انتخاب کفش مناسب

انتخاب کفش مناسب

خانه / تازه های سلامت / انتخاب کفش مناسب

یک فیزیوتراپیست عقیده دارد، افراد جهت سلامت پا باید ویژگی‌ها کفش مناسب را بشناسند و متناسب با آن کفش مناسب خریداری کنید یک فیزیوتراپیست با تاکید روی نکته استفاده از کفش مناسب گفت: استفاده از کفش های نامناسب، پاشنه بلند و نا مناسب می‌تواند عوارضی از جمله قوس کمر، انحراف شست پا و یا آسیب به پنجه پا را به دنبال خود داشته باشد، درحالیکه با استفاده از کفش مناسب می‌توان از بسیاری از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

این فیزیوتراپیست با اشاره به ویژگی‌های کفش مناسب و معقول گفت: در مرحله اول شکل کفه داخل کفش باید قوس‌های کف پا را هم پر کند و فرد با آن احساس راحتی کند.

وی نرمی و قابلیت ارتجاعی کفش را مهمترین ویژگی کفه کفش عنوان کرد و خاطر نشان کرد: قابلیت الاستیکی کفه کفش در کاهش فشار وارده به استخوان‌های پا در هنگام فعالیت نقش بسیار مهمی دارد.

این فیزیوتراپیست افزود: اختلاف ارتفاع مناسب بین پاشنه و پنجه کفش نباید بیشتر از دو و نیم سانتیمتر باشد.
با بیان اینکه ارتفاع پشت کفش باید در حدی باشد که فرد را هنگام پیاده روی ازار ندهد، گفت: پهنای پنجه کفش نیز به عنوان یکی از مهم ترین بخش‌های کفش باید به حدی باشد که پنجه پا در کفش جمع نشده و کاملا راحت و آزاد باشد.

این پزشک چرم طبیعی را بهترین جنس کفش می داند و اظهار کرد: چرم طبیعی به دلیل بیشترین سازگاری و انعطافی که با حالت پاها دارد، بهترین جنس برای کفش است که افراد در هنگام خرید باید به این مورد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزن کفش نقش زیادی در حفظ سلامت و تندرستی پا دارد، اظهار نظر کرد: افراد باید از خرید کفش‌هایی که تزئینات آن ها زیاد است خودداری کنند، زیرا کفش‌های سنگین تر صرفا فشار بیشتری ه به پا وارد کرده و کاربرد دیگری ندارند.

این فیزیوتراپیست بیان کرد: والدین در هنگام خرید کفش برای کودکان خود باید به رنگ کفش هم توجه کرده و کفش‌های با رنگ های روشن و شاد برای فرزندان خود خریداری کنند.

وی بهترین زمان برای خرید کفش را زمان بعدازظهر عنوان کرد و افزود: در ساعت‌‎های بعدازظهر، پا بر اثر فعالیت به بزرگترین سایز خود می‌رسد، بنابراین خرید کفش در ساعات بعدازظهر به خرید کفش‌های مناسب‌تر و اندازه تر می‌انجامد.

این فیزیوتراپیست در پایان هم با بیان اینکه 60 تا 70 درصد افراد مشکل قوس پا دارند و با تاکید بر این نکته که نوع و شکل کفش باید متناسب با وضعیت و شکل پاهای ما باشد، توصیه کرد: افراد قبل از خرید کفش با یک فیزیوتراپیست یا متخصص ارتوپدی مشاوره کنند تا از سلامت پاها و کاهش قوس پا و نیز آگاهی از ویژگی‌های کفش مناسب خوب با خبر شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان