انواع بوتاکس و بهترین مارک آن کدام است؟

انواع بوتاکس و بهترین مارک آن کدام است؟

خانه / تازه های سلامت / انواع بوتاکس و بهترین مارک آن کدام است؟

دانستن انواع بوتاکس مهم است زیرا که امروزه تزریق بوتاکس محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش پیشگیری از پیری و از بین بردن چین و چروک‌های صورت و گردن در سراسر دنیا است. سیاستمداران، هنرپیشه‌ها، خواننده‌ها، افراد برجسته و معروف، تعداد بسیار زیادی از مردم عادی و … برای زیباتر شدن و رفع خطوط صورت از انواع بوتاکس استفاده می‌کنند.  انواع بوتاکس در هر کشور و بخش‌های مختلف دنیا متفاوت و با برندهای مختلفی است. با توجه به میزان بالای تقاضا برای استفاده از این روش در اقصی نقاط جهان، انواع بوتاکس با درجات مختلف در شرکت‌های متفاوتی تهیه و تولید می‌شود. تقاضا برای زیباتر شدن و جوان بودن از فطرت انسان‌ها سرچشمه گرفته و ارتباطی به جنسیت و نژاد خاصی پیدا نمی‌کند. انواع بوتاکس می‌توانند صورتی بدون علائم بالا رفتن سن و جوان را به تمامی انسان‌ها هدیه کند. برای تزریق ژل و بوتاکس نیز میتوانید به کلینیک آرمان الهیه مراجعه کنید.

امروزه مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی به همراه متخصصین این رشته در حال خدمت‌رسانی برای تمامی امور زیبایی مثل تزریق  بوتاکس برای مراجعه‌کنندگان و زیباجویان هستند. تعدد و تقاضای بسیار زیاد مراجعه‌کنندگان در تمامی نقاط مختلف دنیا باعث شده تا شرکت‌های مختلف با برندهای متفاوتی  بوتاکس را تولید نمایند. کلینیک زیبایی آرمان الهیه متشکل از برترین و مجرب‌ترین پزشکان زیبایی در حال انجام خدمات زیبایی مثل تزریق  بوتاکس برای مراجعین محترم است. در این مجموعه زیبایی پزشک با مراجعه‌کننده طی یک جلسه مشاوره رایگان به نقطه نظر مشترک در مورد انجام خدمات زیبایی می‌رسند و سپس با رضایت فرد شروع به کار می‌کنند.  مراقبت های بعد از تزریق ژل و بوتاکس چیست؟ برای پاسخ این سوال به این مقاله مراجعه کنید.

انواع بوتاکس

کاربرد انواع بوتاکس

بوتاکس نام تجاری و برند معتبر سم بوتولینوم است. سم بوتولینوم نوع A یکی از قوی‌ترین مواد سمی است که تا به امروز بشر شناخته و ماده اولیه و اصلی انواع بوتاکس است. سم بوتولینوم در انواع بوتاکس بعد از تزریق مستقیم به عضله باعث از کار افتادن عضله شده یا به اصطلاح آن را فلج می‌کند. کار اصلی انواع بوتاکس همین است که برای مدتی از حرکات عضله جلوگیری نمایند که رفع چین و چروک‌ها را به دنبال دارد. انواع بوتاکس با مارک‌ها و برندهای متفاوت عرضه شده برای رفع چین و چروک‌ها با هدف از کار انداختن عضله تزریق می‌شوند. تزریق عضلانی در صورت برای انواع بوتاکس باید به دست پزشکان متخصص انجام شود. بوتاکس در رفع خطوط نازوبیال، خطوط خنده، خط اخم، شیارهای پیشانی، خطوط پنجه کلاغی دور چشم، شیارهای عمودی گردن و … تأثیر مستقیم و بالایی دارد. انواع بوتاکس را برای درمان‌های دیگری مثل رفع تعریق زیاد پشت لب، دست‌ها و زیر بغل، رفع لوچی چشم، درمان‌های گوارشی، بهبود سردردهای میگرنی و … با تشخیص پزشک استفاده می‌کنند. پزشکان زیبایی در برخی موارد برای بالا بردن نوک بینی و رفع نقص‌های کوچک بینی از تزریق انواع بوتاکس استفاده می‌نمایند.

برندهای مختلف در انواع بوتاکس 

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد به دلیل زیاد بودن تقاضا برای استفاده از انواع بوتاکس انواع مختلفی از این سم مفید نیز با مارک‌های متفاوت تولید شده است. شرکت‌ها با برندهای مختلف و دوزهای متفاوت سم بوتولینوم را به بازار رقابت عرضه کرده‌اند. انواع بوتاکس در کشورهای بسیاری تولید می‌شود که همه‌ی آن‌ها استاندارد نیستند. بسیاری از بوتاکس‌ها که استاندارد و معتبر نیستند می‌توانند خطرات بسیاری برای کسانی که استفاده می‌کنند به وجود آورند.

دیسپورت در انواع بوتاکس

دیسپورت برندی انگلیسی است که مانند بوتاکس بوده و به عضله تزریق می‌شود. دیسپورت محلولی است برای تزریق با هدف از بین بردن خطوط و چروک‌ها که از بسیاری جهات شبیه بوتاکس است اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. دیسپورت یک نوروتوکسین است که با مولکول‌های پروتئین احاطه شده است. نوروتوکسین می‌تواند پالس پیام عصبی از مغز به عضله و بالعکس را مسدود کند و مانع حرکت عضله شود. بدین ترتیب انتقال پیام برای تغییر حالات صورت و ایجاد چین و چروک وجود نخواهد داشت. مولکول‌های سرم و میزان عمق تزریق در دیسپورت و انواع بوتاکس متفاوت است که مهم‌ترین فرق این دو به شمار می‌رود. دیسپورت انگلیسی عمیق‌تر از انواع بوتاکس تزریق می‌گردد. دیسپورت در زیر پوست پخش شده و به اندازه دو سانتی‌متر بیشتر از انواع بوتاکس زیر پوست قرار می‌گیرد. در واقع دیسپورت دو برابر انواع بوتاکس فراگیری در زیر پوست داشته و این تفاوت دو سانتی‌متری نتایج متفاوتی را نمایان می‌کند. بنابراین تفاوت اصلی دیسپورت و انواع بوتاکس به میزان عمق و پخش‌شدگی آن‌ها بازمی‌گردد.

تفاوت بعدی در مولکول‌های سرم دیسپورت و انواع بوتاکس قابل مشاهده هست. مولکول‌های فعال هر  و دیسپورت هر دو نوروتوکسین بوده و یکسان می‌باشد. اگر به مقدار زیاد و دوز بالا استفاده شوند منجر به بوتولیسم می‌شود. اختلاف در میزان پروتئین‌هایی است که مولکول‌های فعال را احاطه کرده‌اند. میزان این پروتئین‌های غیر سمی در انواع بوتاکس و محلول تزریق دیسپورت متفاوت است. پروتئین‌هایی که در مولکول‌های فعال دیسپورت را در برگرفته و احاطه می‌کنند نسبت به انواع بوتاکس کمتر هستند. این میزان از کمتر بودن پروتئین در دیسپورت باعث می‌شود تا اثر آن بیشتر بوده و زودتر قابل مشاهده باشد. همچنین با توجه به اینکه مولکول‌ها در دیسپورت کوچک‌تر می‌شوند در نتیجه ناحیه‌ی تزریق شده با سایر بخش‌های صورت و گردن تفاوتی نداشته و بسیار طبیعی جلوه می‌کند.

نتایج تزریق دیسپورت بین بیست‌وچهار ساعت تا هفت روز بعد از تزریق قابل مشاهده است. اگر میزان ماندگاری اثر دیسپورت را با آن مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که تأثیر  بیشتر از دیسپورت انگلیسی است. البته آناتومی بدن افراد و میزان واکنش در مقابل دیسپورت و انواع بوتاکس در اشخاص مختلف متفاوت بوده است. آمارها و گزارش‌های دریافتی از تزریق دیسپورت بر روی افراد مختلف بین 4 ماه تا سیزده ماه است. این ماندگاری به میزان مقاومت عضله تزریق شده و عادات فرد برای ورزش، ماساژ، دمای آب در هنگام استحمام و … بستگی دارد.

سردرد را می‌توان یکی از معمول‌ترین عوارض و عواقب دیسپورت نام برد که به مرور زمان در فرد از بین می‌رود. دیسپورت نیز مانند بوتاکس حتماً باید توسط متخصص زیبایی تجویز و تزریق گردد.

زئومین در انواع بوتاکس

زئومین نوع دیگری از محلول‌های تزریق است که تفاوت اصلی آن  در دمای نگهداری آن‌هاست. زئومین اولین فیلری است که نیازی به نگهداری در دمای پایین را ندارد. زئومین نیز مانع از رسیدن پیام‌های عصبی به مغز شده و رفع چین و چروک‌ها را به دنبال دارد. به این دلیل که زئومین بر خلاف انواع بوتاکس نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارد بسیار راحت‌تر تر عرضه می‌گردد. زئومین به طور خالص سم بوتولینوم نوع A بوده و هیچ ماده افزودنی دیگری ندارد و به همین علت تولید پادتن‌ها در واکنش به تزریق این ماده بسیار کمتر از سایر انواع تزریق نوروتوکسین‌ها است. واکنش طبیعی بدن به تهاجم خارجی تولید پادتن است. این پادتن‌ها مانع از عملکرد مطلوب با تأثیر بالا از نوروتوکسین است که انتقال پیام‌ها را مختل می‌کند. زئومین نمی‌تواند جایگزین سایر فراورده‌های  برای درمان‌های دیگر باشد. یک هفته بعد از تزریق زئومین نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود. ماندگاری تزریق زئومین 3 ماه گزارش شده است و برای دریافت نتیجه بهتر باید تزریق آن سه ماه یک‌بار تکرار شود. عوارض زئومین به دلیل  داشتن سم بوتولینوم خطرناک است که چون این ماده در دوزهای کنترل شده تزریق می‌گردد بدون عارضه‌ی خاصی می‌باشد. پزشک متخصص با آگاهی از این موضوع که این نوع سم بسیار مهلک و حتی کشنده است، زئومین را در دوزهای پایین و مورد نیاز تزریق می‌کند. به نسبت سایر محلول‌های تزریقی می‌توان گفت که زئومین قیمت پایین‌تری داشته و اگر به طور متوسط در بدن افراد 4 ماه باقی بماند به صرفه نیز است.

تزریق ژل و بوتاکس

نورونوکس در انواع بوتاکس

نورونوکس نیز از انواع بوتاکس بوده که در کشور کره تولید می‌شود. تزریق نورونوکس نیز مانند سایر  بوتاکس می‌تواند تکانه‌های عصبی در عضلات را غیر فعال کند و مانع پدیدار شدن خطوط بر روی صورت گردد. نتایج نورونوکس از  تا شش ماه ماندگار است. یک تا سه روز بعد از تزریق این مارک از  نتایج آن به خوبی نمایان می‌شود. از عوارض نورونوکس کره‌ای می‌توان به ضعف عضلانی و کبودی در محل تزریق اشاره کرد که بعد از مدتی از بین می‌روند. حالت تهوع، سندروم آنفولانزا و سردرد را هم می‌توان در دسته‌ی عوارض جانبی این دسته از  قرار داد که با انتخاب پزشک متبحر زیبایی در تزریق بوتاکس به حداقل می‌رسد. متخصص زیبایی با داشتن آگاهی کامل به  در تزریق هر کدام و جزئیات تزریق می‌تواند کاهش‌دهنده در عوارض مختلف باشد.

کنیتوکس در انواع بوتاکس

کنیتوکس یک برند چینی از انواع بوتاکس است. کنیتوکس چینی انواع مختلفی با نام‌های ریفاین، درماتوکس و لینوریز را به بازار عرضه کرده است. دمای نگهداری کنیتوکس باید چهار درجه زیر صفر باشد. برخی از  نامعتبر چینی فرد را دچار افتادگی پلک و عدم قرینگی در صورت می‌کنند. به همین دلیل حتماً بوتاکس چینی و غیره را از مراکز معتبر زیبایی تهیه نمایید.

مسپورت در انواع بوتاکس

مسپورت تهیه شده در کشور ایران است. این ماده از انواع بوتاکس مورد تائید وزارت بهداشت ایران بوده و بسیار قوی عمل می‌کند.

انواع بوتاکس کانادایی

شرکت‌های دارویی کشور کانادا تا به حال هیچ مدل از انواع بوتاکس را عرضه نکرده‌اند. بوتاکس‌های نامعتبر چینی با بسته‌بندی دارویی که پرچم کشور کانادا را دارند به بازار عرضه می‌شوند.  نامعتبر چینی در کارگاه‌های زیرزمینی و بدون استاندارد بهداشت بسته‌بندی شده و با مارک‌های مختلف عرضه می‌شوند.

تزریق بوتاکس نامعتبر و غیر استاندارد می‌تواند عوارضی مثل فلج عضلانی در صورت، آسیب‌دیدگی اعصاب محل تزریق، عفونت، تورم و قرمزی بیش از حد را به وجود آورد. مراجعه به مراکز زیبایی معتبر که کادر پزشکی متخصص و باتجربه داشته باشند از بروز احتمالی این خطرات می‌کاهد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

هزینه تزریق انواع بوتاکس

تزریق انواع بوتاکس با برندهایی که معرفی شد متفاوت می‌باشد. در صورتی که در یک مرکز با هزینه بسیار کم و مبالغ ناچیز برای تزریق انواع بوتاکس با نام‌های تجاری مختلف مواجه شدید حتماً در اصل و استاندارد بودن آن شک و شبهه‌ای وجود دارد. به طور معمول هریک از نام‌های تجاری انواع بوتاکس قیمت تقریباً یکسانی در بازار داشته و اختلاف زیادی با یکدیگر ندارند. به همین علت قیمت‌های بسیار پایین برای تزریق بوتاکس غیر قابل اعتماد هستند.

برای تزریق انواع بوتاکس حتماً رضایت افرادی که قبلاً در همان مرکز تزریق انجام داده‌اند را جویا شوید تا مطمئن باشید که به مرکز مورد اعتمادی مراجعه کرده‌اید.

از تزریق انواع بوتاکس توسط فردی غیر از پزشک و در مراکز آرایشگاهی به‌طورقطع باید خودداری شود.

نتیجه‌گیری:

افراد با مراجعه به مرکز زیبایی آرمان الهیه و بهره‌گیری از مشاوره رایگان این مجموعه می‌توانند بهترین مدل و برند از  را با تجویز پزشک انتخاب نمایند. اثر مثبت و مؤثر تزریق بوتاکس توسط متخصصین آرمان الهیه چشمگیر بوده و طرفداران و مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان