی بدن در برابر امواج رادیویی، خشک بودن دهان و خشک شدن چشم‌ها می شود. کمبود این اسیدها حتی می تواند سبب بروز سرطان شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان